..: RegioJet nakupuje další vozy z Rakouska, míří ke stovce vagonů :..

Metrans 186.291, vozy pro RegioJet, Přerov, 12. 1. 2014, foto: Dušan VacekPraha — Český soukromý železniční dopravce RegioJet v uplynulém týdnu oznámil nákup dalších ojetých vozů z Rakouska, kterých měl dosud ve svém vozovém parku k dispozici kolem čtyřiceti. Nově se počet vagonů téměř zdvojnásobí a postupně se dostane až na číslo 95. Od Rakouských spolkových drah (ÖBB) společnost podnikatele Radima Jančury nakupuje podobné vozy jako v minulosti, převážně řady Ampz 18-91 (u RegioJetu tarifní kategorie Relax a Business). Dále pak do Čech dorazí také oddílové vozy typů Bmz 21-91 a Bmz 28-91, ABmz 30-90 či jídelní vozy WRmz. Souprava s první sérií vagonů přitom už dorazila na naše území o víkendu, tažená lokomotivou společnosti Metrans. Některé vozy byly přepraveny do dílen v Krnově či Šumperku, kde proběhnou dílčí úpravy.

Bmz a ABmz RegioJet od ÖBB, Břeclav, foto: Josef Petrák Pro RegioJet aktuální nákup znamená již čtvrtou dodávku vagonů z Rakouska. Kromě toho odebral v květnu minulého roku také 12 vozů 1. třídy řady Am od Švýcarských spolkových drah (SBB), které modernizují dílny Legios České Velenice na řadu Amz 19-90. Z pohledu cestujících není bez zajímavosti, že minimálně jeden z nově dodaných vozů obsahuje úpravu pro dětský oddíl, u ÖBB označovaný jako Kinderspielabteil. První z nově dodaných vozů by do provozů dálkových vlaků Regiojetu měly zasáhnout v březnu letošního roku.

Nákup vozů z Rakouska přitom nedávno ohlásil také majoritní dopravce, České dráhy, jenž avizoval postupné převzetí až osmdesáti vozů od ÖBB. Závazné smlouvy však dosud nebyly zveřejněny ve věstníku, a potvrzená je tak pouze první tranše, čítající šest oddílových vozů řady Bmz, v hodnotě 1,2 milionu eur (33 mil. korun). Otázkou tak zůstává, zda se nákupní plány hned dvou českých dopravců navzájem nepřekrývají, a zdali uvolněné rakouské zdroje dostačují k pokrytí potřeb ČD i Regiojetu.

Zdroj: RegioJet, Věstník veřejných zakázek, Atlas vozů, Databáze vozů RegioJet


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.1.2014 (16:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
19.01.2014 (1:54)  
Praveze nemam. A proto pisu, ze je "bohuzel" vyhodnejsi to "mytne" (spotrebni dan z PHM je svym zpusobem forma mytneho, protoze do kanalu tu naftu leze malokdo:-) vybirat na pumpach.
Nelze tam resit, kdo kudy pojede, nelze tam resit kdy pojede, ale zas je to celkem vykonove spravedlive a zohlednuje to i spotrebu (a skrz ni emise).
Co to resit neumi, to jsou ty tranzitujici kamiony. Na ty je treba dopravni znaceni, hranicnich prechodu pro kamiony neni neomezene mnozstvi apod. Na Polaky (osobaky) jezdici do Vidne pracovat pak lze smele pouzit tu variantu s vyrazne drazsi dalnicni znamkou, jejiz podstatna cast ale bude odecitatelna z nejake dane. (Ne ze by nam polsky asobaky osoupavali dalnici, ale zas neni uplne nutny pro ne stavet infrastrukturu, aniz by se jakkoliv podileli na jejim budovani ze...)

S bratrem problem nemam (stejne mam u sebe furt mobil a v aute GPS...), takze krabicka by mi z tohoto duvodu nevadila.

Vazba na zeleznici? Kraviny podobne zelene nafte proboha ne, stejnou dan i na naftu do vlaku (vsuvka: je to stejna nafta, jo?). Soucasne i poplatek za uzivani cesty. "Potrebnym" se poplatek stejne vraci v ramci objednavek ZDO.

Ergo, ten stavajici system mi nejak zvracenej neprijde. Lze relativne dobre fungovat se stavajicimi regulacnimi prvky*. Pokud se ma zmenit vztah mezi nimi (pobidnout jeden oproti stavajicimu stavu), tak to lze poresit upravou sazeb.

*Mam proste ten nazor, ze by doprava mela davat prednost spis dalnici nez silnici treti tridy a ta dalnice by nemela byt nutne drazsi, protoze pak hrozi, ze nebude vule ji pouzivat.
Registered user R.U.R.  mail  
19.01.2014 (1:03)  
M: No čet jsem to celý, reagoval jsem na celej odstavec (ale ocitoval z něj jen kousek, mea culpa). Já obecně jsem samozřejmě pro, protože by to bylo spravedlivý a zároveň by to asi nebylo extrémně drahý (drahý by to samozřejmě bylo ale drahý je asi všechno krom spotřební daně). Ale zajímalo mě, jestli máš i nějakou představu o proveditelnosti. To jsem se od tebe pořád nedozěděl, ale v mezičase jsem sám vymyslel cosi co by mohlo fungovat -- tak schválně kde mi najdete chybu (krom chybějícího zavedeného platebního mechanismu který by splňoval to co od něj chci):

1. Nechám si automaticky vygenerovat unikátní anonymní identifikátor.
2. Zadám si "anonymní inkaso" s daným identifikátorem jako jedinou informací kterou dostane příjemce platby (tj. úřad co by tohle vybíral).
3. Banka dá úřadu vědět že existuje svolení k inkasu s daným identifikátorem.
4. Zadám ten svůj identifikátor do krabičky v autě. Ověří se platnost identifikátoru a můžu jet. (Krabička s GPS povinně v každém autě, a pokud jsem na území ČR a nemám platný identifikátor, auto se nerozjede.)
5. Během jízdy je auto sledováno přes GPS, přičemž sledovací úřad zná jen identifikátor, a průběžně požaduje po bance peníze podle ujeté trasy.

Identifikátorů můžu mít kolik chci (a staré zneplatňovat a generovat si nové) a průběžně je měnit, třeba i během jízdy.

Informace nutné ke sledování člověka jsou spravované dvěma různými institucemi (banka a úřad), což znesnadňuje jejich zneužití. (A je samozřejmě možné tam vložit i další mezikroky, aby to bylo ještě složitější -- například může bejt jeden identifikátor pro banku a druhej pro úřad, a soukromý společnosti můžou provozovat správu párování těch ID, kdy budou přijímat požadavky na platbu od úřadu s úředním ID, překládat to na požadavky na platbu pro banku s bankovním ID, a peníze z banky přeposílat úřadu. Takhle by taky mimochodem šlo řešit ten chybějící prvek anonymního inkasa -- platba by z banky šla neanonymně té mezispolečnosti a ta by ji anonymizovala a posílala úřadu.)

(A samozřejmě tohle je ten podkladovej mechanismus, s předpokladem že to čachrování s ID se taky automatizuje, takže v praxi člověk bude mít třeba čipovou kartu která bude nosičem těch ID, v PC si je tam nahraje přes bankovní aplikaci a v autě mu je z toho ta krabička bude číst.)
Registered user M 
18.01.2014 (23:05)  
Joska - to s tou dobrou a spatnou silnici mi vzdycky vyvola myslenku na zpoplatneni dalnic a obchvatu. Chceme, aby auta jezdila pres mesta nebo po obchvatech (dalnicich)? Pokud to druhe, tak by to melo byt spis levnejsi nez drazsi...
Nebo nejaka forma zakazu vjezdu na silnici mimo dalnice ala Rakousko. Nynejsi stav je takovej divnej - postavime obchvat, aby auta nejezdila pres mesto a pak chceme obchvat zpoplatnit a tim ho "zatraktivnit".
Ale to uz jinde jsme, je to jina vesnice:-)
Registered user M 
18.01.2014 (22:52)  
-jt-
Dekuji za cenne rozsireni obzoru (bez ironie)!
Abych odcinil hrisnou neznalost (na svoji obhajobu bych jen podotkl, ze s nejakou platbou za rizeni provozu jsem i pocital, na mysli jsem mel hlavne to, ze letadla nad nami neplati tu spotrebni dan) a informaci rozvinul pro ostatni (byt chapu, ze to vetsina vedela:), tak bezne dopravni letadlo (150-180 sedacek) plati 15-20 korun za kilometr, nejvetsi letadla ke 40 korunam.

R.U.R.
Jednu vetu toho odstavce jsi precist zvladnul, ale druhou uz ne?
18.01.2014 (15:29)  
Pravda, je to hodně velký bratr. Ale bohužel také jediná možnost, jak náklady na údržbu silniční sítě rozpočítat opravdu spravedlivě. V současnosti platí na spotřební dani všichni (zhruba) stejně. Bez ohledu na to, zda jezdí po perfektním asfaltu nebo po děravé okresce.
Zneužití informací samozřejmě hrozí. Nicméně i můj telefonní operátor ví, kdy jsem komu volal. A je jen na mě zda to strpím, nebo ten telefon prostě používat nebudu. S autem by to bylo podobné.
Registered user R.U.R.  mail  
18.01.2014 (15:12)  
M: idealem by byl svet bez spotrebni dane z paliv a naopak s mytnym

Mýtné všude byste dělal jak? Každé auto povinně GPS a každý měsíc přijde složenka s částkou podle toho kde člověk v minulém měsíci jezdil? To je podle mě zhruba jediný způsob který by byl efektivní. Ale udělat to tak aby tyto (poměrně cenné) informace nešlo zneužít neni sranda (a zároveň aby šlo hlídat, že všichni platěj to co maj). Tenhle bratr už je hodně velký.
Registered user -pn- 
18.01.2014 (11:52)  
M.:
Mimochodem, palivo spaluje i letadlo z Madridu do Moskvy, ktere leti pres nas (treba), ale u nas neplati nic.

To není pravda! Každé letadlo které přes nás přelétává, platí Řízení leteckého provozu poplatek za využívání ATC ( http://www.rlp.cz/generate_page.php?page_id=1340 ). A protože ho máme nižší než naši sousedi, je ČR pro leteckou dopravu velmi oblíbenou tranzitní zemí.
Registered user M 
18.01.2014 (11:38)  
Nepsal jsem o silnicich. Psal jsem o komunikacich. Ty letadla nepotrebuji. Naopak auta a vlaky je potrebuji. Nebo snad jezdi vlaky po poli?

Povidani o tom, ze neco spaluji je hezke do ucebnice, ale s tim spotrebni dan vubec nesouvisi. V realite.
Mimochodem, palivo spaluje i letadlo z Madridu do Moskvy, ktere leti pres nas (treba), ale u nas neplati nic. To na dokresleni toho, ze to o poplatku za emise je hezka teorie, ale to je vse.
Ano, u nas spotrebni dan neplati ani kamion z Madridu do Moskvy, protoze (cert vi proc) v EU mame ruzne danove sazby. A prave proto jsem psal o tom, ze idealem by byl svet bez spotrebni dane z paliv a naopak s mytnym. Jenze kdyz bude mytne vsude, tak vylezou ti, co Velky bratr, bla bla bla...
Registered user M 
18.01.2014 (11:32)  
Auta jsou verejna doprava? Az bude ve velkem fungovat "IZD" (individualni zeleznicni doprava), tak potom se da srovnavat. Zatim to moc nejde.
Proc se neplati myto na silnici treti tridy? Mozna z toho duvodu, ze by to bylo pomerne obtizne dosledovat a hlidat. A i na silnici treti tridy se plati spotrebni dan, ktera je dokonale vykonova (narozdil od te silnicni).

Fascinuje mne ta obcese, ze vlaky musi platit spotrebni dan i poplatek za cestu. Jde snad o ten soucet, ne? Kdybych tech ruznych poplatku bylo 30, ale v souctu min, tak by to bylo spatne? Tak si to predstavte jako jeden poplatek s tim, ze diesel ma jinou sazbu a mate vystarany.
Proc to ale jsou poplatky dva? Protoze jinak by se ztracela nafta ve velkem (na kerosin asi nakladak nepojede). Proto je to rozdelene.
Teoretickym resenim by bylo silnicni myto absolutne vsude a k tomu nulova spotrebni dan. Jenze je snazsi vybirat dan z tankovani a potom nechat volnost v tom, kde se to projezdi nez resit, kde auto pak jezdi.
Debata o hovne. Vlaky proste budou platit za to, ze muzou jezdit po kolejich. Z toho jednoducheho duvodu, ze fira si na krizovatce vyhybku prehodit nepujde. Autobusak dokaze jet kamkoliv, aniz by se musel ohlasovat a nezpusobi tim zadnej problem, protoze doprava na silnici je samoregulovatelna. Takze asi tak k te absolutni nespravedlnosti, kterym nekdo asi chce nicit chuderku zeleznicni dopravu.

PS: Stejna pakarna jako resit, jestli ma byt dan z prijmu 15 nebo 14 procent, kdyz vetsina lidi stejne dan z prijmu skoro neplati, zatimco naopak plati velke "pojistne", ktere jim ale nevadi. Vadi jim jenom dane. A uplne stejne je to s poplatkem za cestu. Nikomu nevadi kolik to je, ale ze to jsou dva poplatky a dva poplatky jsou "logicky" horsi nez jeden...
18.01.2014 (11:26)  
Píšu "prakticky neplatí", protože ve srovnání s vlaky jde o naprosto zanedbatelné částky, navíc jen na části sítě, pokud jde o mýto. A kdo ví, zda se vůbec rozšíří - pokud vím, v současnosti si ministerstvo opět pohrává s tím, že se to nevyplatí (nevím, zda uvažuje jen o mikrovlnném systému, nebo už bere v potaz i družicový). Takže řeči o cancu bych si vyprosil.

Letadla by spotřební daň platit měla, vlaky ji také platí a silnice nepotřebují. Nejde o platbu za infrastrukturu, nýbrž za spalování, které má za následek vznik škodlivin. Že (ne)jsou ty peníze směrovány na konkrétní účel, je věc opět čistě politická.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko