..: Koleje po letech opět propojily Dolní Poustevnu a Sebnitz :..

Konec světa mezi Dolní Poustevnou a Sebnitz, foto: NIcKONDolní Poustevna — Začátek září přinesl kromě chladnějšího počasí také příjemnější zprávy — jednou z nich je pro obyvatele Šluknovského výběžku jistě ta, že bylo po letech odkladů a shánění potřebných financí konečně realizováno kolejové propojení obcí Dolní Poustevna a Sebnitz. Po zahájení provozu tento krok kromě lokální dopravy či výletů do sousední země zejména zajistí rychlejší spojení podstatné části Šluknovského výběžku s Děčínem, Ústím nad Labem, ale i třeba s Drážďany. Zatímco železniční svršek na české straně je položen již dlouhé měsíce, na té německé základní práce skončily až nyní. I tak bude ale provoz zahájen až kolem poloviny příštího roku, jelikož je ještě potřeba provést kromě různých dokončovacích prací také rekonstrukci samotné stanice Sebnitz.

Skupiny rekonstruovaných přejezdů:

Šluknov – Velký Šenov v km 10,039; 10,244 a 10,601 – rekonstrukce mechanických zařízení;

Mikulášovice dolní nádraží v km 19,912; 20,035 a 20,591 – rekonstrukce světelného zařízení;

Rumburk – Velký Šenov v km 7,020; 14,661; 14,916 a 15,051 – výstavba světelného zařízení;

Velký Šenov – Dolní Poustevna v km 16,680; 21,118 a 23,981 – výstavba světelného zařízení.

To však není jedinou novinkou na trati 083, vedoucí z Rumburku a dnes končící v Dolní Poustevně. Správa železniční dopravní cesty totiž již v létě zahájila projekt, který zahrnuje rekonstrukci přejezdových zabezpečovacích zařízení po celém úseku této trati, což přinese kromě vyšší bezpečnosti železniční dopravy také zrychlení provozu a snížení spotřeby energií. Celkem zahrnuje tento záměr rekonstrukci čtyř souborů přejezdů, jak můžete vidět ve vedlejší tabulce.

Další podobný projekt v severních Čechách nese název Lubahn a týká se tratě mezi Libercem a Žitavou (Zittau) s odbočkou do stanice Seifhennersdorf. Tuto stavbu ocení hlavně cestující. Bude vybudována nová zastávka Varnsdorf staré nádraží, kterou ostatně cestující mohli vídat v jízdních řádech již nyní jako plánovanou. Další příjemnou změnou bude rekonstrukce příslušného nástupiště ve stanici Liberec, které bude nově odpovídat současným standardům a umožní tak například bezbariérový přístup do vlaku. V Liberci dojde také k odstranění starých nefunkčních služebních výtahů a úpravě části železničního svršku. Na německé straně dojde ke změnám ve stanici Mittelherwigsdorf. Celý projekt, jehož realizace již započala, by měl být na české straně ukončen v listopadu letošního roku za cenu kolem 25 milionů korun.

Zdroje: Děčínský deník, Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.9.2013 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.09.2013 (0:40)  
Ještě po obnovení provozu Rumburk-Jiříkov/Ebersbach kdyby němci obnovili trať Seifhennersdorf-Eibau, to by bylo bezva :-)
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
22.09.2013 (22:46)  
Pro Zdeněk Štěpánek (dnes, v 21:38)

Račte pohledět na ten odkaz co jsem předestřel dnes, v 18:14. Je to od domorodce, děda i táta tam jezdili, on sám tam jezdil - na V 100. Dnes má BR 182 z Bad Schandau do Meissen. Na stránkách jsou tři varianty vývoje kolejiště v Sebnitz, na Vašem odkazu je čtvrtá; zjevně není opraveno nástupiště, otázka Zabzař.
22.09.2013 (21:38)  
to stoupa: A pracovní vlaky se na tu novou trať dostaly jak? Překvapivě po kolejích z nádraží Sebnitz.

http://img4.fotos-hochladen.net/uploads/bfsebnitzpd9hrfcwmz.jpg

Jde asi spíš jen o čas na rekonstrukci, možná to maj financovaný jako jednu akci.
22.09.2013 (21:18)  
já to chci zažít v hranicích v čechách
22.09.2013 (21:02)  
Ty fotky z napojování jedné koleje na druhou jsou prostě geniální. Tohle bych chtěl zažít v Novém Údolí a Slavonicích... (A v Litschau, ale to už si trochu dělám p...l :) ).
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
22.09.2013 (18:14)  
Pro Pavel Komár:

V rámci turbulencí 90 let byly v Sebnitz "nepotřebné" koleje sneseny. (viz www.sebnitztalbahn.de)
22.09.2013 (13:34)  
Kolejové spojení je hotové a vlaky vyjedou téměř až za rok?
Co je to proboha za nesmysl? To opravdu musí čekat na až na rekonstrukci nádraží Sebnitz a nelze využívat to staré?
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
22.09.2013 (9:58)  
Pro Jiří Bajer:

Metodou rychlého náhledu se domnívám, že SBS ("mašinky" -Desira) jezdí pro VVO (objednatel), takže by problém být nemusel. Tedy pokud se domluví s tím naším objednatelem, že.
22.09.2013 (9:18)  
Uvidíme, co se stane: Od prosince 2014 má Vogtlandbahn (matka Trilexu) převzít osobní dopravu na tratích z Drážďan do Žitavy a Zhořelce (tedy na německé straně hranice), do toho je plánovaná fúze svazů VVO a ZVON (vznikl by tak jeden dopravní svaz na celé severní části hranice), takže potenciál na zásadní změny a obnovení severních železničních přechodů tu zcela určitě je. Z Bad Schandau do Neustadtu (a dál do Pirny) však jezdí Städtebahn Sachsen (SBS), takže mám takové tušení, že vlaky se z Dolní Poustevny dál než do Sebnitz nepodívají...
22.09.2013 (1:24)  
to ceskolipak: K cemu mi je trilex kdyz kraj/stat neni schopnej vyrobit rozumnej spolecnej tarif. Jezdim vlakem rad a casto a vzdy jedu z vdf autem do rumburku nebo rybniste a jedu s CD. Trilexem ve smeru na rybniste jsem jel za celou dobu jednou jedinkrat a to jeste naprostou nahodou a jednu zastavku... A jako bonus bych se s trilexem domu ani nedostal, protoze na poslednim Os Decin-Rumburk jaksi v rybnisti neni pripoj...

Dokavad stat neni schopnej nastavit cenovou politiku verejny dopravy tak, aby byla vzdy levnejsi nez jezdit autem, budeme porad jen sotousove...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko