Springdale — Arkansas & Missouri Railroad (A&M) vyčlenila v letošním roce 10 milionů dolarů na investice. Z části těchto prostředků uhradila nákup tří nových lokomotiv SD70ACe od společnosti EMD. Po 27 letech provozu to vlastně byly první lokomotivy, které do jejich flotily byly pořízeny jako zcela nové. Lokomotivy výrobních čísel 1201-3 byly u A&M označeny pořadovými čísly 70 až 72. Stroj 1201 se představil v loňském roce na veletrhu MINExpo v nevadském Las Vegas – v té době byl ve žluté barvě společnosti Caterpillar. Při slavnostním představení zástupci železniční společnosti nesdělili přesnou cenu, za kterou nové lokomotivy pořídili, novináři se jen dozvěděli, že cena překročila 2 miliony dolarů za kus. Hlavní mechanik Casey Shepherd si nové lokomotivy pochvaloval: „Úspora paliva, úspory nákladů na údržbu, záruční a pozáruční servis budou výrazně lepší. Každá závada na jedné ze starých jednotek může způsobit téměř hodinové zpoždění.“
Tyto nové motory ušetří odhadem 150 000 galonů (1 gal = 3,75 l) paliva v průběhu roku ve srovnání se staršími typy lokomotiv při stejném proběhu mil. Při současné ceně 3,23 dolarů za galon nafty by to byla úspora téměř 500 000 dolarů. Navíc dojde ke snížení pracovních hodin a nákladů vyhrazených pro údržbu.
Společnost zvažovala nákup strojů přes rok. „S malou firmou, jakou jsme my, je to vždy otázka priorit. Byly i další věci, které byly naléhavější. Když se náklady na údržbu starších motorů nadále zvyšovaly, restly náklady na pohonné hmoty, tak ekonomický přínos byl přesvědčivý,“ řekl předseda představenstva Reilly McCarren.
Šestinápravová dieselová lokomotiva EMD/Progress Rail SD70ACe byla poprvé představena v roce 2004 a ve výrobě je od roku 2005. Prvním odběratelem byl Union Pacifik, který jich nasazuje do pravidelného provozu 515. A&M se třemi stroji je zatím železniční společnost s nejmenší „flotilou“. Se stejnými lokomotivami, avšak v různých barevných provedeních, se můžete na severu Ameriky setkat u těchto společností:
- Union Pacific: 515 ks,
- BNSF Railway: 450ks,
- Kansas City Southern Railway: více než 100 ks,
- Norfolk Southern Railway: 100 ks,
- Ferromex (Mexiko): 97 ks,
- Quebec North Shore and Labrador Railway (Kanada): 23 ks,
- CSX Transportation: 20 ks,
- Montana Rail Link: 18 ks,
- Arkansas & Missouri Railroad: 3 ks.
Arkansas & Missouri Railroad je menší železniční společnost, která zajišťuje převážně nákladní dopravu na 225 km tratí mezi městy Fort Smith v Arkansau a Monet v Missouri. Přepravuje zejména obilí a krmné směsi, výrobky z papíru, písek, železný šrot a ocel, hliník. Společnost také provozuje sezónní výletní vlaky mezi městy Sprigdale, Winslow a Van Buren, které zpravidla jezdí od dubna do listopadu v pátek a v sobotu.
Zdroje: Arkansas Online, Electro Motive, Locomotive Wiki, Progress Rail Services [1], [2], Railway Age


No presto tam zrejme muze lokomotiva ujet tisic kilometru, bez toho, aby umela 3 typy napajeni, 4 zabezpecovace a muselo ji extra schvalit 5 ruznejch uradu...
- maloseriová výroba
- emisní limity (a jejich neustálé změny)
- zabezpečovače
- extra schvalování v různých zemích
- horší poměr tuna/loko, kW/loko
- dražší palivo = nutnost úspornějších motorů
Co se týče malosériové výroby - to je ovšem tak trochu dań za evropskou elektrifikovanost. Předpokládám, že elektrické lokomotivy jsou naopak v USA v postavení "kusové" výroby.
Co konkrétně ty evropské mašiny tak prodražuje?
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Class1rr.png
Kouzlo nízké ceny je určitě v té (dnes už v Evropě nemožné) sériovosti. Deriváty SD70 se vyrábějí přes 20 let a ještě nekončí, vyvíjejí se evolučně, nikoliv revolučně..
Takže by to musela být uplně jiná lokomotiva.
Traxxy pro MÁV vyšly na cca 80 mil Kč/kus, ale to je nesrovnatelná lokomotiva. Výkonově srovnatelnější Voith Maxima CC vyjde asi na 100 mil Kč, tedy asi 5,2 mil USD.
Je potřeba zdůraznit, že o sérii převyšující 1000 kusů za pouhých 8 let si může evropský výrobce jen nechat zdát.
A už vůbec 8 let. Vždyť Evropa, to jsou změny, inovace, změny, inovace a samozřejmě peníze.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
