Bydgoszcz — Při příležitosti návštěvy polského prezidenta Bronisława Komorowskeho u polského výrobce kolejových vozidel PESA Bydgoszcz poodhalil jeho generální ředitel Tomasz Zaboklicki plány společnosti do budoucna. A ty míří vysoko. PESA hodlá vstoupit do elitní skupiny výrobců vysokorychlostních vozidel, tedy vozidel s maximální rychlostí alespoň 250 km/h. Zaboklicki plánuje, že prototyp první vysokorychlostní jednotky by se mohl veřejnosti ukázat již na příštím berlínském veletrhu InnoTrans, tedy v září roku 2014. Jednotka by měla mít kapacitu necelých 300 cestujících, z toho 70 v 1. třídě. Součástí palubní výbavy budou čtyři toalety, z toho jedna uzpůsobená pro cestující na vozíku, či prostor pro převoz jízdních kol. Souprava bude sestavena z jednotlivých vozů na samostatných podvozcích, které umožní změnu konfigurace jednotky dle aktuálních požadavků. Možností bude také řazení jídelního vozu. Zaboklicki také upozorňuje, že ačkoliv má jít o jednotku pro rychlost až 250 km/h, nemá se jednat o nijak rozpočtově náročné soupravy. Argumentuje tím, že například vnitřní kamerové systémy, klimatizace nebo Wi-Fi jsou dnes běžnou součástí i u regionálních vlaků či tramvají, které má PESA ve své nabídce.
Zdroj: Enjoy Bydgoszcz
1 2 | Zpráv na stránku: |
To kdyz uz, tak esusy by byly nazornejsi (tam snad byla nekdy k videni i trikolora), i kdyz to ma svoje mouchy, bylo to od zacatku reseny jako variabilni stavebnice. Ze se nakonec vse provozuje v jednotnem formatu, to uz neni zalezitost vyrobce, ale provozovatele.
Je ale možné, že stejně jako u nás mají přednost v přidělení slotů státem placené vlaky (ZDO), ale ani to asi nebude kritický problém trasy Ústí-Drážďany-Berlín...
Mno, vzhledem k tomu, ze CD nijak nereaguji na zjevne snahy DB proniknout do CR a to bud pres svou Arrivu, ci pres spolupraci s pane Zlutym, tak nevim, nevim, jestli lze cekat, ze by se CD pustily do valky s DB. Otazkou take je, jestli na to CD maji prostredky.
Dalsi vec: pokud tomu rozumim spravne, tak spravcem infrastruktury v Nemecku neni nejaka obdoba s.o. jako je SZDC, ale cast holdingu DB, DBNetz.
Rekl bych, ze tam se bez souhlasu DB na koleje nikdo jen tak hned nepodiva.
Vi o tom nekdo vice?
To bude spis prani otcem myslenky ... osobne predpokladam, ze to bude kvuli tomu, aby dopravci nemuseli mit tak rozsahle zazemi a dokazali vlak servisovat v beznych podminkach. V provozu by se takovato univerzalnost samosebou hodit mohla, ale jde to proti zakladni myslence jednotky - tedy distribuovane systemy pro cely vlak, misto pro kazdy vagon zvlas - takze by se to muselo zakonite negativne projevit na cene. A to je, predpokladam, to posledni, co by PESAci chteli.
Já bych spíše řekl, že v Polsku jsou nuceni než ochotní. S přihlédnutím k cenové úrovni mezd Poláků není jejich jízdné kdovíjak nízké.
Záleží na tom, co se od ČD očekává. Pokud chceme, aby zajišťovaly tzv. základní dopravní obslužnost, tak samozřejmě budou řešit spíš situaci na vnitro spojích. Pokud ale chceme, aby ČD fungovaly jako každá jiná firma (tj. aby se snažily vydělávat), tak by do ciziny expandovat měly. Nejhorší země pro železniční byznys ve střední Evropě jsou totiž ČR a Slovensko - je zde nízká cenová hladina a vydělat se tu prostě nedá. Ale už třeba v tom Polsku nebo Maďarsku jsou cestující ochotni zaplatit o několik desítek % víc, o Německu a Rakousku nemluvě.
Navíc si nemyslím, že je prioritou ČD zahraniční expanze, když v tuzemsku na páteřních spojích jezdí to, co jezdí.
dokud bude v čele ČD pan ultrakonzervativní, jehož hlavní starostí je zastavování v MuN, tak žádné tržní aktivity nehrozí,
na druhé straně by mě zajímalo, jestli někdo rozvinul myšlenku jezdit do DE komerčně....
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.