Vídeň — V lednu 2013 Rakouské spolkové dráhy potvrdily objednávku 100 jednotek Siemens Desiro Mainline určených pro regionální dopravu. Jako produktové jméno zvolily ÖBB název cityjet, který odvodily od jména railjet používaného pro vysokorychlostní jednotky Siemens Viaggio Comfort. Soupravy budou vybaveny sedadly Borcad Regio+ české výroby. Ty byly již dříve testovány v jedné jednotce Talent, souběžně s několika alternativními návrhy nového řešení interiérů regionálních vozidel. 30 jednotek bude určeno pro S-Bahn a zbylých 70 pro regionální vlaky, číselné označení těchto jednotek bude řada 4125 a jejich maximální rychlost činí 160 km/h. Tyto jednotky jsou dodávány na základě rámcové smlouvy na 200 jednotek v hodnotě 1 mld. eur podepsané mezi ÖBB a Siemens Mobility před třemi roky.
Zdroj: ÖBB prezentace, ÖBB tisková zpráva
Nechce se mi hrabat v historii - ale mám za to, že nejprve SGP bylo "přičleněno" k Voest Alpine a vznikl VA Tech (státem ovládaná akciovka). V rámci přidružení k EU byla VA Tech privatizována, urval to Siemens a veřejnost v Rakousku to nebrala zrovinka jako "přátelské" převzetí. ...
ceskolipak: Samozřejmě že je méně vhodné - lidi se usazují pomaleji a pokud někdo vystupuje z místa od okna, musí "zvednout" i toho, co sedí vedle něj. U čtyřek tohle nehrozí, tam stačí vytočit nohy do strany a dá se projít.
A nebude Siemens ta Desira ML částečně dělat v Rakousku, když před pár lety "zblajznul" VA Tech? (V odkazech jsem to explicitně nečetl)
:-) Navíc, z těch "opožděných novinek" u DB, můj synek Talent 2 podrobil zničující kritice (nelíbí se mu jejich obličej - česky "Ksicht"), dává přednost patrům od Stadlera - je tam o fous víc místa na nohy. Což konec konců platí i pro "stará" patra z Görlitz. :-)
Mně se ten Rakouský přístup líbí ve více ohledech .... :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.