..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
20.06.2014 (0:34)  
omlouvám se všem, že je to úplně mimo téma, ale nedá mi to spát:

to bartik09 Ja takovy veci resim tak, ze priste nakoupim u nekoho jinyho a takovej produkt ve svem okoli nedoporucuju. Nemam povahu na to, abych se pul cesty s nekym dohadoval...
Mě vždycky školili, že každý si má hájit svá práva, a že každý má svého správce daně a soudce, jakého si vychová..
takže když bych neměl povahu na to, abych se půl cesty s někým dohadoval, tak na mě a na další cestující bude uplatňovat stejný vrchnostenský přístup a stejná zvěrstva i na jiné...a mám právo za své pravé peníze požadovat to, co slibuje. Takže bojuju nejenom za sebe, ale i za ostatní.
Na trase PV-Praha jsou 3 dopravci, ale nedojdou jednou? A co tam, kde je dopravce jenom jediný? Jak to pak řešíte?
omlouvám se za svůj příspěvek zcela mimo mísu, ale myslím si, že je to nejen mé právo, ale i povinnost k ostatním.
Ještě jednou se omlouvám, že jsem se nechal unést zcela mimo téma .
19.06.2014 (22:53)  
dobrý večer, cestoval jsem dnes z Otrokovic do Svinova vlakem s tou nejmodernější lokomotivou a seděl jsem ve vagónu s diplejem, na kterém se ukazovala okamžitá rychlost vlaku, tak jsem se trochu zamýšlel nad rychlostí (snad to souvisí s tímto článkem alespoň:

I. Nejdříve trocha matematiky
Z Prahy do Svinova je 351 km
Pojede-li vlak celou trasu stálou rychlostí 120 km/h bez zastávek, zvládne tuto vzdálenost za 2 hod. 55 min.
Pojede-li vlak celou trasu stálou rychlostí 140 km/h bez zastávek, zvládne tuto vzdálenost za 2 hod. 30 min, tedy o 25 min rychleji.
Pojede-li vlak celou trasu stálou rychlostí 160 km/h bez zastávek, zvládne tuto vzdálenost za 2 hod. 12 min, tedy o dalších 18 min. rychleji.
Záleží tedy zejména na tom, jak velký úsek se dá konkrétní rychlostí jet, a jistě daleko významnějším ukazatelem bude zrychlení.

II. Dnešní realita
Vlak měl odjezd z Otr. podle JŘ v 19:03, skutečný odjezd byl v 19:11. Píšu to proto, že strojvůdce určitě neměl mezi Otr. a Sv. se loudat. Vlak měl 8 vagonů.
Z Otr. do Přerova, jel rychlostí více než 140 km/h asi 5 minut, z toho asi 2 minuty nad 155 km/h.
Z Přerova do Suchdola jel max. rychlostí 130 km/h, až ze Suchdola do Studénky jel rychlostí 160 km/h (tj. 12 km) nebo těsně pod a do Svinova zase max. 130 km/h.
Do Sv. přijel se zpožděním asi 5 minut.
Kdyby jel mezi Suchdolem a Studénkou rychlostí pouze 140 km/h, pak by to trvalo o jednu minutu déle (celkem za celou trasu z Otr. do Sv. max. o 3 minuty)
Takže si znovu myslím, že ta rychlost nemusí být vždy nejvýznamnější

Pokud je tento příspěvek mimo téma, omlouvám se.
19.06.2014 (22:06)  
Sharky33: No zřejmě to tak dělají všichni, jinak by museli jezdit pořád se stejným počtem vagónů :)) ... Jinak se omlouvám a už toho také nechám. Jinak ty lokomotivy, pokud se pěkně natřou, nevypadají tak ošklivě, jako na obrázku. Otázka výkonu se tady již probírala a asi nemá cenu dále rozebírat.
19.06.2014 (21:54)  
danovy poradce: jak jste dopadl vy?
Ja takovy veci resim tak, ze priste nakoupim u nekoho jinyho a takovej produkt ve svem okoli nedoporucuju. Nemam povahu na to, abych se pul cesty s nekym dohadoval... Stejne sem jel jen vyjimecne, protoze mi obecne cestovani s rj nevyhovuje.

Vít Burian: Jen chci rict, ze skoro kazda reklama je do jiste miry klamava, podbiziva, nerku-li lziva. Prekvapuje me, ze vytahnete prave jeden typ reklamy a oznacite ho jako levná podbízivá. Jako by ty ostatni byly v pohode...
19.06.2014 (21:50)  
Lo Wang -V bodě A nechám 2 vozy stát, ve stanici B nechám taky 2 vozy stát a na obratu si je veznu s sebou
Můžeš mi říct kdo by to asi dělal a jak dlouho by tam ten vlak stál?
19.06.2014 (21:49)  
to Lo Wang
naprosto s Vámi souhlasím: jezdím 2x týdně v různých časech mezi P a OSv tam a zpět. Nejen v průběhu dne je skoro pokaždé jiný počet vagonů (od 6 do 10 vozů), ale i v průběhu týdne ve stejnou hodin se tento počet vagonů liší. Někdy je zařazen vagon číslo 0, takže si myslím, že zařazován dodatečně.
Omlouvám se za připomínku, článek byl původně o belgických lokomotivách
19.06.2014 (21:25)  
Jak velký je rozdíl mezi tím, že mně ošidí buď tím, že mi pošlou místo milé, krásné, no prostě dokonalé stevardky stevardku otrávenou a tím, že místo čistého, uklizeného interiéru budu sedět na podrobené tvrdé sedačce a bez připojení? Ošidí mne tak i tak, akorát to první se dokazuje hůř.

Ať je to jak chce, já bych si podle takové reklamy dopravce nevybral. A proto soudíte, že jsem se narodil včera, bartik09???
19.06.2014 (21:12)  
prastravak: Od toho jistě jsou nějaké statistiky. Pochybuji, že tento týden je poptávka jiná, než jakýkoliv jiný týden. Ale je to jen na nich a mně to může být jedno. Já jen, jak Jančura mluvil o tom, že ČD vozí zbytečně vzduch a že by se tak neekonomicky nechoval.
19.06.2014 (20:48)  
v některých částech dne mohli "hromadit v dole horníci"
přesně to si představuji, Cimrman byl vědec

V bodě A nechám 2 vozy stát, ve stanici B nechám taky 2 vozy stát a na obratu si je veznu s sebou
A kdy je připojím? Až prodám jízdenky?
19.06.2014 (18:35)  
PPP: Čím se konkrétně podle Vás prodlouží se jízdní doba? O převozech vozů nepochybuji. Ale o tom to tady není. A co tím získá? Že by ekonomické výhody, které dříve kritizovali u ČD?
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko