..: Novou zastávku Praha-Kačerov postaví Metrostav :..

Kačerov místo budoucí zastávky - pohled z mostu metra, foto: NICKONPraha — Správa železniční dopravní cesty podepsala po letech plánů a příprav na konci března letošního roku finální smlouvu se stavební společností Metrostav na stavbu nové železniční zastávky Praha-Kačerov. Ta se bude nacházet nedaleko stejnojmenné stanice pražského metra C ve čtvrté městské části. Celkově stavební práce vyjdou na 17 milionů korun, přičemž stavět by se mělo začít již v současné době. Hotovo by pak mělo být do konce letošního roku, kdy budou mít cestující nově možnost jednoduchého přestupu mezi metrem, autobusovými linkami a vlaky linek S8 a S80 Pražské integrované dopravy.

Kromě kačerovské zastávky představitelé hlavního města i železnice již dlouho mluví také o zastávkách Eden či Zahradní Město, které ale vzniknou až za několik let v rámci rekonstrukce celého traťového úseku mezi hlavním nádražím (resp. Vršovicemi) a Hostivaří. Naopak nejblíže svému otevření je nyní zastávka Praha-Podbaba, která je už ve stavbě. Po jejím otevření však následně zanikne pro cestující stanice Praha-Bubeneč.

Nové zastávky také v myslích dopravních plánovačů probouzejí myšlenky na další tangenciální trasy příměstské a městské železnice, kdy se hovoří například o lince spojující Radotín s Běchovicemi právě přes Kačerov.

Zdroj: Finanční noviny


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.4.2014 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
13.04.2014 (12:00)  
Františku, jak už jsem dříve uváděl, bubenečskou stanici používám téměř denně (bydlím v Řeži, pracuju v Dejvicích), takže představu, jak to tam funguje, mám. Lidí tam jezdí opravdu poměrně dost. Část pokračuje busem 131 někam dál (na obě strany), část jde pěšky (zaměstnání kolem Papírenské ulice, UČOV, UPV, bubenečské školy, zde bydlící jedoucí vlakem do práce). Těm, co pracují v bezprostřední blízkosti nádraží, se spojení zhorší - půjdou déle, nebo přestoupí na bus navíc. Těm, co dnes z nádraží pokračují někam pro Praze 6, se spojení výrazně zlepší a zejména výrazně vzroste atraktivita spojení S4 - Praha 6. Je dobré si uvědomit, že vlaky od Kralup dnes v Praze nemají jediné vyhovující napojení na MHD, kromě masaryčky. Nová Podbaba kvalitně napojí Suchdol (dnes v omezené míře funguje spojení Suchdola s S4 v Sedlci a pěším pochodem, poměrně dlouhým, ale někdo tak jezdí), celé Dejvice, celé okolí Evropské. Dnešní spojení Bubeneč - Hradčanská je nespolehlivé - křižovatka s ČSA je zabitá. Stromovka - kolik návštěvníků užívá vlak? 5%? Kolik z těch 5% přestane chodit do Stromovky, protože nebude Bubeneč? Nikdo. Uznávám, že někomu se touto akcí spojení zhorší, ale těch pozitiv je víc. Umím si představit, že někde v místě dnešní Bubeneče by zastavovala třeba ta ML, ale to má jeden hák - v Bubenči můžou být buď 4 dopravní koleje, nebo mimoúrovňově přístupná zastávka. Oboje se tam nevejde. A výběrové zastavování některých vlaků v jednom směru - to opravdu v MHD milionového města nemá co dělat. Stanice v Bubenči vznikla kvůli průmyslovým aktivitám v okolí, ne kvůli osobní dopravě - do práce tehdy dělnictvo chodilo pěšky a přímo v Bubenči bylo pár chalup.

Krč - Kačerov - umím si představit, že by po zprovoznění Kačerova přestaly vlaky zastavovat v Krči.
12.04.2014 (7:34)  
Keprt, bartik09: Byli jste v té Bubenči? Navzdory všem teoriím tam lidé celkem dost nastupují. Ve směru do centra může zastávkový vlak všem těm expresům, na rozdíl od Podbaby, hravě uhnout (ve směru z centra by tam musel být podchod, ale to se netýká případu jednosměrného zastavování vybraných spojů). Podél trati by se do té Podbaby ještě dojít dalo, ale podél hnusné betonové stěny to, zejména po procházce Stromovkou, bude odrazovat. A pokud jde o zastavení po 800 m, proč se tedy navrhují zastávky typu Radotín sídliště a Uhříněves jih? Tam to překážet nebude? Nebo je to proto, že tam tabulkově vycházejí větší počty cestujících? Kačerov a Krč zase moc ničemu nepřekážejí, ale v Krči nastupuje mnohem méně lidí než v Bubenči, také díky nahrazení zástavby dálnicí. Mimochodem, v době, kdy podle vás Bubeneč na rozdíl ode dneška vyhovovala, sloužila také zastávka Podbaba při mostě přes Šárecký potok, tedy s vazbou na dnešní přívoz a možná někdy budoucí tramvajovou trať do Suchdola a Bohnic. Jen u ní není demolicí vytvořené místo pro obratiště, ani souvislejší zástavba, již by obsluhovala přímo.
11.04.2014 (9:50)  
thingie: Na kdejakou kravinu, ktera se ani nakonec nepostavi se delaj vizualizace (a nekdy i vice nez jedna), takze bych taky cekal, ze bude...
registrovaný uživatel Hajnej 
10.04.2014 (17:25)  
Keprt: nejen podle bran, ale i podle projektu... ;-)
registrovaný uživatel Keprt 
10.04.2014 (8:46)  
M 474 003: podle bran a výložníků to vypadá, že v Bubenči zůstanou 4 dopravní koleje.
registrovaný uživatel thingie  mail  
09.04.2014 (14:13)  
Ta zastávka se, podle zadávací dokumentace, co se dá najít ve vyhlášených veřejných zakázkách, bude skládat z jednoho normovaného nástupiště, jednoho normovaného přístřešku pro cestující a dvou chodníků (bezbariérových) k metru. Plus nějaké cedule a lampy. Kdo by od toho dělal vizualizace a platil architekta?
09.04.2014 (13:51)  
Nevíte někdo, jestli existuje nějaký např. počítačem vytvořený model (plán od architekta), jak má zastávka Kačerov vypadat?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.04.2014 (10:47)  
Pozemky kolem Buben už mnoho let patří jedinému developerovi. Za to, že tam zatím místo skvostného sklobetonového kancelářského bloku, citlivě vsazeného mezi funcionalistické činžáky, kterému v den D ustoupí i ošklivá stará budova bývalého depa, která měla asi historicky nejkratší památkovou ochranu v historii (kdy se v tomhle křiklavém případu konečně začne někdo vrtat, dokud barák stojí?), zatím hyzdí okolí dosud stojící bubenské nádraží, vděčíme jen krizi, během níž firmě Orco došly investiční prachy. Krize ale pomalu končí...
registrovaný uživatel lwq  mail  
09.04.2014 (9:37)  
Ty pozemky kolem Buben, to budou raketove ceny :-D
09.04.2014 (9:24)  
Praha Holešovice zastávka, na stavědle na dohled od nástupiště je napsáno Praha Bubny, ať žije Kocourkov. Měla by se jmenovat Praha Bubny severní nástupiště. Její dny jsou také sečteny.

Bubeneč slouží jako jakési čekací koleje, taky se tam občas přepřahá ze stejnosměrné na dvousystémovou trakci, pokud tam zůstanou 3 koleje tak vznikne problém.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko