..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
17.01.2014 (8:04)  
Martin99 > ...musí se posunovat od návěstí k návěstí, tak...

... tak rychlost rozjezdu neni zas az tak dulezita, pokud pred nim poskakuje osobak nebo neco jineho pomalejsiho. Vliv to ma pouze v okamziku, kdy je brzda provozu soupnuta bokem nebo provoz umozni predjizdeni.
17.01.2014 (7:53)  
M: Utáhnout to utáhnou, ale akcelerace bude horší. Tzn. že pokud jsou na trati omezení nebo je trať ucpaná a musí se posunovat od návěstí k návěstí, tak to dostanou lokomotivy zabrat a tím i jízdní doba...
Už teď jezdí se 7 vozovými soupravami, takže ti, co jezdí RJ pravidelně mohou dát info, jak se mu daří držet doby....
registrovaný uživatel M 
17.01.2014 (0:30)  
Pikehead + chickadee
Otazku polozim jinak - utahnou ty masiny 8 vagonu naplanovanou rychlosti?
Ano: Neni duvod kupovat nove, kdyz ma tyhle
Ne: Neco se bude muset zmenit (loko, nebo vagony, nebo jizdni doba:)
17.01.2014 (0:09)  
Josef Petrák
V tomhle má Alex pravdu, FPK i Aeroexpress jsou dceřinky RŽD. Ne teda, že bych něco takového chtěl zavádět v Česku, chraň Zababa!
16.01.2014 (23:48)  
chickadee: v jaké oblasti podle Vás potřebuje lokomotivní park RJ modernizaci?
16.01.2014 (18:23)  
Nevíte někdo, jestli RegioJet plánuje v dohledné době i modernizaci lokomotivního parku?
16.01.2014 (16:47)  
Alex7: To si tu argumentaci dost ohýbáš. :) Buď celou síť, nebo ne. Pak už to ale není monopol. Dálkové vlaky ale neprovozuje RŽD, ale FPK.
registrovaný uživatel Alex7 
16.01.2014 (16:42)  
Josef Petrák: Mluvil jsem o dálkové dopravě, Aeroexpress je regionálka. Sapsan je monopol RŽD, spací spoje provozuje výhradně RŽD (aspoň já jsem jiné neviděl). Na Rusku se mi hlavně líbí neměnnost jízdních řádů, to už ale je OT.


Martin99: Znovu se ptám, a to jízdné na Ostravských linkách - zejména na Pendolinu před nástupem konkurence (a tudíž za monopolu ČD), ti připadalo spravedlivé?..... a kdože tyto vozy provozuje? Není to náhodou ČD?
Vzhledem k tomu, v jakém stavu byl vozový park ČD před nástupem Žaludy a v jaké míře vůči němu vynikalo Pendolíno, jízdné bylo rozumné. Jízdné na Pendolíno by se snížilo i bez konkurence, protože Žaluda by tak jako tak obnovil vozový park a Pendolíno by ztratilo prestiž.
EDIT: ČD chvíli po mé jízdě zlevnilo na skoro všech ostatních lokálkách a na zmiňované trati se snížila sleva z 50 na 25%. ČD se probraly :-)

A když lituješ ty, co jezdili 810tkou za plnou cenu
Kritizuji hlavně rozdílný podíl cena/kvalita u RJ/LE a u ČD mimo hlavní tratě. Dle mého názoru by na lukrativních tratích neměla být cena za kilometr nižší než na "dobytčáckých" tratích.
16.01.2014 (15:59)  
Alex7: Znovu se ptám, a to jízdné na Ostravských linkách - zejména na Pendolinu před nástupem konkurence (a tudíž za monopolu ČD), ti připadalo spravedlivé?

A když lituješ ty, co jezdili 810tkou za plnou cenu..... a kdože tyto vozy provozuje? Není to náhodou ČD?

Ty seš dobrej týpek...
registrovaný uživatel kobros 
16.01.2014 (14:31)  
Pokud a dokud pan Zluty neosadi vozy novym CZE, jezdit s nim nelze. Tedy, urcite ne v lete.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko