..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
27.01.2014 (11:12)  
Tak a je vymalováno.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/jancura-vyfoukl-ceskym-draham-vagony-1055874

V pátek se měly napotřetí přebírat 6*Bmz, evidentně zase ani ty nepřebrány.

Pokud se někdo radoval z odchodu Žaludy, tak ať si dá facku.
20.01.2014 (19:57)  
Omlouvám se za poznámku mimo téma, ale to mě vždycky nadchne!

Na to Číňani řekli (zjednodušuji): "Kupujeme ročně 200 letadel z EU, 200 z US a 100 z SU. Po zavedení emisní daně budeme kupovat 350 letadel z US a 150 z SU"

Vzpomněl jsem si na nedávné diskuse, že v případě podpory dalajlamy by ČR mohla přijít o možnost vývozu do Číny (v roce 2012 to bylo podle statistiky 38 miliard Kč). Zajímalo by mě jestli bychom přišli i dovoz (v roce 2012 to bylo podle statistiky 305 miliard Kč). To by se potom asi muselo vyrobit v ČR!! Hrozná představa.. Ještě že tu Čínu máme
registrovaný uživatel M 
20.01.2014 (15:57)  
Tuto absurditu bych jako zakonodarce ani jako volic nepodporil, nicmene smysl chapu.
Ve smyslu zakona "kdyz je v Usti kalamita", tak ma stat vyplacet nahrady. Zaprve protoze mi to prijde jako ta absurdita, zadruhe by to stejne vyplatil z toho, co zaplatim, kdyz bude hezky a zatreti jsem schopen akceptovat, ze kdyz Usti vyhlasi stav ohrozeni, ze to v Pruhonicich otocim a nic nedostanu, protoze ten stav nema zadneho vinika. Pokud budu mit problem s tim, ze mam extremni smulu na cesty do mist v CR, kde bude vyhlasen stav ohrozeni a budou tam zavrene vsechny silnice, tak se snad pojistim. Podobne jako jsem pojisteny proti tomu, ze mi na dum spadne letadlo, zbori mi ho zemetreseni nebo rozhavi draty el.vedeni (ktere nad domem nemam).

Mimochodem, kdo mi ted vrati spotrebni dan z toho projeteho benzinu? Taky nikdo (asi)...
registrovaný uživatel arj 
20.01.2014 (14:41)  
M: letadla neplati spotrebni dan - protoze to tak je proste v zakone

V případě letadel je to nejen v zákoně českém a unijním, ale i v "zákoně" celosvětovém. EU se už (minimálně) 20 let snaží nějaké zdanění vnutit, ale naráží na nesouhlas zemí, jejichž mobilita je na letectví závislá (US, SU, Čína, ale i evropské země jako Švédsko, Finsko, Norsko). Koneckonců, EU se před rokem snažila "zdanit letecké emise". Na to jí Číňani řekli (zjednodušuji): "Kupujeme ročně 200 letadel z EU, 200 z US a 100 z SU. Po zavedení emisní daně budeme kupovat 350 letadel z US a 150 z SU". O termínu příštího dohadování - mám pocit - už nikde nepsali.

problem prokazovat ten "usly zisk"

Já nemám na mysli "ušlý zisk", ale minimálně to, co už platí i na čs.dráze - pokud mne (jako cestujícího) nejsou schopni dopravit až do cíle, tak mi aspoň vrátí zaplacené jízdné. Takže na silnici jde o případ, že vyjedu z ČB, před Prahou uslyším v radiu, že Ústecko je nesjízdné. Tak si dám kafe v motorestu a když znovu sednu do auta, tak mi Zelená vlna oznámí, že policie uzavřela D8, I/8 i okresky - takže "vrátí" mi Vámi navrhovaný systém aspoň poplatek za 300 km v úseku ČB-Průhonice-ČB? Resp. jak prokážu, že jsem skutečně chtěl jet až do Drážďan a ne jen do Průhonic?

Proto se i ptám, jak je to vlastně s poplatky za použití a řízení dráhy v případě, kdy je provoz přerušen z viny na straně SŽDC.

Pokud prokazes, ze k udalosti doslo "vinou" silnice, tak odskodne plati vlastnik. Jen se to malokdy prokaze

Myslím, že - v případě výkonového zpoplatnění pro osobní auta - by si na tom pár právníků založila slušnou živnost.
20.01.2014 (14:40)  
Ad R.U.R. Namísto anonymního inkasa by mohlo stačit koupit si kartičku s kreditem, pro zájemce klidně i na fakturu.
Problém pro anonymitu je ale možnost párování gps data--krabička--auto--(vlastník). K tomu jsem ale, myslím, viděl návrh systému založeného na asymetrické kryptografii který by to uměl řešit. Na d-fensu?
registrovaný uživatel M 
20.01.2014 (12:29)  
arj - nezapomneli:-) Psal jsem to prece v odpovedi na otazku, proc letadla neplati spotrebni dan - protoze to tak je proste v zakone.

Otazka ohledne reklamaci: To plati uz nyni. Pokud prokazes, ze k udalosti doslo "vinou" silnice, tak odskodne plati vlastnik. Jen se to malokdy prokaze:)
Otazka ohledne sjizdnosti a tak: Je trochu problem prokazovat ten "usly zisk" (zrovna v den, kdy bude kalamita, jsem prece chtel projet CR tam a zpet a kvuli snehu jsem nemohl) a hlavne co ten "usly zisk" vlastne predstavuje? Zadas kompenzaci za to, ze v den s kalamitou nebudes moci zaplatit "autodan" ve vysi 2 Kc za ujety km - chces kompenzaci za to, ze nemuzes zaplatit dan?
I kdyby ano, tak vysledek bude takovej, ze kdyz 30 dni bude kalamita a vyplacene kompenzace, tak zakladni sazba bude vyssi, protoze soucet musi zustat stejnej... Proto si nemyslim, ze toto je relevantni tema (teoreticky to muze byt nejaky parametr, ale...).
registrovaný uživatel arj 
20.01.2014 (11:24)  
R.U.R., M: ..."anonymní inkaso" s daným identifikátorem ... Krabička s GPS povinně v každém autě, a pokud jsem na území ČR a nemám platný identifikátor, auto se nerozjede ... S bratrem problém nemám (stejné mám u sebe furt mobil a v autě GPS...)

Pokud to anonymní inkaso bude fungovat na 101 %, tak bych s ním (jako soukromá osoba) taky problém neměl. Ovšem podnikatel potřebuje "fakturu" a v tomhle případě nevím, zda by se berňák spokojil s vyúčtováním autoprovozu "ujeto 103 756 km" bez dalšího rozlišení (na kterou SPZ, odkud kam atd).
Pokud bude fungovat na 99 % a méně (což se ukazuje, že i mýtné brány fungují spíš na to "méně"), pak budu chtít přesný rozpis jízd a tedy poplatků i jako soukromník ... a jak mi ho "stát" (ŘSD, krajské správy silnic, městské správy silnic, starosta v malé obci, který úřaduje 2 hodiny týdně) vystaví, když mne nezná. Naopak mne zná manželka, a ta se může ptát, proč jsem jel přes obec X a tam na hodinu zastavil a nejel přímo. :)

Krabička s GPS povinně v každém autě, a pokud jsem na území ČR a nemám platný identifikátor, auto se nerozjede
A jak zajistíte, že to budou mít cizinci? Respektive, kdo jim zaplatí namontování krabičky plus její propojení se startérem a kdo zajistí (na 101 %), že to nebude mít vliv na funkci motoru mimo území ČR? Řekl bych, že český člověk najde cestu, jak blokování startéru obejít a cizinci budou českému státu účtovat každou opravu startování až do konce života auta.

A ještě jeden dotaz - co se stane v případě, že mi "možnost jízdy" nebude poskytnuta z důvodů na straně státu - silnice nesjízdná kvůli sněhu, ledu, záplavám nebo blbě sjízdná kvůli dírám a následná reklamace kvůli poškození vozidla?
K čemuž bych měl i doplňující dotaz - jak je "nesjízdnost" řešena v případě poplatku za použití a řízení dráhy?
registrovaný uživatel arj 
20.01.2014 (10:57)  
Frantisek, M, R.U.R.
Hezky jste se na téma "Jak zdanit silniční provoz" rozpovídali. Je tady ovšem jeden velký a pár drobných zádrhelů:

- daně (a pod pojem "daně" zahrňme všechny poplatky, ke kterým mne stát nutí jen proto, že něco vlastním/používám, bez ohledu na to, jak moc je využívám) jsou něco, co podléhá rozhodnutí "státu" - což v našem případě znamená Parlamentu ČR + navíc to musí být v rámci legislativy EU.
EU má pravidla jen na minimální spotřební daň z paliv - v současnosti (v přepočtu na litr) cca 0,35 euro. Většina států vybírá z nafty (vč. CZ) mírně nad minimální sazbu, obvykle kolem 40 centů; u benzinu jsou rozdíly větší, ale ve Střední Evropě (zase vč. CZ) kolem 50 centů.

Když spotřební daň přepočítám na km jízdy, zaplatím čs.státu kolem 1 Kč, přidám-li (jako soukromá osoba) ještě DPH (21 % z ceny benzinu + 21 % ze spotřební daně), dostanu se na 1,50 Kč. Při jízdě po dálnici ještě musím připočíst podíl na dálniční známce (což v mém případě dělá 40-60 hal./km). Když budu úplně důsledný, z mého auta byla zaplacena DPH v řádu cca 50 tisíc, kterou bych taky měl rozpočítat na ujeté km.
Takže shrnuto, za každý ujetý km platím (jako soukromá osoba) na daních kolem 1,50 Kč, za km na zpoplatněné komunikaci kolem 2 Kč. Podnikatelé - plátci DPH - jsou na tom výrazně lépe, odečtou si jak ten padesátník z paliva, tak podíl DPH na pořizovací ceně vozidla (ale ten by byl v jejich případě asi stejně zanedbatelný, protože jim auto vydrží daleko víc km než auto soukromé).

Lze argumentovat, že tyhle daně jsou obecnými daněmi, nesouvisejícími se silničním provozem nebo dopravou - ale to je problém rozdělování daní, tj. opět zákona schváleného Parlamentem. Mimochodem, do SFDI jde asi 20 % vybrané spotřební daně, jediné co SFDI dostává celé , jsou dálniční známky a mýtné (ovšem minus související provozní náklady státní pošty, KAPSCHe atd, takže nakonec taky jen něco přes polovinu).
registrovaný uživatel M 
19.01.2014 (10:18)  
Co je to nekomercni osobni zeleznicni doprava? To jsou nejake specialni vlaky, ktere vozi postizene deti na pamatky?

Ano, vzhledem na objemy dopravy pracuje rizeni dopravy na silnici zcela zdarma. To, ze nekam musi hasici neni soucast rizeni dopravy. Stejni hasici musi i k nehode na zeleznici.
Pokud je to tak, ze kazdou jakoukoliv krizovatku nekdo musi aktivne ridit a kazdemu autu vysvetlovat, jak ma krizovatku pro jet a toto vse 24/7, tak beru zpet.
19.01.2014 (8:09)  
M:

1) Silnice se zcela obejdou bez řízení provozu? Informační panely pracují zdarma? Semafory pracují zdarma? Dispečink s obrazovkami nikdo neobsluhuje? A co náklady na nehody, kde provoz nikdo neřídí? Uznávám, že se to výrazně liší silnici od silnice. Obchvat by měl nabízet vyšší rychlost bez semaforů, takže jeho použití klidně může stát stejně jako použití ulic, nemělo by však stát (výrazně) více. Mimochodem, náklady se liší i trať od tratě.

2) Mně šlo také o součet, na spotřební dani vlak možná zaplatí méně, když relativně méně spotřebuje, ale to je jeho vlastnost, kterou není třeba dorovnávat nadsazením jiných plateb. Náklady na provoz a údržbu tratí jsou možná zase vyšší, ale na silnicích také nejsou nulové. Poplatky za dopravní cestu by bylo dobré více diferencovat podle délek a hmotností vlaků. Rozlišení na osobní (převážně nekomerční) a nákladní (převážně komerční) přepravy je už rozděleno jak na silnici (platí kamiony), tak na železnici (výrazně více platí nákladní vlaky), jde o rozsah a výši.

3) Silnice je dříve užívaný pojem pro komunikaci. :)

4) Spotřební daň z paliv, pokud tedy bude existovat, by skutečně bylo lépe využít na zdravotnictví a životní prostředí, než ji cpát do silnic, už jen proto, že ji neplatí zdaleka jen auta.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko