..: České dráhy zvyšují ceny doplatků do 1. třídy :..

Jízdenky, foto: Michal Jaroš - ŽelPagePraha — České dráhy představily základní změny v tarifu, platném od 15. prosince, již během začátku podzimu. Zejména se zmiňovalo plošné zvýšení jízdného v řádu jednotek procent nebo zvednutí ceny Skupinové víkendové jízdenky na 650 korun. Naopak dráhy připravily větší míru zvýhodnění při nákupu traťových jízdenek pro držitele aplikace IN 50 %. Řadu cestujících také překvapila změna ceny i podmínek síťové jízdenky IN 100 %, která bude sice nově stát 19 900,– Kč, ale bude platit jen ve druhé třídě, v té první pouze v kombinaci s časovým doplatkem na kartě. Co však zůstalo až donedávna utajeno, bylo právě zdražení těchto doplatků do 1. třídy. Ten roční podraží o 25 procent z 3 990 na 4 990,– Kč, tedy čtvrtinu nové roční síťové jízdenky. Ke zdražení tohoto produktu přitom došlo i vloni, kdy se cena zvýšila o necelých 500 korun. Jak ale uvádí mluvčí ČD Petr Šťáhlavský, tak podle průzkumů je pro cestující změna přijatelná. Změny jsou ale i jinde, například v přepravě zavazadel nebo u skupin.

Regionova a cyklisté, foto: Karel Dvořák - Pardubický deníkNe zcela příjemnou změnou je zvýšení ceny rezervace místa pro jízdní kolo z 15 na 20 korun, stejně jako rezervace místa pro skupinu cestujících. Navíc se počet vlaků s takto povinnou rezervací spíše zvyšuje. Naopak pozitivní změnou je snížení ceny pro přepravu věcí v Úschově během přepravy, která bude nově stát pouhých 10 korun za vlak, ovšem tato služba naopak na mnohých vlacích končí. Naopak poroste cena za přepravu spoluzavazadel, například jízdních kol. Ta bude nově odstupňovaná podle vzdáleností. Do 50 km zaplatí cestující 25 korun, a to bez ohledu na počet použitých vlaků. Pak se cena postupně zvyšuje až na 75 korun, přičemž celodenní doklad bude zrušen. Při zpáteční cestě tak bude muset cestující zakoupit jízdenku pro každý směr jízdy zvlášť, cestování se tak většině lidem prodraží. Podobně odstupňované bude i přepravné pro psy.

Už jenom symbolické zdražení pak čeká jízdenky pro skupiny. První cestující ve skupině stejně jako doposud platí plné jízdné, druhý pak jízdné se slevou 25 procent, namísto dnešních 30 procent. Cílem bylo podle ČD to, aby byli oproti skupinám více zvýhodněni cestující s In-kartou.

V nejbližší době by podle některých informací mělo dojít také ke změně relací a cen některých Akčních či Včasných jízdenek, detaily však zatím nebyly zveřejněny. Jak ale vyplývá z Tarifního kalkulátoru jízdného ČD, budou zrušeny například Akční jízdenky do oblasti Mostecka a Chomutovska. Naopak dojde k zavedení těchto jízdenek do mnohých destinací z Brna. Paradoxní je také Akční jízdenka Praha – Pardubice se slevou IN 25 %. Ta totiž stojí stejně jako obyčejná jízdenka s touto slevou a proto je její existence zřejmě téměř zbytečná.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 16.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mirek2 
17.12.2013 (14:42)  
Srovnávat mezistátní přepravu bus a vlak je celkem nemožmé.U busu je to celkem jednoduché,dopravcem v celé trase je česká firma a ta si také stanoví cenu za přepravu i v zahraničí.Akorát většinou nesmí provozovat vnitro přepravu a území cizího státu,pokud ano tak za ceny obvyklé v zahraničí.
U vlaku je situace úplně jiná.Dopravcem v tuzemsku je česká firma jen na hranice,dále v zahraničí firma toho daného státu.Každý dopravce má stanovené základní jízdné a od toho je odvozené NRT.Vše ostatní je to,na čem se zúčastněné strany dohodnou.Výjimku tvoří RJ do Žiliny.
registrovaný uživatel Gowery 
17.12.2013 (12:15)  
K tomu údajnému zdražení Vltava-Dunaj tiketu, jak dole psáno: to je pěkně prosím nějaká blbost, ne? Jizdenka.cz ukazuje 279 Kč, což odpovídá těm deseti eurům jako dřív.
Jenom se neukazuje cena u varianty PLUS, tj. do Pasova. Znamená to, že byla zavražděna? (ne že bych ji tak často používal, ptám se spíš ze zájmu)
17.12.2013 (10:25)  
K tej preprave psov: obyčajne mi nevadia, ale raz som zažil v kupé fakt smradľavého psa. Vtedy som ešte nevedel, že pes môže byť v kupé iba so súhlasom všetkých spolucestujúcich. Takže, dsPIC, ak budete mať pádny dôvod, povedzte nech pes ide na chodbu a máte pokoj. Ak nie ste alergický a ten pes vás nebude obťažovať, tak to holt skúste vydržať. Od toho je hromadná doprava, že sa každý musí trochu uskromniť, pretože necestuje sám.

K tej relácii Brno - Viedeň: Raz (10/2011) som cestoval v nedeľu večer z Brna do Viedne na letisko. Autobus vtedy žiadny nešiel tak som išiel vlakom. Včasný eTiket stál tuším 225 Kč (jednosmerne) na Wien-Simmering, tam som musel nastúpiť na šalinu a odviezť sa na Geiselbergstrasse, a odtiaľ S7 na letisko. V situácii, kedy človek ešte musí vo Viedni kupovať ďalší lístok a 2x prestupovať si podľa mňa vlak nemôže dovoliť zdražovanie. Už aj vtedy bol ten vlak z Brna úplne prázdny, len zopár japonských turistov, vlaková čata a ja. Smutný príbeh.
registrovaný uživatel EC 174  mail  
17.12.2013 (10:17)  
BigDye: Zelený vyhrožoval, že vlakušky zruší. Zároveň však tvrdil, že káva bude zdarma v 1. třídě už ve všech vlacích EC. No zatím mi tedy v rakouské ani v maďarské soupravě nikdo zdarma kávu nenabídl...
17.12.2013 (9:08)  
Borovička:
Jednou takhle jel nějakej vlkodav, či co, v 680 z Olomouce do Ostravy a celej vůz pak vydatně smrděl ještě při zpáteční cestě. Ale to je fakt docela výjimka.
Naopak že je pes umístěn na sedačku (samotný by na ni dost možná nevlezl), to je bohužel časté docela dost, podobně jako boty na sedačkách v Německu.
registrovaný uživatel BigDye 
17.12.2013 (7:47)  
Jak je to se servisem v 1. třídě? Rozšířily se aspoň vlakušky do všech EC, jak Zelený vyhrožoval?
17.12.2013 (7:09)  
Tak samozřejmě přeprava psů problémová může být. Třeba i ta hygiena, kdy si pes sedá na sedačky. Jednou jsem na hlavním nádraží viděl vystoupit smečku chlupáčů (asi na nějakou výstavu) a chlupů byl plný vagón, lítalo to chodbičkou. Jsou země, kde vyhrazené vozy pro cestující se psy mají.

Ale většina cestujících se psy je bezproblémová.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
17.12.2013 (4:25)  
Na mě jednou jeden naproti sedící pes tlapkal tlapkou, ale mě to nevadilo (jinak bych si tam taky nesedal), a jej doprovázející slečna se mi za to omlouvala.
registrovaný uživatel Lkprak 
17.12.2013 (2:41)  
K přepravě psů: Od cestujících (o personálu nemluvě) jsme se zatím v rovných 100% případů dočkali neutrální nebo pozitivní reakce (např. v podobě úsměvů, pokusů o navázání hovoru nebo žádosti o pohlazení psa). Naopak, smradu, štěkání a skákání po nohavicích jsem nebyl svědkem ani jednou. Jak v případě mých psů, tak těch ostatních. Takže asi tak.
17.12.2013 (1:09)  
M: To ja vsechno beru, ale od ceho maj potom Cesky Drahy plny nabrezi kralovsky placenejch byrokratu, kdyz nejsou schopny takovy problemy resit? (A obavam se, ze podobne nabrezi maji i OBB...)

SA ani Tourbus v Mikulove nevymenuje ridice a pruvodce a jede po rakouske silnici az do Vidne bez ohledu na to, kolik stoji rakouske autobusy
Musi holt minimalizovat naklady, protoze jejich ztratu nikdo nezatahne... On by se i ten ceskej fira urcite dokazal naucit, jak vypada v Rakousku cervena a mohl by zajizdet az do Vidne. Uz je tomu par let, co jsem cetl clanek (mozna v Zeleznicari?) o tom, kterak strojvedouci CD zajizdeji az do Lince.

Vy prodavejte zpatecni do Vidne za 4 eura, my budeme zpatecni na hranice prodavat za 30
No a neni jeden cestujici za 4 eura lepsi, nez zadny cestujici za 30 eur? (Kdyz uz teda trvame na tom, ze ten vlak musi jet.)
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko