..: Elektrizace trati Lipsko – Chemnitz :..

218.393-7 DB, Hergatz, foto: Josef Petrák Drážďany — Trať spojující LipskoChemnitz přes Bad Lausick k byla v letech 2004 až 2006 nákladem 100 milionů eur modernizována na rychlost 160 km/h. Přesto na ní zůstaly i jednokolejné úseky. DB se dohodly se Svobodným státem Sasko na dalších úpravách – dosud jednokolejné úseky budou zdvojkolejněny a 81kilometrová trať bude elektrizována. Na zpracování prvních fází projektové dokumentace včetně cenové kalkulace je vyhrazeno 2,5 milionu eur. Výstup by měl být k dispozici ve druhé polovině roku 2014. Termín vlastní realizace není dosud stanoven.

Vzdálenost mezi oběma městy zvládnou dnes regionální expresy za 59 minut, při nasazení elektrických souprav by se mohla jízdní doba snížit až o 10 minut. V budoucnu by spoje ICE, jedoucí z Frankfurtu na Mohanem přes Lipsko do Drážďan mohly být v Lipsku rozděleny a některé spoje by mohly zajíždět do Chemnitz.

Na druhou stranu je nutno říci, že elektrizace této trati zatím není zahrnuta ve Spolkovém plánu dopravní infrastruktury. Navíc v současné době probíhají práce na výstavbě několika dálničních úseků a nová rychlostní silnice B72 by měla spojit Lipsko s Chemnitz v roce 2015, nejpozději v roce 2016.

Zdroje: DDM, International Railway Journal, Leipziger Internet Zeitung


Vlad Poslat mail autorovi | 21.11.2013 (7:15)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from Německo Německo Sasko /Sachsen


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user DJ 
26.11.2013 (19:21)  
http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB525_R_Taeglich_nur_25072013_14122013_G01082013.pdf?filename=KB525_R_Taeglich_nur_25072013_14122013_G01082013.pdf&orig=sS
http://kursbuch.bahn.de/hafas/kbview.exe/dn/KB525_H_Taeglich_nur_25072013_14122013_G01082013.pdf?filename=KB525_H_Taeglich_nur_25072013_14122013_G01082013.pdf&orig=sS
V tom proklamovaném zkrácení jízdních dob vidím logiku ve snaze dosažení uzlu Leipzig Hbf. v X:30 h.

Ale - opravdu jsou trakční schopnosti stávajících souprav nezávislé trakce tak mizerné, že pouhé nasazení vozidel závislé trakce umožní zkrácení cestovní doby vlaků, které mají 4 mezilehlé zastávky, o 10 minut?
Nebo bude háček spíše v něčem jiném (např. že plné zdvoukolejnění tratě umožní vedení většího počtu vlaků, resp. kromě dvou vlakových linek - zastávkové a zrychlené - zavést třetí, bezzastávkovou linku; a právě vypuštěním těch 4 mezilehlých zastavení se ušetří těch 10 minut na cestovní době? (Pokud ano, pak by šlo o přínos způsobený zdvoukolejněním, nikoliv však o přínos způsobený elektrizací).
24.11.2013 (23:10)  
Sim: Pokud se bavíme o Ostrava-FM a Praha-Kladno, tak tam by snad mělo být po elektrizaci (a výrazném zkrácení JD a zvýšení komfortu) opravdu základní vozidlo Elefant, což baj voko odhaduju na ekvivalent 3xBdmtee+sysel.

První trať moc neznám, ale vždy jsem tam jel v klase a na diskusních fórech se furt lamentuje nad kapacitou, takže předpokládám, že tam jezdí šukafon leda na nějakém flamendráku, jestli vůbec. Na Kladno je základní jednotka zdvojený regiošuk, to je Panter o tolik větší?
22.11.2013 (21:08)  
Bohumil Stejskal: Co je lepší?
Traťová až 90 km/h, vzdálenost 88 km, čas 1:21, cestovní rychlost: 65 km/h
Traťová až 160 km/h, vzdálenost 81 km, čas 0:59, cestovní rychlost: 82 km/h
Určitě to první, neb drát již byl před 20 léty pověšen, jinak řečeno: Dráha je satisfikována a cestujucí elektrifikován...
Registered user Sim 
22.11.2013 (15:01)  
Pikehead > ten konec jste nemel davat do zavorek, ale naopak to dat tucne - bo to je cela pointa. Pokud mame jakozto nejmensi prepravni kapacitu v dieselu brat na OS jednovozovy suple a na SP/R dvouvozovou jednotku (a je v podstate fuk, co konkretne, bo nabidka je na trhu slusna), zatimco pod pavucinou mame na OS/SP v nabidce vlastne minimalne dvouvozovy esus/panter s porizovaci cenou 2x vyssi, nez srovnatelne velka jednotka v nafte, kde vidite nejaky potencial na zlepseni?

Ano, ja vim. Teoreticky by nemel byt zadny zadrhel vzit sukafon a v ramci upravy na reginu mu svihnout na strechu smetak, trosku si pohrat s parametrama pohonu (aby rychlost byla kolem 120km/h) a mame "laciny" vozitko na OS pod dratama, kde zatim jezdi diesely. Jenze to laciny zas tak laciny neni a prave proto nam na spouste mist pod pavucinou cmoudy cmoudi => problem trati nevidim v absenci dratu, ale uplne nekde jinde.

Pokud by se totiz dratovalo, je velmi pravdepodobne, ze OS/SP by stejne pod tim jezdily v nafte.
22.11.2013 (12:23)  
Sim: Argumentujete výborně, zřejmě jste právě přistál z jiné planety. Máme tu Schadewerke Zypern AG, která vyrábí osvědčenou patrovou jednotku StadtElefant, co takhle to vozit tím? :)

Případně existuje docela dost volných stejnosměrných mašin, ke kterým můžete zrekonstruovat osvědčené lazaretní vozy Bdmtee, houmlesácké ubytovny řady Bmto, či vyrobit syslíka a máte to za zlomek nákladů na Elefanta (byť taky výrazně blběji, protože vozíte víc železa než lidí)...
Registered user JK ml. 
22.11.2013 (11:58)  
Bohumil Stejskal: 070,240? Ty to v našich podmínkách víc než bohatě splňují.........bohužel pro obě dvě dráhy :-(
Registered user Sim 
22.11.2013 (10:35)  
ceskolipak > a co by podle vas elektrifikace mohla na techto usecich zlepsit? Uvedomte si, ze na teto (v clanku zminovane) trati se jezdi v nafte rychleji, nez na vetsine nasich trati pod dratama.

Tenhle pristup je spis ukazkou toho, kdyz se hleda, proc neco nejde (= nemame to v elektrice), misto zpusobu, jak to resit.

Mimochodem, pokud by mavnutim proutku vyrostla nad vami uvadenymi tratemi pavucina, cim tam ze soucasneho parku vozidel chcete jezdit?
Registered user ceskolipak  mail  
22.11.2013 (7:50)  
Máme Frýdek Místek (60 tis) - Ostrava (300 tis) a Praha - Kladno (70 tis), v mnohem kratsí vzdálenosti a neelektrifikováno.
Registered user stoupa  mail  
21.11.2013 (19:08)  
pro p. Bohumil Stejskal:

Tratě mezi Leipzig a Chemnitz jsou přes sto let staré, povětšinou jednokolejné a jejich rozvoj je dán přístupem a finančními možnostmi Freistaat Sachsen. Tedy vlastně regionální. A RE to obsluhuje rychlostmi až 160 km/h (BR 612). Upgrade dosud není zahrnut v programu rozvoje spolkovém. (PS.: My se budem "hrdlit", zda v obci MuN zastavovat, nebo ne. Ani bych nepřibrzdil...)
Registered user nojva  mail  
21.11.2013 (19:05)  
Bohumil Stejskal: to sice nemáme, ale stačí se podívat např. co je za trať mezi Brnem (400tis.) a Ostravou (330tis.)...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko