..: Belgické lokomotivy míří do Česka, hodí se soukromým dopravcům :..

SNCB 1203, Bad Schandau, foto: Jiří KlementBrusel/Brno — Chronický nedostatek hnacích vozidel pro alternativní dopravce v Česku a na Slovensku možná bude brzy prolomen. Mohla by se o to zasloužit série dvanácti belgických lokomotiv řady 12 SNCB, která údajně v uplynulých dnech našla nového majitele právě v tuzemsku. Dřívější spekulace o zájmu Regiojetu včera nepřímo potvrdil nizozemský časopis Op de Rails, který mluví i o možných přestavbách příbuzné řady 11.8.

Skupina Student Agency prozatím zprávy nechce komentovat; pořízení strojů této kategorie ovšem v kontextu jejích krátkodobých obchodních plánů dává smysl. Stroje z druhé poloviny 80. let (dodávky 1986-87) byly totiž navrženy jako univerzální hnací vozidla s maximální rychlostí 160 km/h, schopné provozu pod trakčními systémy 3 kV ss i 25 kV/50 Hz. Tyto charakteristiky přesně vyplňují mezeru ve vozovém parku tuzemských soukromých dopravců, a speciálně Regiojetu by podobná akvizice otevřela dveře na linku do Brna, ale zejména pro připravovanou expanzi na Slovensko, kde je podpora dvou systémů nutností.

Není bez zajímavosti, že řada 12 SNCB z dílny belgického strojírenského konsorcia BN/ACEC loni na jaře navštívila Českou republiku za účelem schválení typu na síti SŽDC. Žádná z lokomotiv přitom v současnosti není u SNCB aktivně využívána, zejména po převzetí nově objednaných lokomotiv Siemens ES60U3 a jednotek Desiro ML. Zdroje se nicméně rozcházejí v tom, jaké kroky by přesně provozu v Česku či na Slovensku měly předcházet. Otazníky visí nad elektromagnetickou kompatibilitou, stejně jako nad nutnými úpravami pro vozbu osobních vlaků, třeba instalaci a homologaci palubní části systému ETCS.

Zdroj: Op de Rails, Railcolor.net, SPŽ


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 17.6.2014 (15:16)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Slovensko (celé) Belgie


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ tarten 
20.06.2014 (23:52)  
Sharky33: tohle je plánovaný a dělá se to pouze ve velkých stanicích Jenže ale on to chtěl dělat podle toho, jak je vlak obsazený někde po cestě a to doufám uznáte je hovadina

Tak tohle by nesmysl byl. Ale nikde nevidím, že by Lo Wang psal právě o tomhle, tedy o odpojování podle momentální situace.
20.06.2014 (23:37)  
tarten - tohle ale je opravdu něco jiného, tohle je plánovaný a dělá se to pouze ve velkých stanicích Jenže ale on to chtěl dělat podle toho, jak je vlak obsazený někde po cestě a to doufám uznáte je hovadina, obzvlášť dnes kdy se na dráze šetří a obsazení ve stanici kolikrát bývá taková, že je tam jen jeden člověk a to ne všude.
registrovaný užívateľ tarten 
20.06.2014 (22:02)  
Sharky33:
http://www.zelpage.cz/razeni/14/vlaky/cd-170

Vyhoví vám lépe posilové vozy Praha - Brno nebo Praha - Břeclav, tedy uprostřed trasy Berlín - Bratislava?
http://www.zelpage.cz/razeni/13/vlaky/cd-177

Ne, není to totéž co píše Lo Wang, ale je to částečné řešení podobného problému - nevozit vzduch, když to není nutné. A není to napojování přímých vozů, jsou to posily.
20.06.2014 (21:57)  
tarten - můžete napsat u kterého EC se to dělá a jaké je řazení vlaku? Tohle je úplně něco jiného než jak psal Lo Wang, který chtěl aby se vozy odstavovali po cestě.
20.06.2014 (21:50)  
Lo Wang -V bodě A nechám 2 vozy stát, ve stanici B nechám taky 2 vozy stát a na obratu si je veznu s sebou tady píšeš tohle a pak když ti napíši: Můžeš mi říct kdo by to asi dělal a jak dlouho by tam ten vlak stál? tak zase tohle:
Nerozumím, proč by měli nechávat vozy po cestě?
takže si vlastně odporuješ.
registrovaný užívateľ tarten 
20.06.2014 (20:26)  
B09: Mam na mysli, ze kdyz udelaji CD nejakou ptakovinu, ktera zpusobi jakoukoliv sekyru, tak vedeni CD to bude jedno (odmeny si rozdaj tak jako tak) a tratit na tom bude stat.
Nezapomněl jste, že ČD je už akciovka, a že je to krapet složitější?

Cestujícímu se do škaredého vlaku nechce. Co pak hodí Jančura na plakáty?
Jančurovi se asi nelíbilo hodit na plakáty ošklivý peršoun, a tak v iDnesu místo něj bylo dlouhá léta vždy nějaké Desiro nebo co. Jak prosté milý Watsone. :-D

1) Reseni ala CD - koupite super drahou lokomotivu, nebo aspon zaplatite super drahy designovy studio a nechate si udelat peknej lak.
2) Reseni ala RJ - umejete vagon, prelezete kolej v Prase na hl.n. a pred VSE nabidnete nejaky pekny studentce petikilo a nechate ji hodinku vystupovat a nastupovat do toho vagonu a pri tom ji budete fotit.


Máte zvláštní představy. Skutečnost je spíš taková, že ČD a RJ postupovaly s focením podobně. RJ nechal nafotit stewardky, které tam pak opravdu jezdily. Neřeším jak dlouho tam za podmínek RJ vydržely. ČD jako stevardky nafotily nějaké modelky, ale nejméně jedna z nich byla také opravdová stevardka a pak se stala tváří těch vlaků.
http://ekonomika.idnes.cz/vyjede-regiojet-zacnete-uklizet-naridily-ceske-drahy-personalu-pwb-
registrovaný užívateľ tarten 
20.06.2014 (19:50)  
Sharky33: Lo Wang - já jsem nevěděl, že někteří dopravci po cestě odstavují vozy podle toho kolik jede lidí.Já jse na dráze dělal "jen" 35.let a tak to nemůžu vědět.

Odpojování vozů v Praze na EuroCity nepočítáte, protože jde o úvrať?
registrovaný užívateľ tarten 
20.06.2014 (19:39)  
obyčejný kaštan 19.06.2014 (12:29):

Souhlas s většinou, ale kromě dvou. Jednoho důležitého:
Soukromí dopravci se opakovaně vyjádřili, že na rentabilitu by jim stačilo zvednout jízdné na určitou úroveň, a to je pod tou, kterou měly ČD před vyjetím RJ. Takže to můžeme považovat za teoreticky rentabilní trať.

A jednoho nedůležitého:
Abyste se s těmi rychlovlaky nedivil, ony mají totiž velmi dobrou ekonomiku a výdrž (životnost na km) a nejsou ani o tolik dražší. Naše Pendolino je samozřejmě ekonomický propadák, ale Italové koupili AGV (Italo, 360 km/h) za 650 mil. € / 25 ks po 450 sedadlech, tedy 1,42 MKč na sedadlo.
Pro srovnání - Leošův IC Flirt pro long regional - 1,266 MKč/sedadlo. Pendolino tuším 1,8-1,9 MKč/sedadlo.

A teď si představte, že by někdo koupil AGV tak, že by ho nechal homologovat jen na 189 km/h a radikálně zlevnil servis tak, že by se vybodnul na drahou vysokorychlostní údržbu a případně i vypustil i část nadbytečného výkonu (kupní ceny)...

Samozřejmě nejsou tak pohodlné jako kupéčka a předpokládám, že to nikdo neudělá, ale teoretická možnostu tu je. A jestli bude jednou VRT Praha - Brno v pokročilém stádiu rozestavěnosti, kdoví jak to někomu vyjde...
20.06.2014 (18:04)  
Sharky33: Nerozumím, proč by měli nechávat vozy po cestě?
20.06.2014 (16:27)  
Lo Wang - já jsem nevěděl, že někteří dopravci po cestě odstavují vozy podle toho kolik jede lidí.Já jse na dráze dělal "jen" 35.let a tak to nemůžu vědět.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko