Temelín — Je tomu pouze pár dnů, co Správa železniční dopravní cesty zveřejnila konečnou podobu jízdních řádů na období 2013/2014. Zatímco České dráhy o nové podobě grafikonu zatím mlčí, stejně jako vyhledávač IDOS (to, že v zahraničních vyhledávačích již nové jízdní řády včetně českých jsou, ponechme tentokrát stranou), tak bystřejší pozorovatelé již zjistili, že v tabulkách chybí jihočeská lokální trať s číslem 192. Ta spojuje Číčenice s Temelínem a Týnem nad Vltavou. Paradoxní přitom není samotný záměr náhrady méně významné trati autobusovou dopravou, ale spíše způsob, jakým k tomu v režii jihočeského dopravního koordinátora, společnosti JIKORD, dochází.
Ještě první návrh jízdního řádu, který byl představen na začátku léta, totiž s vlaky na trati 192 počítal, stejně jako jeho již téměř finální podoba zveřejněná zkraje září. Záměr zastavit na "Týnce" osobní dopravu přišel na veřejnost až přibližně za polovinou října, kdy o něm informovala Česká televize. Právě načasování publikace změn nahrává spekulacím některých místních obyvatel i železničních nadšenců, že o redukci spojů bylo rozhodnuto již dříve, avšak nebyly zveřejňovány kvůli blížícím se parlamentním volbám. Tuto argumentaci však představitelé Jihočeského kraje odmítají a optimalizaci dopravy odůvodňují ve svém Dopravním plánu nízkou hustotou zalidnění v oblasti a problematickou dostupností některých zastávek. Navíc je zřejmé, že důležitou, ne-li hlavní roli, hrají také finance.
Trať mezi Číčenicemi a Týnem nad Vltavou tak zřejmě bude následovat osud sousední tratě do Netolic, kde byla železniční osobní doprava ukončena k 1. březnu 2011. Definitivně se však o budoucnosti tratě 192 bude ještě jednat a informace zatím není definitivní. V případě zastavení provozu budou vlaky nahrazeny v podobném rozsahu autobusovou linkou 320850 společnosti ČSAD Jihotrans, která bude ve směru od Týna pokračovat z Číčenic některými spoji až do Vodňan. Návrh jízdního řádu ukazuje také plánované garantované návaznosti z autobusu na přípojné vlaky v Číčenicích, kde je však zarážející relativně krátká čekací doba některých autobusů, která činí většinou 3 až 5 minut.
Zdroj: JIKORD
nebo na těchto linkách jezdí celoročně všechny spoje s přívěsem?
Zkuste si do 810 narvat 5 kol a k tomu dva kočárky. Co jsem viděl naposledy v 810, tak 3 kola dospělí a jedno kolo dětské. Zbytek výpravy si musel dojet po vlastní ose...
Pro 1. a 2. blok jely hrnce (Reaktory) i Pagoše po dráze až do překládacího uzlu v elně. Rovněž díly TG, bloková trafa ... Speciálně se na to kupovaly "ještě větší" dělené vagony, tuším 32 náprav od fy. Krupp - a pak šly do "civilu".
Takováto omezení bych pochopil u dálkových linek, kdy by měla eliminovat lokální dopravu, a nebo při průjezdu většími městy, aby "neparazitovala" na MHD. Pokud obecně nějaký spoj, ať už dotovaný a nebo na vlastní riziko dopravce, jede, měl by služby nabízet.
Pro Stoupu:
Palivo už se do ETE vlakem nevozí. Od té doby, co se změnil dodavatel, se vozí letecky a pak kamionem. Při výstavbě se určitě něco vlakem vozit bude, ale hlavní komponenty jako nádoba reaktoru, parogenerátory či turbína jsou tak velké, že je nelze přepravovat po železnici.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.