..: Flotila lokomotiv Arkansas & Missouri Railroad se rozrostla :..

SD70ACe v barvách A&M, foto: Electro Motive Springdale — Arkansas & Missouri Railroad (A&M) vyčlenila v letošním roce 10 milionů dolarů na investice. Z části těchto prostředků uhradila nákup tří nových lokomotiv SD70ACe od společnosti EMD. Po 27 letech provozu to vlastně byly první lokomotivy, které do jejich flotily byly pořízeny jako zcela nové. Lokomotivy výrobních čísel 1201-3 byly u A&M označeny pořadovými čísly 70 až 72. Stroj 1201 se představil v loňském roce na veletrhu MINExpo v nevadském Las Vegas – v té době byl ve žluté barvě společnosti Caterpillar. Při slavnostním představení zástupci železniční společnosti nesdělili přesnou cenu, za kterou nové lokomotivy pořídili, novináři se jen dozvěděli, že cena překročila 2 miliony dolarů za kus. Hlavní mechanik Casey Shepherd si nové lokomotivy pochvaloval: „Úspora paliva, úspory nákladů na údržbu, záruční a pozáruční servis budou výrazně lepší. Každá závada na jedné ze starých jednotek může způsobit téměř hodinové zpoždění.“

Tyto nové motory ušetří odhadem 150 000 galonů (1 gal = 3,75 l) paliva v průběhu roku ve srovnání se staršími typy lokomotiv při stejném proběhu mil. Při současné ceně 3,23 dolarů za galon nafty by to byla úspora téměř 500 000 dolarů. Navíc dojde ke snížení pracovních hodin a nákladů vyhrazených pro údržbu.

Společnost zvažovala nákup strojů přes rok. „S malou firmou, jakou jsme my, je to vždy otázka priorit. Byly i další věci, které byly naléhavější. Když se náklady na údržbu starších motorů nadále zvyšovaly, restly náklady na pohonné hmoty, tak ekonomický přínos byl přesvědčivý,“ řekl předseda představenstva Reilly McCarren.

Šestinápravová dieselová lokomotiva EMD/Progress Rail SD70ACe byla poprvé představena v roce 2004 a ve výrobě je od roku 2005. Prvním odběratelem byl Union Pacifik, který jich nasazuje do pravidelného provozu 515. A&M se třemi stroji je zatím železniční společnost s nejmenší „flotilou“. Se stejnými lokomotivami, avšak v různých barevných provedeních, se můžete na severu Ameriky setkat u těchto společností:

Arkansas & Missouri Railroad je menší železniční společnost, která zajišťuje převážně nákladní dopravu na 225 km tratí mezi městy Fort Smith v Arkansau a Monet v Missouri. Přepravuje zejména obilí a krmné směsi, výrobky z papíru, písek, železný šrot a ocel, hliník. Společnost také provozuje sezónní výletní vlaky mezi městy Sprigdale, Winslow a Van Buren, které zpravidla jezdí od dubna do listopadu v pátek a v sobotu.

Zdroje: Arkansas Online, Electro Motive, Locomotive Wiki, Progress Rail Services [1], [2], Railway Age


Vlad Poslat mail autorovi | 4.11.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from USA


Registered user Keprt 
05.11.2013 (9:27)  
Jan Šlezingr: K těm důvodům bych ještě přidal dva stejně (a velmi) silné "domácí" (USA+CAN) výrobce, kteří si silně konkurují na velkém trhu. V Evropě je situace jiná, jak v oboru dieslů, tak železničních vozidel obecně. V oblasti elektrických lokomotiv v posledních letech dominuje Bombardier (EMD a GE dodávaly poslední v 80. letech), což kusová výroba není, i když počty jsou nižší než u DE.
05.11.2013 (8:41)  
Jiří Kocurek: A to je v USA několik správců železnic, takže přechodnost se řeší i tam...
No presto tam zrejme muze lokomotiva ujet tisic kilometru, bez toho, aby umela 3 typy napajeni, 4 zabezpecovace a muselo ji extra schvalit 5 ruznejch uradu...
05.11.2013 (8:32)  
Co evropské lokomotivy prodražuje - zkusím si tipnout:
- maloseriová výroba
- emisní limity (a jejich neustálé změny)
- zabezpečovače
- extra schvalování v různých zemích
- horší poměr tuna/loko, kW/loko
- dražší palivo = nutnost úspornějších motorů

Co se týče malosériové výroby - to je ovšem tak trochu dań za evropskou elektrifikovanost. Předpokládám, že elektrické lokomotivy jsou naopak v USA v postavení "kusové" výroby.
04.11.2013 (21:25)  
Petr Šimral
Co konkrétně ty evropské mašiny tak prodražuje?
04.11.2013 (17:57)  
bartik09: A to je v USA několik správců železnic, takže přechodnost se řeší i tam...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Class1rr.png
04.11.2013 (16:45)  
No tak aspon vidime, kolik nas ty vsechny mozny narodni specifikace a kdejaky byrokraticky nesmysly stojej, no...
Registered user Keprt 
04.11.2013 (16:02)  
Jiří Kocurek: Je asi všem jasné, že stroj těchto parametrů do Evropy nee (a myslím, že takto to pan Šimral ani nemyslel), ale zrovna s tím AC/AC přenosem bych to neviděl tak dramaticky. Jednak u dieslu odpadají zpětné proudy, jednak jednotlivé trakčáky tohoto amerického stroje budou výkonově srovnatelné s např. těmi herkulesími a výrazně méně výkonné než jsou u dnešních elektrik. A nakonec v ČR/SR se na tomto poli děje nějaký posun.

Kouzlo nízké ceny je určitě v té (dnes už v Evropě nemožné) sériovosti. Deriváty SD70 se vyrábějí přes 20 let a ještě nekončí, vyvíjejí se evolučně, nikoliv revolučně..
04.11.2013 (15:21)  
V Evropě by podobná lokomotiva nemohla na koleje: Je moc těžká (30,5 tuny na nápravu), silná (480 kN - UIC připouští 300 kN) a nevejde se do profilu (výška 4,85 m je překročena o několik mm). A v neposlední řadě AC neboli střídavý přenos výkonu = EMC nekompatibilní minimálně v ČR/SR.
Takže by to musela být uplně jiná lokomotiva.
Traxxy pro MÁV vyšly na cca 80 mil Kč/kus, ale to je nesrovnatelná lokomotiva. Výkonově srovnatelnější Voith Maxima CC vyjde asi na 100 mil Kč, tedy asi 5,2 mil USD.
Registered user Petr Šimral  mail  
04.11.2013 (12:08)  
V Evropě by podobná lokomotiva podle Evropských pravidel stála nejméně dvojnásobek, spíše více.
Je potřeba zdůraznit, že o sérii převyšující 1000 kusů za pouhých 8 let si může evropský výrobce jen nechat zdát.
A už vůbec 8 let. Vždyť Evropa, to jsou změny, inovace, změny, inovace a samozřejmě peníze.
Registered user Kubajz 
04.11.2013 (10:26)  
"cena překročila 2 miliony dolarů za kus" ... to me prijde docela levne. Vi nekdo kolik obvykle stoji dieslove lokomotivy v Evrope?

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko