Moravské Budějovice – Přátelé železniční dopravy, turisté i místní obyvatelé mohou během letních prázdnin opět využít při svých cestách v okolí Moravských Budějovic a Jemnice vlaky. Ty vyjedou v sobotu 5. července a budou jezdit až do 31. srpna každou sobotu a neděli. Vlaky jsou zajišťovány za podpory měst Moravské Budějovice a Jemnice, která provoz financují. Na rozdíl od jiných krajů, které turistickou dopravu dotují, Vysočina na tyto výletní vlaky nepřispěla. Rozsah provozu bude podobný jako v minulých letech, zavedeny budou tři páry vlaků. Památkově chráněná trať číslo 243 tak na několik týdnů opět trochu ožije.
Všechny spoje budou vedeny motorovým vozem 810, provoz bude zajištěn pod hlavičkou společnosti Railway Capital. Odjezdy vlaků z Moravských Budějovic jsou stanoveny na 10.00, 14.00 a 18.00, v opačném směru z Jemnice pak v 9.15, 13.15 a 17.15. Jízdní řád je koncipován tak, aby na vlaky byly přípoje jak ve směru od Znojma, tak od Jihlavy. Ve vlacích bude platit tarif dopravce, obyčejná jízdenka z Moravských Budějovic do Jemnice vyjde na 30 korun.
Zdroje: Město Jemnice, Railway Capital
1 2 | Zpráv na stránku: |
M.Drábek: Trať Desná má tu výhodu, že vede údolím přes ty vesnice, takže má dobrou dostupnost na zastávky. Je to pomalu taková motorová tramvaj, takže může v pohodě konkurovat autobusům. Navíc naváží lidi do poměrně velkého Šumperku. Takovou výhodu mnoho lokálek nemá.
Na trati do Jemnice ten provoz neskončil proto, že by SŽDC tuto trať neměly rády, ale proto, že jaksi nebylo dost zájemců o přepravu - cestujících....
A co je na tom nebezpečného?
Na regionální dráhy se nevztahují TSI, ETCS atd. a i ve srovnání s celostátními dráhami mají celou řadu úlev.
Pokud by tyto tratě přešly na kraje (s právy, povinnostmi i zázemím vlastníka a provozovatele dráhy - klidně i s odpovídajícím personálem OŘ SŽDC od odborné a administrativní po dopravní a údržbové profese), kraje by si začaly hlídat, aby je to nestálo příliš mnoho peněz za příliš málo cestujících.
Možná je tahle myšlenka extrémní, ale každopádně v ČR chybí ekonomická vazba mezi regionální dopravní obslužností a regionálními kolejemi.
No jasně, na trati č. 243 není vůbec žádná nákladní doprava, že.
kdo má nést náklady na udržování tratě 243 v provozuschopném stavu?
kdo má nést náklady na udržování tratě 243 v provozuschopném stavu?
Třeba železniční odboráři by mohli.
Ale ti vlastně ne - těm to podivné zrušení osobní dopravy, které koncem roku 2010 potkalo (z iniciativy SŽDC, které se ale některé kraje "chytly") i další tratě (Vidnava apod.), nevadilo (no hlavně že máme nezdaněné režijky, to vadilo moc a moc, že).
Tak asi SŽDC. Jako na všech dalších tratích bez osobní dopravy.
(Nebo sklouzneme k nebezpečnému uvažování "kde je jen nákladní doprava, tam ať si tratě spravuje sám nákladní dopravce", nebo "kde je jen regionální osobní doprava, ať si trať spravuje příslušný kraj"?)
JHMD ročně dotace cca 22 mil. Kč na údržbu a cca 8 na investice.
Desná ročně dotace cca 16 mil. Kč na údržbu a cca 9 na investice.
Kraslice a Svoboda n. Ú. cca 12 mil. Kč na údržbu.
Když si představím, že takovéto peníze by šly na nějakou trať jen tak kvůli tomu, že se tam párkrát do roka projede nějaký historický motoráček - ne, děkuji.
Ještě kdyby někdo věděl, jestli bude v záloze nějaký BDtax, nebo když bude mít člověk smůlu, tak bude sardinka? Ono takhle o prázdninách se sem tam může seběhnout pořádná kupa výletníků.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.