Praha — Rychlíky Českých drah na jedné z větví souboru linek R6 – Praha - Plzeň - Klatovy budou mít pravděpodobně další konkurenci ve formě autobusového spojení dopravce Student Agency. Na webu SA se v současnosti nachází výběrové řízení na pozice řidičů a stevardů právě pro linku z Klatov. Ty přitom figurovaly taktéž v anketách SA, kde mohli zákazníci mj. pro toto spojení hlasovat. V současné době dvaadvacetitisícové Klatovy s hlavním městem již spojují autobusy VKJ a ČSAD Plzeň s jízdní dobou od 2,5 do 3 hodin. Přímé vlaky, objednané Ministerstvem dopravy na základě dlouhodobé smlouvy, jezdí čtyřikrát denně s jízdní dobou 2 hodiny a 38 minut. V příštím roce chtějí České dráhy právě na tuto linku nasadit modernizované vozy první a druhé třídy řady ABpee, spolu s vozy druhé třídy Bdtee a Bbdgmee, namísto „koženkových“ vozů řady B a kombinovaných vozů AB.
Zdroj: Student Agency
Tak ta otazka nestoji. Kdyz nekdo bude prodavat spinavou vodu z Vltavy za 1000 korun za litr a vy si ji koupite, tak kdo je idiot?
Ac se tomu rika dotace, tak je to jen platba za objednanou sluzbu. At uz od kraje nebo MD, at uz pro CD nebo pro kohokoliv jineho.
Tady je proste potreba videt rozdil mezi podnikanim pro prachy a zajistovanim zakladni dopravni obsluznosti, pricemz pokud dochazi k soubehu, tak jedno na druhem parazituje. V tomto kontextu se pak imho da mluvit o vyzobavani rozinek.
Přijde mi ale na hlavu postavené, když stát sype prachy dopravci, který má standardy komfortu hodně nízko a má "své jisté" ať provozuje téměř cokoli. Proč KÚ nepošle na nábřeží dopis, v němž by bylo něco jako "milé dráhy, na trati z x do y nasaď takové a makové vozy (třeba se šestimístnými oddíly, klíma a kýho výra co ještě) nebo si s dotacemi trhněte nohou". Ale provozovat čtyřicet let staré dobytčáky a ještě napřahovat pazouru na erár? To ať jsou fakt do ... pryč.
Na druhé straně stojí firma, která nasadí autobusy (jakéť to zlo!!) které nabídnou o poznání vyšší komfort a nenatahují pazouru "státe plať". A stát je třeba zakáže.
Kde je pak nějaká svoboda podnikání?
Kdybych se rozhodl, že si koupím ŠL11 a budu jezdit z Bílé Hory do Hostivice co deset minut za bůra, tak je do toho státu IMHO úplně kulový.
To není "můj výklad", ale realita v civilizovaných zemích. Dopravní obslužnost se dotuje proto, že zajišťuje spojení i v časy, kdy se to komerčně nevyplatí vůbec a ve špičkách zajišťuje spojení kapacitní, tedy všichni se vejdou.
Tento luxus neco stojí a lukrativní část poptávky to pomáhá financovat, samozřejmě jen pokud se ji v systému povede udržet.
Pokud ale někdo jiný vypraví v atraktivní čas spoj s omezenou kapacitou, tak ho sice vyprodá na 100%, vydělá na tom, i na to kafe zdarma mu zbude, ale finančně poškodí systémovou dopravu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.