..: PKP Intercity vybírá vysokorychlostní jednotky :..

Pesa Dart, foto: PESA Bydgoszcz Varšava — Jak jsme Vás již před časem informovali v závěru tohoto článku, vyhlásil dopravce PKP Intercity tendr na dodávku dvaceti elektrických jednotek s maximální rychlostí vyšší než 160 km/h. Jednotky jsou určeny pro vozební ramena Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin a Białystok/Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko Biała. Do tendru se přihlásili dva výrobci kolejových vozidel: konsorcium Stadler/Newag a polský výrobce Pesa Bydgoszcz.

Konsorcium Stadler/Newag do tendru nabídlo cenu 1 411 154 400 zlotých včetně údržby dodaných jednotek na dobu 15 let. O jaké vlaky se přesně jedná, není jasné; zřejmě se bude jednat o inovovanou verzi jednotek Flirt 3, které již byly objednány stejným dopravcem v počtu dvaceti kusů ve verzi pro rychlost 160 km/h. Jisté je, že nové soupravy budou vybaveny zabezpečovačem ETCS, klimatizací, ale například i zesilovačem signálu pro mobilní telefony či zásuvkami.

PESA Dart, foto: PESA Bydgoszcz Parametry jednotky Dart, foto: PESA Bydgoszcz PESA Bydgoszcz nabídla za cenu 1 320 626 400 zlotých elektrické jednotky DART. Jedná se o zcela nové vlaky, určené pro maximální rychlost v rozmezí 160 až 200 km/h. Každá ze souprav je 150 metrů dlouhá a pojme celkem 352 cestujících, z toho 60 v první třídě. Navíc lze přepravovat až šest jízdních kol. Jednotka je vybavena celkem šesti toaletami. Podlaha jednotky je v jedné rovině, nástup imobilních cestujících na vozíku usnadňuje zabudovaná zvedací plošina. Součástí vlaku je i barový oddíl. Skříň každého vozu je ocelová, souprava vyhovuje crashovým scénářům podle normy EN 15227. Jednotka má použita kola o jednotném průměru 920 mm, což je obvyklá hodnota pro téměř všechny osobní i nákladní vozy. Zajímavostí je umístění trakčních měničů na střeše, což pomáhá snížit hladinu hluku uvnitř vozidla. Velký důraz je kladen na ekologičnost vlaku, proto je 80 % použitých materiálů recyklovatelných. Na výrobě jednotek se bude podílet celkem 350 polských firem.

Zdroje: Rynek Kolejowy [1], [2], inforail.pl [1], [2] 


Jiří Bajer | 3.11.2013 (11:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Polsko


03.11.2013 (21:16)  
ReActor, Radek Papež: Podle vizualizace celého vlaku lze napočítat celkem devět podvozků, jednotka je na Jacobsech - z toho tedy vyplývá, že je navržena jako osmidílná. Oficiálně jsem to však nikde nenašel. A nikdo netvrdí, že ta vizualizace bude ve finále odpovídat realitě - je to přeci jen Polsko a tam se situace mnohdy vyvíjí velmi dynamicky ;-)

wenzel44: Asi nejaktuálnějším projektem, který se týká provozu těchto jednotek, je tzw. Proteza Koniecpolska. Jde o úsek mezi Opolem a Częstochovou, který má být do listopadu 2014 zmodernizován na rychlost 160 km/h a na který mají být přetrasovány vlaky vyšší kvality mezi Wroclawí a Varšavou, čímž má dojít ke zkrácení jízdní doby na 3,5 hodiny. Jinak se v Polsku buduje stylem "furt pryč"...
03.11.2013 (20:59)  
jak jsou na tom teď vlastně poláci s rekonstrukcí těch příslušných koridorů/výstavbou nových?
Editor or ŽelPage Administrator Radek Papež  mail  
03.11.2013 (19:41)  
Délka 150 metrů naznačuje počet článků kolem šesti.
Registered user ReActor  mail  
03.11.2013 (19:06)  
nikde nemůžu najít kolikatidílné ty Darty budou :(

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko