..: Thalys se v roce 2015 stane samostatnou společností :..

Thalys PBKA, Ruisbroek, foto: Rail-2005 Brusel — Společnost Thalys International byla založena v roce 1987 třemi železničními společnostmi s různým podílem obchodních práv: 62 % SNCF, 28 % MMBS/SNCB a 10 % Deutsche Bahn. Nizozemské NS byly od počátku pouze partnerem a ani do budoucna na tom nehodlají nic měnit. V současné době probíhají jednání, která by měla vést k transformaci Thalys na zcela samostatnou a nezávislou společnost. Obchodní podíl SNCF by měl klesnout na 60 %, ale podíl MMBS/SNCB by měl narůst na 40 %. Německá společnost Deutsche Bahn se od doby vzniku Thalys de facto stala konkurentem, protože nasazuje na spoje po západní Evropě své vlastní vysokorychlostní vlaky. To vedlo vedení DB k rozhodnutí, že se svého podílu vzdá a nebude do budoucna obchodním společníkem. Ke změnám by mělo dojít k 1. lednu 2015, neboť se čeká na vyjádření evropských orgánů. Nové vedení společnosti pak bude sedmičlenné. Čtyři místa v něm obsadí Francouzi, včetně místa generálního ředitele, tři místa připadnou Belgičanům.

Soupravy Thalys: vpravo PBKA, vlevo PBA, Paris Gare de Lyon, foto: Bras Cyril Thalys nasazuje do provozu vlaky odvozené od souprav TGV. Thalys PBKA (spojuje Paříž, Brusel, Kolín nad Rýnem a Amsterdam) jsou čtyřsystémové soupravy (25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC, 1500 V DC a 3 kV DC) vyrobené v letech 1995 až 98. Sedm z nich je ve vlastnictví SNCB, po dvou patří DB a NS, šest souprav náleží SNCF. Na spoje mezi Paříží, Bruselem a Amsterdamem jsou nasazovány třísystémové soupravy Thalys PBA (Francouzi je označují jako TGV Réseau). Devět provozovaných souprav vzniklo v letech 1992 až 1996.

Společnost Thalys zaznamenala v loňském roce zvýšení počtu cestujících na 6,6 milionu (meziroční nárůst o 3,1 %) a obrat narostl o 8,4 % na 470 milionů eur.

Od 7. října 2013 navíc přidává dva páry spojů, které budou zajíždět do Amsterdamu a nahradí tak výpadek po zastavení provozu vlaků V250, které belgické i nizozemské železnice před časem vrátily italskému výrobci. Počet spojů Thalys mezi Bruselem a Amsterdamem tak naroste denně z devíti na jedenáct a přepravní kapacita se navýší o 17 %.

Zdroje: Global Rail News, International Railway Journal [1], [2], Wikimedia Commons


Vlad Poslat mail autorovi | 24.9.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Belgie Francie Nizozemsko

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko