..: SBB přijala bezpečnostní opatření po červencové srážce vlaků :..

ABReh 150.204-2 ADLER, Oberried am Brienzersee - Niederried, foto: Filip Štajner Bern — SBB přijaly první bezpečnostní opatření po červencové srážce vlaků u Granges-près-Marnand. Tam jeden ze strojvedoucích projel červenou, strojvedoucí protijedoucí soupravy to odnesl životem a 20 cestujících bylo zraněno. Před 20 lety zavedly SBB systém, kdy odjezd ze stanice byl závislý jen na strojvedoucím. S účinností od 1. října 2013 začalo ve vybraných sedmi stanicích – Cugy (VD), Estavayer (FR), Yvonand (VD), Court (BE), Pruntrut (JU), Zweidlen (ZH) a Granges-près-Marnand (VD) – platit „pravidlo čtyř očí“, tedy k opuštění stanice musí vlakvedoucí dostat i souhlas dispečera. SBB naléhavým opatřením sází opět na lidský faktor. Na sedmi nádražích výpravčí, kteří pouze obsluhovali blok (panel elektronického řízení vlakové cesty) opět osobně na místě kontrolují odjezd vlaků. Výběr provedla interní pracovní skupina a zvolila ty stanice, kde dochází k mimořádným křižováním. Druhá skupina stanic, kde bude zavedeno obdobné opatření, bude vybrána do konce roku.

Tato okamžitá opatření nejsou ale jediná, co SBB připravuje. Je zpracován střednědobý a dlouhodobý plán technických zlepšení. Síť by měla být vybavena monitoringem rychlosti vlaků. Instalace těchto zařízení je již v běhu a měla být dokončena do roku 2020. Nyní je snaha, aby byl systém zprovozněn jako celek nejpozději v roce 2018, případně dříve. SBB již investovala 50 milionů franků do výměny 1700 návěstí se zastaralou technologií za moderní. „Bude třeba přijmout další opatření, aby se budoucí zatížení sítě způsobené rostoucí poptávkou mohlo udržet v rovnováze s našimi vysokými požadavky na zabezpečení,“ řekl Philippe Gauderon, ředitel infrastruktury SBB. Vyšetřování nehody by mělo být ukončeno v červnu 2014 a na základě závěru vyšetřovatelů budou ze strany SBB přijaty další kroky ke zvýšení bezpečnosti. Už dnes se ukazuje, že čtyřem z pěti železničních nehod z posledního období šlo teoreticky předejít, pokud by byla k dispozici kvalitnější technika.

ABe 8/12 RhB 3506, Bernina Lagalp, foto: Tomáš Kubovec Švýcaři měli v plánu mít celou svou síť pokrytou ETSC úrovně 2 do roku 2065. Ukazuje se, že tento termín je příliš vzdálený a začínají se hledat cesty, jak jej výrazně zkrátit a přiblížit současnosti.

SBB velmi úzce spolupracuje se strojvedoucími, kteří mohou formou interních hlášení upozorňovat na problémy na trati. Současně Jeannine Pilloud, personální ředitelka SBB, ujistila, že nebude docházet k žádným kompromisům při bezpečnostních školeních. Vždy ale zůstává zbytkové riziko. Chybu lidského faktoru nelze stoprocentně vyloučit.

Zdroje: 20 minuten, Global Rail News, SRF


Vlad Poslat mail autorovi | 3.12.2013 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu Švýcarsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
04.12.2013 (9:20)  
Pikehead:
Tak hlavně by to chtělo ty dlouhodobější průměry. Posuzovat bezpečnost železnice na základě údajů ze dvou let je nesmyslné. Ono se dlouhá léta nemusí stát vůbec nic, ale pak jak blesk z čistého nebe přijde něco na způsob Santiaga a ta statistika náhle vypadá úplně jinak.
04.12.2013 (9:07)  
Pikehead: presne tak to je. Švajčiarsko je štát s asi najvyšším relatívnym podielom cestujúcich vlakmi (na počet obyvateľov) a Nemecko má zase obrovský absolútny počet cestujúcich aj vlkm. To sa potom úplne inak počítajú štatistiky.

EC 174: teda ako ste prišli na to, že by maďarské dráhy boli na tom lepšie, čo sa týka zabezpečenia a kvality, to mi je záhadou...
04.12.2013 (7:31)  
EC 174: Vy na tom EC 174 štípete lístky, nebo jak jste došel k tak pozoruhodným závěrům? Pokud to přepočtete na vlkm, získáte v počtu usmrcených cestujících toto:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/a/a3/Train_passengers_killed_per_billion_passenger-km%2C_2010-2011.png

V Německu vidím bratru 7x menší počet obětí a ve Švýcarsku ještě nižší, zato vidím ČR na úrovni Rumunska a PLR, tomu říkám výkon... A ti vaši Maďaři vás mimochodem zabijou s 3,5x větší pravděpodobností než Němci.

Zajímavá je taky tahle tabulka s absolutními čísly:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/a/a6/Fatalities_by_category_of_persons%2C_2011.png

To srovnání jde samozřejmě rozšířit o další čísla (zranění), kvalitativní kritéria, použít dlouhodobější průměry, ale nečekal bych, že to zásadněji změní relativní pozici ČR.
04.12.2013 (0:29)  
M 474 003: Ja zas stale trpim predstavou, ze i kdyz bude vsude ETCS level 42 a kazdy odjezd ze stanice bude schvalovat ministr dopravy, tak se takovyhle veci stavat budou...

EC 174: O zabezpeceni v Madarsku, Nemecku ani Svycarsku nic nevim, takze (ac prekvapen) uznavam, ze to muze byt pravda.
Ale proboha - "co se ... kvality týče"???
registrovaný užívateľ EC 174  mail  
03.12.2013 (23:47)  
M 474 003: To je bohužel taková utkvělá, avšak zcela chybná představa lidí, že státy jako Německo či Švýcarsko jsou na nějaké vyšší úrovni co se bezpečnosti a kvality týče. Když si ale vyhledáme, kolik v novodobé historii (cca posledních 20 let) zemřelo v Německu na dráze cestujících, zjistíme, že to bylo ještě o něco více než v jiných státech. Já například mnohem více věřím Maďarským drahám než Německým nebo Švýcarským...
03.12.2013 (19:52)  
Stanice jsou vždy problém, protože se klasickými ZZ těžko hlídá úplná bloková podmínka. A to je otázka logická spíš než finanční.

Plné řešení problému je opravdu až zasíťování s ETCS a neustálý dohled nad vlaky...
03.12.2013 (17:26)  
Tak jsem doposud trpěl utkvělou představou, že ve Švýcarsku je zabezpečení tratí už 50 let úplně vyřešené a že se tam tohle stát nemůže.
03.12.2013 (10:45)  
"Švýcaři měli v plánu mít celou svou síť pokrytou ETSC úrovně 2 do roku 2065."
Proto jsou švýcaři tam kde jsou. Nežijou ze dne na den, určí si cíle a dosáhnou jich. To je mnoha lidem naprosto cízí a pak pláčou nad "výdělkem"...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko