..: LEO Express zavádí přirážku za nákup jízdenky ve vlaku :..

Koláž Leo Express, foto: LE / Aleš Petrovský Praha — Soukromý dopravce LEO Express zavádí od 27. září po vzoru jiných dopravců přirážku k jízdnému při nástupu do vlaku bez platného jízdního dokladu. Cena této přirážky bude 39 Kč. Přirážka však nebude uplatňována v případě, že v nástupní stanici cestujícího není otevřené prodejní místo LEO Express, popř. není schopno odbavit všechny cestující včas (v takovém případě obdrží cestující příslušné potvrzení). Dopravce toto opatření odůvodňuje zpomalováním servisu palubního personálu prodejem jízdenek. Nákup jízdenky ve vlaku se ale ve většině případů nevyplatil již nyní kvůli rozdílu mezi cenou jízdenky na internetu a ve standardním ceníku dopravce. Na podobný princip rozdílu cen sází také dopravce RegioJet, který ve vlacích IC přirážku k jízdnému za nástup v obsazené stanici nevybírá. Tato skutečnost ovšem neplatí pro RegioJet SK, kde je klientovi nastupujícímu ve stanici s otevřenou pokladnou naúčtován poplatek 1 €. Za podobných podmínek uplatňují známou manipulační přirážku České dráhy a to v hodnotě 40 Kč. Přirážky se neúčtují cestujícím s průkazy ZTP a ZTP/P.

Zdroj: LEO Express


Aleš Petrovský | 27.9.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
15.10.2013 (16:30)  
Problém LE tkví v tom, že v obsazených velkých stanicích mají na svůj předprodej jedno okýnko, a to často ani ne "své" vlastní, jen smluvní. Přirážce při nákupu ve vlaku tak rozumím jako finančnímu trestu za ne-nákup online... Klientela, která stojí ve frontách u pokladny/trafiky, je většinou typu "co mi na Prahu/Ostravu jede nejdřív?", jen aby to jelo do 15 minut.

Komplexní odbavení ČD, jak tu někdo poznamenal, by oproti tomu mělo probíhat více on-line. Jezdím často do sousedních států (zejména PL) a ocenil bych, kdybych si mezinárodní jízdenku s Rail Plusem mohl zakoupit v eShopu nebo v UNIPAJ a nečekal pokaždé u okýnka. Jezdím dost nestandardní trasy a v různých časech, takže Včasné jízdenky za 29 eur apod. na jediný, předem určený spoj mě moc neberou, respektive nevyplácejí se mi. To samé platí o skupinové jízdence. Ale zase si vzpomeňme, kolik let trvalo, než se v automatech objevily obyčejné zpáteční jízdenky... :)
Registered user M 
01.10.2013 (11:50)  
To mne pobavilo. Vlak je fakt ultradrahej, nejdrazsi na svete. Vsude jinde stoji vlak 10x min nez auto, u nas jenom 3x-2x min (a to pouze samotna cesta, bez nakladu na udrzbu a koupi). Zhruba tak?:-))
01.10.2013 (10:23)  
Batůžkáři neplatí? :) Že je tak složité dnes někam vlakem cestovat, pro lidi s normálním příjmem, není jejich vina. Mohou přesedlat leda na autobus, ke škodě železnice, která přijde o část tržeb, a ke škodě obcí na cestě, které si vydělají trochu smradu a hluku navíc. Psychologicky asi záleží i na tom, zda člověk ušetří podíl jízdného vyšší, než o jaký se navýší jízdní doba. Některá "harakiri" za úsporu asi nestojí, jiná značně. Když má dopravce dost personálu, aby toto odbavil, nevidím problém. Běžné cesty dálkovými spoji (vnitro) se dají lehce zaopatřit přes internet, na to nemusím stát frontu u pokladny.
Registered user stoupa  mail  
29.09.2013 (17:32)  
Pro Oto potřetí:

o "baťůžkářích". Ti se vyznačují tím, že "gumokol" nemají, peněz málo
Obávám se, že se nejedná o prvoplánovou refernenční skupinu cestujících, milých platících ...
Registered user Oto 
29.09.2013 (12:27)  
stoupa: připomínám, že jste původně mluvil o "baťůžkářích". Ti se vyznačují tím, že "gumokol" nemají, peněz málo, ale za to dost času.

Např. v roce 1999 jsme takto o prázdninách jeli z Prahy až pod bulharskou Rilu. 13 přestupů, 57 hodin, 2x přes hranice pěšky. Ale vyšlo to na 1000 Kč, což byla tehdy bezkonkurenční cena, o zážitcích po cestě nemluvě.
Registered user stoupa  mail  
29.09.2013 (11:51)  
pro Oto podruhé:

Tvrdím i z vlastní zkušeností, že pokud v gumokolu dodržuji předpisy, ta EC jsem dnes z centra Bln v Centru Prahy vlakem rychleji. O minuty, ale ano. Marně jsem pátral po racionálním důvodu, proč jet dobrovolně pomalejší trasou. Úspora za včasně koupenou jízdenku na EC mně zpravidla uspokojí.
Registered user Oto 
29.09.2013 (11:40)  
abych přerušil cestu a dobrovolně jel objížďkou přes Cottbus a prodloužil si cestu o víc než hodinu ...

V tomto případě (hledáme nejlevnější možnost pro "baťůžkáře") cesta přes Cottbus není prodloužením cesty. I vyhledávač na bahn.de to ukáže, pokud chcete ze Schöny do Berlína "Nur Nahverkehr", což je ve skupině pro dosažení nejnižší ceny nutnost.

Po hlavní trati přes Elsterwerdu se osobáky dá jet sice taky, ale trvá to o něco déle.
Registered user stoupa  mail  
29.09.2013 (5:18)  
Pro Oto>Žasnu a vidím - to jsem ve svém útlém věku ještě nezažil, abych přerušil cestu a dobrovolně jel objížďkou přes Cottbus a prodloužil si cestu o víc než hodinu ... No, pořád se učíš a s novinkami seznamuješ.
Registered user Oto 
28.09.2013 (22:33)  
stoupa: ... nebo objednávku vznášejí způsobem (baťůžkáři) - Kudy dostanu největší slevu? :-)

Pikehead: A za to můžou baťůžkáři, nebo nesmyslně předražené mezinárodní tarify? Jen do takové Vídně nebo Berlína můžete hledáním a lámáním do několika papírků ušetřit desítky euro.

Ano, nejlevnější cesta pro skupinu do Vídně totiž vede přes České Velenice (379 Kč) a do Berlína přes Cottbus (286 Kč). Takže ta otázka "Kudy dostanu největší slevu?" je zcela na místě, protože se o tradiční trasy rozhodně nejedná :-)

Ale obávám se, že u pokladny se ti batůžkáři správnou odpověď stejně nedozvědí.

http://vlakem.net/praha-wien-kazdyden-jednosmerne
http://vlakem.net/praha-berlin-kazdyden-jednosmerne
28.09.2013 (20:28)  
stoupa: A za to můžou baťůžkáři, nebo nesmyslně předražené mezinárodní tarify? Jen do takové Vídně nebo Berlína můžete hledáním a lámáním do několika papírků ušetřit desítky euro.

Dále bych vám připomněl, že ČD neumožňuje prodej i nezlevněných jízdenek a lehátek do zahraničí po internetu. Pro rezervace za nezlevněnou cenu mají nějaký "online kontringent", běžné jízdenky do zahraničí (začínající v ČR) taky ne-e. "Odborník", který v ČD online prodej vede, by měl navštívit Silicon Valley a dát tam přednáškové turné, protože toto ještě nikde nevynalezli. Třeba si ho tam nechají a dobře by bylo...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko