..: ICE-T v ozdravné a omlazující péči lokomotivních lékařů :..

ICE-T,Schwaz - Pill-Vomperbach, foto: Jgcp Berlín — Elektrické klopidlo ICE-T, obě varianty, tedy BR 411 (sedmidílné, 4.000 kW) a 415 (pětidílné, 3.000 kW) brázdí středoevropské koleje od sklonku minulého tisíciletí. To „T“ značí „Triebzug – hnací vlak“, neb hnané jsou podvozky (1 A)‘(A 1)‘ vložených vozů, které též vezou elektrické a strojní vybavení. Čelní vozy jsou vlastně vozy řídící, bez trakční funkce. Jednotky byly dodávány konsorciem Bombardier (zprvu DWA – skříně,), FIAT Ferroviaria (klopidla), Duewag (další vozy, především s usměrňovači, restaurační a bistro vozy), Siemens (pohony, silová a ovládací výzbroj). Ze začátku jednotka hodně stonala –naklápědla FIAT byla obzvláště zkoumána, jejich vliv, resp. související osové namáhání spojení kolo – náprava, elektronika a další byly ověřovány a léčeny za provozu. Terapie byla úspěšná a zhruba od roku 2002 jsou jednotky v pravidelném provozu bez omezení. Podrobnosti technické i ze zkoušek a uvádění do provozu naleznete v odkazu výše.

Pět jednotek je upraveno na provoz v síti SBB (zajížděly do Zürichu), a další na síti ÖBB. Pravidelně obsluhuje pod značkou ÖBB, nebo společně s Rakušany Vídeň – Passau – Dortmund. Kmenové trati jsou Hamburg – Berlin – Leipzig – (München) a Frankfurt (M) – Dresden.

415, Dresden-Neustadt, foto: Jan Zajíc Vedení DB rozhodlo, že flotila ICE-T projde revizí spočívající v modernizaci. Obnoven bude lak, vyměněny koberce a sedadla, elektrické a elektronické systémy, zařízení a vybavení kuchyně restauračních i bistro vozů. Soupravy budou nově vybaveny kompletní sadou ETCS (European Train Control System). Předpokládá se, že do roku konce 2015 bude modernizováno 31 sedmidílných souprav ICE-T 411 1. série a 11 kusů pětidílných 415, očekávaný náklad je 30 milionů eur. První jednotka byla předána počátkem prosince 2013.

Jedna jednotka 411 bude vyzbrojena jako „pojízdná laboratoř“. Osazeny budou technické i zařizovací prvky, které budou za provozu zkoušeny pro budoucí modernizaci jednotek ICE 3.

Všechny práce jsou završovány v rámci vlastních kapacit DB, resp. koncernových dceřiných společností zajišťujících údržbu, DB Systemtechnik, která převzala odpovědnost i za inženýrskou přípravu. Realizaci provádí další dcera, DB Fahrzeuginstandhaktung, (obdoba ŽOS), závod Nürnberg.

Zdroje: DB Konzern, FAZ, Wikipedia, ZDF


stoupa Poslat mail autorovi | 6.1.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.01.2014 (1:01)  
A jeste k puvodnimu tematu, tady jsou nejake fotky prvniho redesignovaneho vlaku - http://verkehrsfotografie.photoshelter.com/gallery/ICE-T-Redesign/G0000M0VH9_z94BY
08.01.2014 (0:52)  
Rychle lety z Prahy do Berlina se mozna jeste vrati ... jestli to opravdu mysli KE vazne s hubem v PRG, tak vzhledem k jejich zamereni na premiovou klientelu nesnese evropska feeder sit ta aktualni ATRka.

Ja myslim ze v tom nize probiranem horizontu 2017 bude otazka preziti celeho ramene Hamburg - Berlin - Praha - Viden. Prvni ranu zasadi Railjety a kdo vi co bude dal ...
07.01.2014 (22:29)  
Pikehead: naučily ČD dělat marketing a služby zaměřené na lidi
Fakt? Vazne? Treba v prvni tride v tom potemkinu?
07.01.2014 (21:34)  
No jo, Busmane, Pendolínka byla malá domů, ale aspoň se jako zcela vedlejší a nezamýšlený efekt naučily ČD dělat marketing a služby zaměřené na lidi - aspoň na jednom produktu...

A ČD tu fakt nejsou od toho, aby řešily Drážďany-Berlín, sorry. I tak považuju za skandální, že se Bmz vozí za KEVy v rajchu a my se vozíme jako pitomci v Bc na EC.
Registered user Busman 
07.01.2014 (20:58)  
Mám zafixováno, že po krachu českého pendolína z ČKD se ČD rozhodovaly mezi ETR a ICE-T. Fiat za sumu, kterou mohly ČD investovat, nabízel 7 jednotek ETR, Siemens pak 5 jednotek ICE-T. V tomto případě však méně znamenalo více. Naše ICE by dnes běžně jezdily do Německa - kromě Hamburku mohly některé spoje jet do Frankfurtu (Wiesbadenu), či z Lipska na Hannover. Nejdůležitější východoněmecká lokálka by dnes asi taky vypadala jinak. Jenže bych řekl, že od konce 90. let se poměry změnily a po roce 2000 již asi DB došla s ČD trpělivost, po tolika letech keců o českých rychlovlacích, resp. 7 s ICE nekompatibilních ETR. Však závislost vazby Dresden - Berlín na východoevropských EC je dost tristní.
07.01.2014 (14:48)  
Sice nemůžu posuzovat všechna EC mezi Prahou a Berlínem, ale pokud jde např. o první ranní Praha-Berlín (178 A.Negrelli, Dresden 9.04, Bln 11.15), tak vždy bylo hodně rezervací právě Drážďany - Berlín. Jezdil jsem tím loni co třetí den přes půl roku (Pha-UnL)
Registered user arj 
07.01.2014 (14:24)  
Ale ta obsluha ...

Já jsem jel (už cca před rokem) z Berlína Metropolem. Celou cestu do Prahy jsem strávil s brněnskými kolegy v lůžku JLV; na obsluhu jsme si v žádném případě nemohli stěžovat ... přísun jihočeského i jihomoravského byl přesně akorát
07.01.2014 (14:14)  
Český špajzák už víceméně taky nevaří, jde rovněž o předpřipravená jídla. Poslední, kdo na téhle lince skutečně vaří, jsou už snad jen Maďaři s Utasellátó na EC Hungaria a Jan Jesenius.
07.01.2014 (12:28)  
Souhlasím s tím, že český špajzák v Německu je národní ostuda. Být DB, tak to vymetu a ne za to ještě platit KEVy.

Ceny západní, služby socialistické, kafe katastrofální, jídlo polotoverové. Připomínalo to restaurace na Václaváku za totáče - hlavně ty Němčoury odrbat, Jardo... Během "německé" pozvánky do špajzáku jsem měl chuť vystoupit...
07.01.2014 (11:03)  
stoupa: "Vaše technická informace je v zásadě korektní Některé "závěry" však lze zařadit do kategorie "Sklenice poloplná/poloprázdná""

Já si dovolím tvrdit, že sklenice je plná. ICE-T dle mého (papírového) zdroje momentálně neklopí, dle Vámi odkazovaného článku na Wikipedii také neklopí a dle poměrně aktuálních (léto 2013) zdrojů onoho Wikipedia článku (např. http://www.deutschebahn.com/de/presse/pi_regional/3263974/bw20130304a.html) také neklopí. S rokem 2002 popisovaným ve Vašem článku to nemá nic společného, toto je vše 2008 a dále. Taky mě zajímá jak je to ve skutečnosti, takže máte-li nějaký zdroj, který říká, že ICE-T klopí, rád se na něj podívám.

Ad. Drážďany - Berlín: všechno co píšete samozřejmě chápu - ale člověk, který zná svoje varianty a má je, po takové to zkušenosti do vlaku prostě deset let nevleze. Je mu jedno, že to táhne 101. V kombinaci se zážitkem od kasy, kde mi nejdřív vesele prodali Ostrava - Berlín a pak se paní ještě divila že chci lístek z Prahy (když jsme na hlaváku ...) a v kombinaci se zážitkem z jídeláku, kde obsluha česky ne zcela vybíravě a velice nahlas komentovala objednávky hostů ...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko