..: Malajsie investuje 49 miliard dolarů do kolejových systémů :..

Jednotky řady 91 a 92 dopravce KTMB ve stanici Ipoh, foto: Min joo Kuala Lumpur — Malajsie započala s transformací své železniční sítě v roce 1990, kdy oznámila výstavbu lehké železniční dráhy Kelana Jaya, která se zařadila mezi nejdelší dráhy provozované bez strojvedoucích. Transformace začínala pozvolna, ale i tak během 20 let investoval stát do rozvoje železniční infrastruktury více než 15 miliard amerických dolarů. A v současné době tempo nabírá na obrátkách – pro příští období, do roku 2020, je vláda připravena proinvestovat na železničních projektech dalších v přepočtu 49 miliard dolarů.

Předně bude podpořeno rozšíření linek metra v Kuala Lumpuru - MY Rapid Transit má dnes délku 51 km, během sedmi let by měla dosáhnout trojnásobku, tedy asi 150 km. Do tohoto projektu by mělo směřovat 24 až 27 miliard dolarů. Další investice by měly být nasměrovány do zdvojkolejnění a elektrifikace hlavních tras sítě KTMB. Byť jen s metrovým rozchodem pokrývá svou délkou 1000 km páteřní severo-jižní železniční koridor v zemi. Stavební práce mezi stanicemi Pedang Besar a Johor Bahru by měly být dokončeny do roku 2018.

V příštím roce bude vypsáno výběrové řízení na výstavbu vysokorychlostní tratě, která spojí Kuala Lumpur (1,6 mil. obyvatel) se Singapurem (5,4 mil. obyvatel). Otevřena by měla být v roce 2020 a 300kilometrovou vzdálenost by měly vlaky překonat za pouhých 90 minut. Dnes cestující, kteří se rozhodnou použít železnici, mohou využít služeb KTMB. Jejich vlaky zdolají na svém metrovém rozchodu 374 km mezi stanicí Kuala Lumpur Sentral a hraničním přechodem Woodlands za 6 až 7 hodin. Provoz dříve končil až na singapurském nádraží Tanjung Pagar, ale byl ukončen v červnu 2011.

Zdroje: Railway Gazette [1], [2], Railway Technology, Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 7.11.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Stavby a projekty

More from Svět


08.11.2013 (15:24)  
@Keprt: Dobře, já vím, že Malajsie není tak zaostalá jako balkánské státy, spíš jsem myslel státy, ve kterých se železnice teprve "rozvíjí" :-D
08.11.2013 (0:30)  
Ten rychlovlak budou mít taky na metrovym rozchodu? :-)
Registered user Keprt 
07.11.2013 (20:33)  
rozvojových států

No, leckterý chudší evropský stát by Malajsii tu její "rozvojovost" mohl závidět :-)
Navštívil jsem pár malajských měst i venkov a moje dojmy, z hlediska rozvinutosti, byly velmi pozitivní a občas jsem docela koukal. Samozřejmě, pořád to je Asie, což se pozná, ale zaostalá a chudá určitě ne. I v žebříčcích podle HDP a HDI (o jejichž významu se dá jistě dlouze diskutovat) si stojí docela dobře, někde kolem balkánských zemí například.
07.11.2013 (18:31)  
To je fajn, že se železnice dostává i do rozvojových států :-) Ty dvě jednotky na obrázku nevypadají špatně :-)

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko