..: Dráhy ustupují od autobusů, ČD Bus v prosinci končí :..

Vizualizace ČD Bus, foto: České dráhy Praha — Autobusy ČD Bus, spojující Frýdek-Místek, Příbor a Nový Jičín s Hranicemi na Moravě, již od prosince cestující k expresům Českých drah nepřivezou. Dopravce se totiž v novém jízdním řádu rozhodl svou jedinou autobusovou linku neprodloužit, a to i přes existenci čtyřleté smlouvy s provozovatelem. Po vlacích D1 Express se tedy jedná o další komerční projekt ČD, který po relativně krátké době končí svůj provoz. Zrušení spojů podle dopravce souvisí se zkvalitněním přestupů mezi stávajícími vlaky regionální a dálkové dopravy v Ostravě. Provoz autobusů zajišťovala společnost Arriva Transport (dříve Veolia Transport Morava), které dráhy po zhruba roce a půl vypověděly smlouvu.

Produkt ČD Bus byl zaveden v dubnu 2012 jako reakce na přípojné autobusové linky k vlakům dopravce RegioJet z Karviné a Novojičínska. Ještě v květnu letošního roku si přitom představitelé Českých drah pochvalovali úspěch dálkových autobusů z Hranic a slibovali rozšíření pokrytí i na další destinace, zejména na severní Moravě. Jak ovšem naznačuje aktuální vývoj, uloží dráhy autobusovou dopravu k ledu. Dvojici návazných linek z Olomouce přitom i nadále provozuje Student Agency, která podle dostupných informací zásadnější změny v napojení severní Moravy a Valašska prozatím nechystá.

Zdroj: iDnes.cz, České dráhy


Aleš Petrovský | 29.10.2013 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2      Zpráv na stránku:   
01.11.2013 (18:24)  
Zpočátku jsem to sledoval, tak asi první dva měsíce.
Ten bus se, IMHO, chytil.
V neděli odpoledne směr FM býval plný.
I v pracovní dny nejméně z poloviny.
31.10.2013 (9:35)  
Cestující z FM (+ okolí) a NJ(+ okolí) by se dostali na roveň cestujících z Hranic. Tzn. spojení 2x za 119 minut, nikoli pouze jedenkrát. (mimo expres SC).
30.10.2013 (22:28)  
Antonín Kunc: Valašské a ostravské expresy jedou do Prahy stejně dlouho. To už jsem taky psal. :)
30.10.2013 (22:23)  
Antonín Kunc: Ale nezapomeňte pane Kunci, že valašské expresy jsou dotované, kdežto ostravské ne. A ČD bus měl za úkol plnit nedotované expresy.
30.10.2013 (20:51)  
Domnívám se, že není nutné rušit linku jako takovou, ale jak jsem již jednou psal: - CHtělo by to upravit jízdní řád ČD-BUSu tak aby do Hranic na Moravě přijížděl k valašským vlakům směr Praha a z Hranic odjížděl od valašských vlaků (od Prahy). Cestující by tak mohli získat komfortnější vlakové spojení.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
29.10.2013 (21:07)  
Ty Velvary jsou šílenost, ovšem těžko říct, jestli je tam takový potenciál cestujících, aby se vyplatilo do toho investovat. (Protože přidat zastávku na jednokolejce kde jezdí jeden šukafon tam a zpátky, to přece není zdaleka jen dát tam dneska ceduli za pár korun a zítra tam začít stavět - to se přece musí aspoň rok projednávat, dělat studie, a pak tam za několik miliónů vybudovat mega betonový nástupiště se spoustou moderních prvků...)
registrovaný uživatel Tojavi 
29.10.2013 (20:08)  
Opravdu dělají vše pro cestující. DÍÍÍÍÍK
29.10.2013 (20:07)  
František: a kdo to jako udělá? ČD dělají zastávky leda ve vlastním zájmu - Vršo depo, Kolín dílny, za kaštany kope většinou objednatel, pokud se v dané oblasti nějaký použitelný nacházi...
29.10.2013 (18:58)  
M 474 003: Příklad z Moravy naznačuje směr - zkvalitnit vlakovou dopravu :). V případě Velvar třeba zastávkou ve městě tam, kde stejně brzdí. Zkrátka soustředit se na zlepšování vlastní činnosti, i když je nutná součinnost s ostatními organizacemi. Myslím, že je to lepší, než hledat provizorní berličky. Ať už za tím (snad) stojí racionální úvaha nebo (snad ne) politická situace.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
29.10.2013 (18:56)  
"Dráhy ustupují od busů" A co ty smlouvy o sml. budoucích mezi hejtmany a bus firmami pana Zemka? To jsou jen návrhy, nebo je v tichosti již uzavřeli?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko