Dolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.
Skupiny rekonstruovaných přejezdů:
Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;
Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;
Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;
Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.
To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.
Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.
Račte pohledět na ten odkaz co jsem předestřel dnes, v 18:14. Je to od domorodce, děda i táta tam jezdili, on sám tam jezdil - na V 100. Dnes má BR 182 z Bad Schandau do Meissen. Na stránkách jsou tři varianty vývoje kolejiště v Sebnitz, na Vašem odkazu je čtvrtá; zjevně není opraveno nástupiště, otázka Zabzař.
http://img4.fotos-hochladen.net/uploads/bfsebnitzpd9hrfcwmz.jpg
Jde asi spíš jen o čas na rekonstrukci, možná to maj financovaný jako jednu akci.
V rámci turbulencí 90 let byly v Sebnitz "nepotřebné" koleje sneseny. (viz www.sebnitztalbahn.de)
Co je to proboha za nesmysl? To opravdu musí čekat na až na rekonstrukci nádraží Sebnitz a nelze využívat to staré?
Metodou rychlého náhledu se domnívám, že SBS ("mašinky" -Desira) jezdí pro VVO (objednatel), takže by problém být nemusel. Tedy pokud se domluví s tím naším objednatelem, že.
Dokavad stat neni schopnej nastavit cenovou politiku verejny dopravy tak, aby byla vzdy levnejsi nez jezdit autem, budeme porad jen sotousove...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.