Berlín — Elektrické klopidlo ICE-T, obě varianty, tedy BR 411 (sedmidílné, 4.000 kW) a 415 (pětidílné, 3.000 kW) brázdí středoevropské koleje od sklonku minulého tisíciletí. To „T“ značí „Triebzug – hnací vlak“, neb hnané jsou podvozky (1 A)‘(A 1)‘ vložených vozů, které též vezou elektrické a strojní vybavení. Čelní vozy jsou vlastně vozy řídící, bez trakční funkce. Jednotky byly dodávány konsorciem Bombardier (zprvu DWA – skříně,), FIAT Ferroviaria (klopidla), Duewag (další vozy, především s usměrňovači, restaurační a bistro vozy), Siemens (pohony, silová a ovládací výzbroj). Ze začátku jednotka hodně stonala –naklápědla FIAT byla obzvláště zkoumána, jejich vliv, resp. související osové namáhání spojení kolo – náprava, elektronika a další byly ověřovány a léčeny za provozu. Terapie byla úspěšná a zhruba od roku 2002 jsou jednotky v pravidelném provozu bez omezení. Podrobnosti technické i ze zkoušek a uvádění do provozu naleznete v odkazu výše.
Pět jednotek je upraveno na provoz v síti SBB (zajížděly do Zürichu), a další na síti ÖBB. Pravidelně obsluhuje pod značkou ÖBB, nebo společně s Rakušany Vídeň – Passau – Dortmund. Kmenové trati jsou Hamburg – Berlin – Leipzig – (München) a Frankfurt (M) – Dresden.
Vedení DB rozhodlo, že flotila ICE-T projde revizí spočívající v modernizaci. Obnoven bude lak, vyměněny koberce a sedadla, elektrické a elektronické systémy, zařízení a vybavení kuchyně restauračních i bistro vozů. Soupravy budou nově vybaveny kompletní sadou ETCS (European Train Control System). Předpokládá se, že do roku konce 2015 bude modernizováno 31 sedmidílných souprav ICE-T 411 1. série a 11 kusů pětidílných 415, očekávaný náklad je 30 milionů eur. První jednotka byla předána počátkem prosince 2013.
Jedna jednotka 411 bude vyzbrojena jako „pojízdná laboratoř“. Osazeny budou technické i zařizovací prvky, které budou za provozu zkoušeny pro budoucí modernizaci jednotek ICE 3.
Všechny práce jsou završovány v rámci vlastních kapacit DB, resp. koncernových dceřiných společností zajišťujících údržbu, DB Systemtechnik, která převzala odpovědnost i za inženýrskou přípravu. Realizaci provádí další dcera, DB Fahrzeuginstandhaktung, (obdoba ŽOS), závod Nürnberg.
Zdroje: DB Konzern, FAZ, Wikipedia, ZDF
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ja myslim ze v tom nize probiranem horizontu 2017 bude otazka preziti celeho ramene Hamburg - Berlin - Praha - Viden. Prvni ranu zasadi Railjety a kdo vi co bude dal ...
Fakt? Vazne? Treba v prvni tride v tom potemkinu?
A ČD tu fakt nejsou od toho, aby řešily Drážďany-Berlín, sorry. I tak považuju za skandální, že se Bmz vozí za KEVy v rajchu a my se vozíme jako pitomci v Bc na EC.
Já jsem jel (už cca před rokem) z Berlína Metropolem. Celou cestu do Prahy jsem strávil s brněnskými kolegy v lůžku JLV; na obsluhu jsme si v žádném případě nemohli stěžovat ... přísun jihočeského i jihomoravského byl přesně akorát
Ceny západní, služby socialistické, kafe katastrofální, jídlo polotoverové. Připomínalo to restaurace na Václaváku za totáče - hlavně ty Němčoury odrbat, Jardo... Během "německé" pozvánky do špajzáku jsem měl chuť vystoupit...
Já si dovolím tvrdit, že sklenice je plná. ICE-T dle mého (papírového) zdroje momentálně neklopí, dle Vámi odkazovaného článku na Wikipedii také neklopí a dle poměrně aktuálních (léto 2013) zdrojů onoho Wikipedia článku (např. http://www.deutschebahn.com/de/presse/pi_regional/3263974/bw20130304a.html) také neklopí. S rokem 2002 popisovaným ve Vašem článku to nemá nic společného, toto je vše 2008 a dále. Taky mě zajímá jak je to ve skutečnosti, takže máte-li nějaký zdroj, který říká, že ICE-T klopí, rád se na něj podívám.
Ad. Drážďany - Berlín: všechno co píšete samozřejmě chápu - ale člověk, který zná svoje varianty a má je, po takové to zkušenosti do vlaku prostě deset let nevleze. Je mu jedno, že to táhne 101. V kombinaci se zážitkem od kasy, kde mi nejdřív vesele prodali Ostrava - Berlín a pak se paní ještě divila že chci lístek z Prahy (když jsme na hlaváku ...) a v kombinaci se zážitkem z jídeláku, kde obsluha česky ne zcela vybíravě a velice nahlas komentovala objednávky hostů ...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.