..: Francouzi mají jasno, do čeho budou na železnici investovat :..

BB 9300 (109330), Collioure, foto: Rail-2005 Paříž — Francouzské státní dráhy SNCF ohlásily smělý záměr obměnit v letech 2015 až 2025 celou flotilu meziměstských vlaků Intercity (trains d’équilibre du territoire). Již v letošním roce by mělo být vypsáno první výběrové řízení v objemu asi 500 milionů eur. Další pak bude navazovat v roce 2015, kdy budou poptávány vozy s dodávkou v letech 2018 až 2019. Prioritu tak pro příští období získává spíše konvenční doprava oproti vysokorychlostní. Faktem je, že provoz meziměstských vlaků na všech 38 linkách je ztrátový. I když vlaky denně použije asi 100 tisíc pasažérů, jsou služby Corail, Intercités, Téoz a Lunéa, sdružené pod značkou Intercity, dotovány ročně částkou 210 milionů eur.

Již pro letošní rok ohlásila francouzská vláda vyčlenění částky 400 milionů eur na začátek obnovy flotily. SNCF kalkuluje s částkou 510 milionů eur, z níž by část měla jít na pořízení 30 bimodálních souprav Alstom Régiolis v konfiguraci pro provoz na delší vzdálenosti. Ty by měly nahradit soupravy tažené lokomotivami (dieselovými i elektrickými) – počítá se se 30% úsporou ve spotřebě energie. První nové vlaky vyjedou na koleje v roce 2015.

Správce železniční sítě RFF má zpracován plán modernizace infrastruktury na příštích šest let. Investice by měly dosáhnout až 15 miliard eur. Důraz bude kladen na čtyři hlavní priority:

  • zvýšit spolehlivost a minimalizovat selhání infrastruktury, omezovat nehody na úrovňových přejezdech, vyloučit a nebo alespoň výrazně ztížit vandalismus a krádeže kabelů, zlepšit železniční provoz během poruch;
  • zvýšit kapacitu tratí zaváděním nových technologií jako je ERTMS, zvýšit propustnost nejvytíženější vysokorychlostní tartě Paříž – Lyon, prioritně posílit investice do hlavních uzlů Paris Gare de Lyon, Lyon Part-Dieu a Marseille;
  • zvýšit bezpečnost a snížit na polovinu počet úmrtí zaviněných porušením předpisů;
  • úpravami infrastruktury dosáhnout možnosti zavedení pravidelných intervalů vlaků osobní dopravy, a tím zatraktivnit železniční dopravu pro cestující.

Přesto, že prozatím nebyly představeny jednotlivé konkrétní akce, počítá se s rozšířením TGV Sud Europe Atlantique z Bordeaux do Toulouse.

Zdroje: International Railway Journal [1], [2], Railway Gazette [1], [2]


Vlad Poslat mail autorovi | 5.11.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Vozidla

Další z regionu Francie


  1 2      Zpráv na stránku:   
05.11.2013 (8:03)  
Ty francouzi sou divny... Copak nevedi, ze rekonstruovat naky stary sroty je levnejsi?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko