Hannover — DB Regio byla vybrána aby po dobu příštích 15 let – počínaje 15. prosincem 2015 – provozovala regionální dopravu na linkách v oblasti Dolního Saska. V současné době tam provoz zajišťují vlaky DB. Koncese se vztahuje na téměř 3,7 miliónu vlakokilometrů za rok. Ale již od jízdního řádu platného od letošního prosince dojde k rozšíření spojů na dvou linkách (Braunschweig – Salzgitter–Lebenstedt a Braunschweig – Schöppenstedt), kde bude dvouhodinový interval vlaků zkrácen na hodinový. Na vybraných linkách se navíc rozšíří spoje jezdící ve večerních hodinách a ve víkendových dnech. Ročně se tak přepravní výkon zvýší o 250 tisíc vlakokilometrů. Přidělená koncese se týká následujících linek:
- Göttingen – Kreiensen – Bad Harzburg
- Göttingen – Northeim – Nordhausen
- Bodenfelde – Northeim
- Braunschweig – Seesen – Herzberg
- Braunschweig – Schöppenstedt
- Braunschweig – Salzgitter–Lebenstedt.
DB Regio přebírá kontrakt Abellia Rail NRW
Zatímco první část regionálního provozu ve středním Německu má od prosince spustit DB Regio, kontrakt na druhou část měl od prosince 2015 plnit dopravce Abellio Rail NRW z holdingu Nizozemských drah. Dopravce se dostal do soudní pře s koncernem DB a připravovaný kontrakt musel organizátor dopravy ZVNL částečně upravit. Abellio v této situaci namísto objednání vlaků stáhlo svou nabídku. Vítězem tak je opět DB Regio, které bude od daného data provozovat spojení z Lipska do Magdeburgu, Dessau, Lutherstadt Wittenbergu v Sasku-Anhaltsku a Jüterbogu/Falkenbergu v Braniborsku. Nasazeny budou jednotky řady 442 (Bombardier Talent 2).
Chtělo by to asi pár slov, ale soráč, je mi blbě, tak jen vítězi, cestujícím a personálu DB prostě popřeju :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.