Praha — Soukromý dopravce LEO Express zavádí od 27. září po vzoru jiných dopravců přirážku k jízdnému při nástupu do vlaku bez platného jízdního dokladu. Cena této přirážky bude 39 Kč. Přirážka však nebude uplatňována v případě, že v nástupní stanici cestujícího není otevřené prodejní místo LEO Express, popř. není schopno odbavit všechny cestující včas (v takovém případě obdrží cestující příslušné potvrzení). Dopravce toto opatření odůvodňuje zpomalováním servisu palubního personálu prodejem jízdenek. Nákup jízdenky ve vlaku se ale ve většině případů nevyplatil již nyní kvůli rozdílu mezi cenou jízdenky na internetu a ve standardním ceníku dopravce. Na podobný princip rozdílu cen sází také dopravce RegioJet, který ve vlacích IC přirážku k jízdnému za nástup v obsazené stanici nevybírá. Tato skutečnost ovšem neplatí pro RegioJet SK, kde je klientovi nastupujícímu ve stanici s otevřenou pokladnou naúčtován poplatek 1 €. Za podobných podmínek uplatňují známou manipulační přirážku České dráhy a to v hodnotě 40 Kč. Přirážky se neúčtují cestujícím s průkazy ZTP a ZTP/P.
Zdroj: LEO Express
Komplexní odbavení ČD, jak tu někdo poznamenal, by oproti tomu mělo probíhat více on-line. Jezdím často do sousedních států (zejména PL) a ocenil bych, kdybych si mezinárodní jízdenku s Rail Plusem mohl zakoupit v eShopu nebo v UNIPAJ a nečekal pokaždé u okýnka. Jezdím dost nestandardní trasy a v různých časech, takže Včasné jízdenky za 29 eur apod. na jediný, předem určený spoj mě moc neberou, respektive nevyplácejí se mi. To samé platí o skupinové jízdence. Ale zase si vzpomeňme, kolik let trvalo, než se v automatech objevily obyčejné zpáteční jízdenky... :)
o "baťůžkářích". Ti se vyznačují tím, že "gumokol" nemají, peněz málo
Obávám se, že se nejedná o prvoplánovou refernenční skupinu cestujících, milých platících ...
Např. v roce 1999 jsme takto o prázdninách jeli z Prahy až pod bulharskou Rilu. 13 přestupů, 57 hodin, 2x přes hranice pěšky. Ale vyšlo to na 1000 Kč, což byla tehdy bezkonkurenční cena, o zážitcích po cestě nemluvě.
Tvrdím i z vlastní zkušeností, že pokud v gumokolu dodržuji předpisy, ta EC jsem dnes z centra Bln v Centru Prahy vlakem rychleji. O minuty, ale ano. Marně jsem pátral po racionálním důvodu, proč jet dobrovolně pomalejší trasou. Úspora za včasně koupenou jízdenku na EC mně zpravidla uspokojí.
V tomto případě (hledáme nejlevnější možnost pro "baťůžkáře") cesta přes Cottbus není prodloužením cesty. I vyhledávač na bahn.de to ukáže, pokud chcete ze Schöny do Berlína "Nur Nahverkehr", což je ve skupině pro dosažení nejnižší ceny nutnost.
Po hlavní trati přes Elsterwerdu se osobáky dá jet sice taky, ale trvá to o něco déle.
Pikehead: A za to můžou baťůžkáři, nebo nesmyslně předražené mezinárodní tarify? Jen do takové Vídně nebo Berlína můžete hledáním a lámáním do několika papírků ušetřit desítky euro.
Ano, nejlevnější cesta pro skupinu do Vídně totiž vede přes České Velenice (379 Kč) a do Berlína přes Cottbus (286 Kč). Takže ta otázka "Kudy dostanu největší slevu?" je zcela na místě, protože se o tradiční trasy rozhodně nejedná :-)
Ale obávám se, že u pokladny se ti batůžkáři správnou odpověď stejně nedozvědí.
http://vlakem.net/praha-wien-kazdyden-jednosmerne
http://vlakem.net/praha-berlin-kazdyden-jednosmerne
Dále bych vám připomněl, že ČD neumožňuje prodej i nezlevněných jízdenek a lehátek do zahraničí po internetu. Pro rezervace za nezlevněnou cenu mají nějaký "online kontringent", běžné jízdenky do zahraničí (začínající v ČR) taky ne-e. "Odborník", který v ČD online prodej vede, by měl navštívit Silicon Valley a dát tam přednáškové turné, protože toto ještě nikde nevynalezli. Třeba si ho tam nechají a dobře by bylo...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.