..: 250. redesignovaný vůz z dílen AW Neumünster pro DB byl předán :..

D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell Neumünster — Železniční dílny v severoněmeckém Neumünsteru předaly koncem října 2013 dopravci DB Fernverkehr 250. vůz, který prošel modernizací interiéru, určený pro vlaky EC/IC. Jedná se o vůz s označením D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, tedy velkoprostorový vůz s místem pro invalidy a polovinou vozu vybavenou háky na kola. Vůz je, na rozdíl od ostatních modernizací, vyzdoben (nad červenou čárou typickou pro vozy DB) barvami Šlesvicko-Holštýnska a doplněn nápisem 250. Fahrzeug. V pruhu na bočnici se nachází nápis DB Werk Neumünster a logo města. Tuto rozsáhlou akci, která nemá v poslední době jinde v Evropě obdoby, zahájily DB před více než rokem a doposud touto modernizací prošlo celkem 387 vozů (stav k 11. listopadu 2013) z celkem plánovaného počtu 773. Na modernizacích se podílí více železničních dílen, nejen ty v Neumünsteru.

Interiér vozů je kompletně modernizován, původní sedadla jsou nahrazena novými ve standardu ICE, stejně tak je nahrazeno i obložení interiéru, koberce a jsou dosazeny nové rozkládací stolky. Poslední rekonstruovaný vůz by měl být předán dopravci koncem roku 2014. Očekávaná životnost těchto modernizovaných vozů bude minimálně 10 let.

D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell D-DB 61 80 84-94 016-1 Bpmbdz 294.0, foto: Christian Zell

Za poskytnutí fotografií patří autorovi poděkování.

Zdroj: Drehscheibe foren


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 13.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.11.2013 (11:29)  
Sto let s tím (lámačky) nebyl problém. Čím to je, že jsou teď tak neschopně nesamostatní?

Ale byl. Mám v rodině lidi, kteří svůj odpor k cestování vlakem zdůvodňovali mj. strachem z dveří, které nejdou otevřít, hned po nechopnosti se vydrápat do dveří z hliněného "nástupiště"

Tyhlety detaily jsou třeba pro ženy zatraceně důležité.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.11.2013 (10:36)  
Ad Klika a "pípání"

Klika vs. "user friendly" umístěná tlačítka - je to o pohodlí, zásadní a rozhodujíci vliv to podle mne nemá. Cestovní skupiny, cestující se sníženou pohyblivostí a pod. často potřebují času více - a "zkrátí se to" během jízdy. Beru v potaz úsek Hamburg - Praha, EC i (do Bln.) ICE.

délka pípání - zažívám na Talent 2 i Kiss, a vyhovuje mi to. Patřím od loňska mezi "méně pohyblivé" a mám více času dojít ke dveřím a nemusím se prodírat nedočavými nastupujícími. (Už jsem psal) - větší "pípací" a schůdku vysouvací prodleva vybrzdí notorické spěchače a pohyb dveřma ven a pak dovnitř je klidnější a plynulejší. Mně to vyhovuje.

U velkých měst je důležitější než klika či pípání oddělení příměstské a dálkové dopravy = 4 koleje. :-)
15.11.2013 (10:04)  
Martin Grill: Ty tady řešíš dva páry vlaků, já řeším všechny.
Tak ono to neni jen o dvou parech vlaku. Jakakoliv dalkovina z Budapesti a od Berlina stoji za starou backoru a zpozdeni na nich je spise pravidlem nez vyjimkou. Samozrejme se bavime spise o 15 - 15 minutach nez o pul hodine. Jakakoliv dalkovina jedouci Pardubice - Praha tento usek urazi o 10 minut rychleji, nez je v jizdnim radu. V tomto kontextu opravdu nepovazuji usetreni par vterinek na vymene cestujicich za prioritu.

Hlavně v příměstské dopravě, kde stále jezdí ČD s Bt a Bdt, představuje rychlost výměny cestujících poměrně důležitou proměnnou.
Na tom asi neco bude.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.11.2013 (6:46)  
bartik09: Ty tady řešíš dva páry vlaků, já řeším všechny. Hlavně v příměstské dopravě, kde stále jezdí ČD s Bt a Bdt, představuje rychlost výměny cestujících poměrně důležitou proměnnou.

Na druhou stranu je faktem, že pokud ČD přejmou takový klumpr, jako je sysel, kterému trvá pět vteřin, než dopípá, vysune schod a otevře vrata, je vidět, že je to vlastně vůbec nezajímá. Tak co pak nějaký Hašek...
15.11.2013 (0:35)  
Pikehead: Co by clovek nechtel za ty desitky milionu, ze...
Jo... Na druhou stranu by asi skoro stacilo, kdyby si takovyhle veci dopravce sam vyspecifikoval, pripadne je s vyrobcem diskutoval v pocatcich vyroby.

Vlak: Ten prvni udaj v tabulce (Štúrovo st.hr.) povazuji za nejakou mystifikaci. Za ty 2 mesice o to sleduji se mi jeste nestalo, ze by tam bylo neco jinyho nez 0, 16 a 17... A kdyz se podivam na EC 174 tak je to to samy. To uz asi nebude nahoda.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
14.11.2013 (23:51)  
(OT) bartik09: "Treba by mohly prastit madara klackem po palici, aby taky ten Hasek jel sem tam vcas."

Když se dívám na tabulku, kterou jste přiložil, tak na hranici do Štúrova přijel v jednom případě včas, v dalších 7 případech pak se zpožděním 16 až 17. minut.
Do Břeclavi ale nepřijel včas už ani jednou, 2x bylo zpoždění v rozpětí 11 až 13 minut, 5 časů se vejde do intervalu 24 až 38 minut zpoždění. A perličkou je zpoždění v Břeclavi 100 minut, když na příjezdu na maďarsko-slovenskou bylo jen 17 minut.
(No jo, severní Uhry...)
14.11.2013 (23:36)  
bartik09: jo, jo, to jsou paradoxy. Co by clovek nechtel za ty desitky milionu, ze... prisyp jeste deset mega a udelaji uzivatelske testovani v hodnote padesat tisic... :)

Co se tyce Haska, tak nemusi vzdy byt na vine Madari, ale ZSSK a jeho "elitni" flotila goril.
14.11.2013 (22:16)  
Martin Grill: Nechci nijak schazovat peclivost a smysl pro detail, ale rek bych, ze CD maji mnohem hlubsi mezery nez ve vterinkach a milimetrech... Treba by mohly prastit madara klackem po palici, aby taky ten Hasek jel sem tam vcas. S lamacimi dvermi a o 5 vterin pomalejsim nastupem bych se vyrovnal snaz nez s pravidelnym zpozdenim 30 a vice minut.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
14.11.2013 (21:20)  
Počítání vteřinek a milimetrů je tím, co odlišuje úspěšné firmy od jiných, které obviňují hodnotitele z počítání vteřinek a milimetrů a nevěnují se věcem, jenž těmto firmám přijdou důležité - a kvůli kterým jsou úspěšné ty jiné.
14.11.2013 (20:05)  
Pikehead: No tak ono to neni jen o produktechch ze skodovky... Pokud to neomezime jen na vstupni dvere, tak podobny lahudky jde najit ledaskde. Napr. v rakouskych Bmpz (http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201002/IMGP2905.jpg) - zasuvka pod stolkem, ktery je tak maly, ze se na nej pocitac dost dobre nevejde, ale tak velky, ze cloveku brani, aby si vzal pocitac na klin. Nebo napriklad dvere vedouci na predstavek tamtez. Je na nich jen jakesi madlo a nad nimi ve "futrech" fotobunka. Kdo to vi, ten rovnou mava rukou pod fotobunkou, kdo to nevi, ten chytne za madlo a snazi se to rvat silou, coz samozrejme neni nic platny. Dale nase Bpee a jejich dvere na predstavek - madlo, u nej sipky vlevo a vpravo, ale funguje vzdy jen jeden smer (otevreni). Pokusy nezkusenych kastanu o zavreni tech dveri jsou taky koloritem. No a takto bychom asi nasli spoustu vychytavek, kterymi je cestujicim zpestrovana jizda. Je ale potreba rict, ze se to netyka jen vlaku, ale napr i prazskeho mhd - zastavka na znameni (to se ale snad uz u vsech novych vozidel montuje primo na dvere). Taky jsem ani po letech nepochopil, podle jakeho klice se v metru urcuje, kdy se budou dvere otvirat automaticky, a kdy vyzaduji zmacknuti knofliku...

A pocitat ten cas na vymenu cestujicich u lamacich a predsuvnych dveri mi v nasich podminkach prijde opravdu smesny. 2x tydne jezdim (resp. chci jet, ale vetsinou nejedu) timto: http://poloha.vlaku.info/cs/vlak/274/ Btw. nevi nekdo proc to ma pravidelne takova zpozdeni?

JiP: "Naprikald s velkou slavou rekonstruovanych vagonech Bdmpee233 urcenych pro dalkovou dopravu jsou nepolohovatelne sedacky."
Mne osobne to tak, vyhovuje, protoze kdyz se jeden cestujici rozhodne sklopit si sedacku, tak tim zpravidla zabira prostor jineho cestujiciho. Mozna by stalo za uvahu cosi takoveho: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CH/CNL_Bpm-0990.php Treba by si to sve zakazniky naslo...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko