..: České dráhy upraví od prosince svůj tarif :..

Koláž jízdních dokladů, foto: Aleš Petrovský Praha — České dráhy se železnou pravidelností provádějí s prosincovou změnou jízdních řádů úpravy ve svém tarifním portfoliu. Letošní 15. prosinec tak přinese všem cestujícím Českých drah většinou méně příjemné překvapení. Určitě se ale najde i skupina cestujících, která změny ocení. Pravděpodobně nejvýrazněji zasáhne do zaběhnutého ceníku dvouprocentní zdražení standardních vnitrostátních a mezinárodních jízdenek. Tento krok České dráhy zdůvodňují meziroční inflací. Až osmiprocentní zdražení postihne taktéž skupinové víkendové jízdenky a například mládež si za In-kartu s tříletou aplikací IN 25 % připlatí bezmála padesát procent navíc. Dopravce však chce podpořit i pravidelně dojíždějící, a proto například držitelé In-karet s aplikací IN 50 % budou mít nově slevu na traťové jízdenky padesát procent namísto dosavadních pětadvaceti a cestující využívající žákovské jízdné budou moci dosáhnout v případě vlastnictví In-karty IN 25 % na další slevu. Nově bude mít cestující ČD také možnost zakoupit si aplikaci IN 100 % ve variantě pro druhou třídu (tedy jakousi obdobu železničářské „režijky“).

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy

České dráhy chtějí posílit pozici svých In-karet nabídkou dalších slev pro jejich vlastníky a zároveň podpořit i pravidelně dojíždějící. Studenti využívající žákovské jízdné a zároveň vlastnící In-kartu s aplikací IN 25 % budou moci využívat ještě dodatečnou 25% slevu z již zlevněných jízdenek. Pravidelně dojíždějící a vlastníci In-karet s aplikací IN 50 % nově dostanou také slevu 50 % na traťové jízdenky, namísto současných 25 % (traťová jízdenka je produkt ČD určený pro zvýhodněné dojíždění ze vzdálenosti až 120 km). Jak již ovšem bylo zmíněno v úvodu, dojde také k úpravám pořizovacích cen vybraných slevových aplikací. Tříletá aplikace IN 25 % pro cestující ve věku od 15 do 26 let bude nově stát 490 Kč namísto 330 Kč, jednoleté aplikace IN 50 % a In-senior budou za 1490 Kč místo dnešních 1330 Kč. ČD dodávají, že podrobnosti ohledně cen aplikací IN 100 % pro první třídu, novinky v podobě aplikace IN 100 % pro druhou třídu a doplňkových aplikací například v podobě časových doplatků, zveřejní v průběhu listopadu.

Pozn. autora: Podle posledních informací se cena upraveného produktu IN100, který bude pouze pro 2. třídu, sníží na 20990 Kč. Pro jeho upgrade na vyšší vozovou třídu, bude třeba zakoupit časový doplatek do 1. třídy, který nyní stojí 3990,– na 1 rok. Pokud se zachová cena doplatků, tak klienty ČD vyjde roční síťová jízdenka do 1. třídy na 24980 Kč, což je o bezmála 2000 Kč, resp. takřka 9% více.

Kilometrická banka ČD, foto: ČD / Aleš Petrovský

Další změny se dotknou Víkendových síťových jízdenek, kdy celostátní varianta podraží ze 600 Kč na 650 Kč a cena regionální varianty se zvýší o 25 Kč. Podraží též Kilometrická banka ČD (KMB) z 2100 Kč na 2200 Kč. České dráhy zdůvodňují zdražení již zmíněným promítnutím inflace a změn DPH v prosinci 2010 resp. 2011. Otázkou také zůstává, proč České dráhy stále lpí na papírové variantě KMB a nepřevedou ji do podoby aplikace na In-kartě například po vzoru dopravce Westbahn. Úprava cen postihne také ceny přepravného kol a psů. Bude upuštěno od možnosti zvolit si platbu pro jeden spoj či celodenní variantu a nově bude záviset cena na počtu projetých kilometrů. Nové ceny budou startovat na úrovni těch současných a nepřevýší 50 Kč resp. 75 Kč. Podle Kateřiny Šubové, tiskové mluvčí ČD, České dráhy nepřipravují novinky pro přepravu kol ve variantě pro pravidelně dojíždějící. Stejně tak se zatím nechystá žádné rušení stávajících produktů ČD. V reakci na náš dotaz ohledně změn cenových hladin u Akčních a Včasných jízdenek Šubová také dodává, že ceny těchto jízdenek dopravce upravuje průběžně a včas takovou skutečnost zveřejňuje.

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 26.9.2013 (18:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
27.09.2013 (0:50)  
Praha - Brno začíná s IN25 na 150, bez slevy za 180Kč. Vzhledem k tomu, že tříletá IN25 vyjde na 27.50Kč/měsíc (a ještě na ní mám 75% slevu u vodafone -187Kč), tak můžu prohlásit, že 150Kč je pro každého.

Hloupější je, že bližší odjezdy jsou dražší a to i přesto, že vlak není plný.
26.09.2013 (23:59)  
M: bude promítnuta změna DPH a inflace
Nikde neni receno ze se cena zvysuje vyhradne kvuli inflaci a vyssimu DPH, ne?

Nicmene ten krok moc nechapu. Kdyz o nakej produkt neni zajem, tak by mel spis zlevnovat nez zdrazovat, ne? Nechapu, proc se treba na nevytizene dalkove spoje (napr praha - brno) neprodava omezene mnozstvi jizdenek za super akcni cenu (placnu treba 120 za praha - brno)? Jakej muze bejt rozdil v nakladech na jizdu takovyho vlaku pri n cestujicich a n+1 cestujicich?
Registered user M 
26.09.2013 (23:48)  
No, neda mi to, hledam dal. Zasadni zmena v DPH byla 2011/2012, kdy tam byl skok o 4 % (no, dobre, o ctyri procentni body, hnidopisi:-)
Tehdy SONE podrazila z 550 na 600 (tzn. o 9 %) a vysvetlenim byla zmena v DPH
http://ekonomika.idnes.cz/cestovani-vlakem-podrazi-nektere-jizdenky-az-o-petinu-pp4-/eko-doprava.aspx?c=A111102_191551_eko-doprava_abr

Ted DPH poskoci o "procento", SONE poskoci o 8 % a zase za to muze ten tehdejsi narust DPH. No, jesteze za to nemuzou komunisti:-))

Jinak aby byla informace kompletni (v clanku je odkaz) souhrnna inflace 7/2010 az 7/2013 je asi 8 procent. Kdyby se melo zdrazovat jenom kvuli inflaci, tak veskere zdrazovani SONE vypotrebovali v prosinci 2010 na asi 15 let dopredu...

PS: Timhle nechci rict, ze to zdrazovani je pausalne spatne. Jenom poukazuji na absurditu toho zduvodneni. Neco jako proc jdes (o pul hodiny) pozde? Protoze autobus mel (dve minuty) zpozdeni...
Registered user M 
26.09.2013 (23:28)  
Jinak ta inflace jako duvod zdrazeni vikendovych jizdenek nevim no... V roce 2010 stala SONE+ 450 korun (dle doboveho tisku). Pokud bude stat v roce 2014 uz 650 korun, tak to je rocni inflace okolo 10 procent. Takze bud nam lzou na stataku nebo tych do pristi PR zkusil jiny argument (treba podpora obnovitelnych zdroju nebo neco, co fakt poskocilo...)

EDIT - z tiskove zpravy
Do cen Víkendových síťových jízdenek bude promítnuta změna DPH a inflace od poslední změny cen v prosinci 2010, resp. prosinci 2011.

2010: 450 korun
2011: 550 korun
2012: 600 korun
2013: 600 korun (tenhle rok se zmenil jen nazev:-)
2014: 650 korun
Jako nevim, ale jak nemam pocit, ze by se ceny od roku 2010 nezmenily:-))
(PS: Ceny jsem si nepamatoval, ceny jsem dohledaval a zaruku presnosti nemam)
Registered user M 
26.09.2013 (23:21)  
Clanek je zavadejici. V prosinci budou vlaky v sedle jiz zdarma. Rikali...
Registered user Nechic  mail  
26.09.2013 (22:00)  
Už je to známo 20990,- za IN100 pro 2.třídu + volitelný doplatek 2000
26.09.2013 (21:25)  
A co studenti, kteří mají IN 50? Ti nedostanou nic?
26.09.2013 (20:46)  
Když čtvrtletní traťová jízdenka pro první třídu je o 20 % dražší než pro druhou, tak bych také u IN100 očekával podobný rozdíl. Pak mi také vychází cena kolem 19 0000 Kč.
26.09.2013 (20:31)  
LukášV
Mně bylo řečeno, že pravděpodobně to bude tak, jak píše Radek Papež, ale podrobnosti a přesné podmínky budou k dispozici až na přelomu října a listopadu.
26.09.2013 (20:24)  
Takže, jestli jsem to správně pochopil, u IN25 a IN50 v případě "nestudentů" není žádná změna?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko