..: Ceny místenek do pendolin budou závislé na včasnosti nákupu :..

Kontrola jízdenek, foto: CSPSV Praha — Prázdninová sleva na povinné rezervace do spojů SC Pendolino nebude od září pokračovat. V červenci a srpnu nabízel eshop většinu místenek do 2. třídy zadarmo, na pokladnách byly k dostání za 35 či 70 korun. České dráhy se k původnímu konceptu cen ale nevrací. Nový ceník bude více dynamický, poprvé zohlední také konkrétní obsazenost jednotlivých spojů a nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta. Nově tak bude nejnižší cena SC místenky mezi Prahou a Ostravou v 2. třídě 35 korun, na vybraných trasách dokonce zdarma, ale nákup na poslední chvíli může znamenat až dvousetkorunový příplatek k jízdence.

Běžná cena rezervací do druhé třídy bude tedy nově začínat na 35 korunách a v závislosti na dané trase, dnu v týdnu a nově také obsazenosti konkrétního spoje, může cena rezervací stoupat i po cenových hladinách 70, 100, 150 a 200 korun. Pro vybrané relace (nejčastěji na nejkratších trasách typu Ostrava – Olomouc) pak může být nabízen omezený počet místenek i za 0 korun. To se bude také týkat rezervací na již jedoucí spoje. Například pokud spoj jedoucí z Ostravy opustí stanici Olomouc a budou v něm ještě volná místa, pak budou nabídnuty místenky za 0 korun pro cestující z Pardubic do Prahy a podobně. Dynamický tarif povinných místenek bude zaveden také v 1. třídě spojů SC Pendolino, v tomto případě budou nabídnuty tři cenové úrovně místenek a to v hodnotách 100, 150 a 200 korun. Kontingenty budou oddělené pro prodej přes eshop a ostatní distribuční kanály. Na druhou stranu nebudou rozlišovat, zda je kupující vlastníkem In-karty či nikoliv.

Nejlevnější jednosměrná jízdenka z Prahy do Ostravy v 2. třídě tak může s In-kartou stát 235 korun a v 1. třídě 624 korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 16.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.08.2013 (10:53)  
Sim: 25% z kazde cesty
* oproti nakupu obycejne jizdenky.

Vy ste se ted narodil? Tak funguje kazda reklama...
16.08.2013 (10:47)  
Ad. InKarta, ne všichni jezdí Praha Ostrava, když jezdíte mimo tratě s nějakým tím akčním jízdným tak těch 25 % sleva je znatelná (a máte v tom i Rail+ slevu pokud jedete do zahraničí).
registrovaný uživatel Sim 
16.08.2013 (10:36)  
Petr Mareš > Nevím, o co vám jde.
Treba o to, ze reklamy vesele hlasaji slevu 25% z kazde cesty. Realita byva klidne 5%, ale i -5% (v pripade, ze inkartovy kontingent je jiz vyprodan a je nabidnuta horsi cena, nez bez inkarty).

My cestujici mame samosebou pravo inkartu neobnovovat, bohuzel pri zmene podminek (jako je treba tato) uz mame smulu - investovane penize nam vrati (resp. jejich cast) jen v pripade, ze sezeneme nejakeho zoufalce, co od nas zbytek platnosti odkoupi.
16.08.2013 (10:33)  
Petr Mareš: Stejně nesmyslnou obhajobu vedlo ČD po znevýhodnění IN50 na Ostravu. "Vždy vám sleva platí na celou republiku". :) Tohle zkoušely dráhy už jednou 2-3 roky zpět vydaly tarif s cenou místenek, ale vzápětí si nechaly u SŽDC dotisknout do jízdního řádu (!sic), že pro určité vlaky v pátek sleva na Rail+ neplatí. Šťáhlavskému jsem jsem tehdy napsal, že dokud tenhle podraz nezruší, tak těmi vlaky nepojedu. V současné situaci to vidím podobně - ty ceny začínají být opět nekonkurenceschopné.
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
16.08.2013 (9:55)  
Nevím, o co vám jde. S Inkartu dostanete slevu na jízdenku, ale místenka bude stát stejně jako je to u ostatních vlaků, vlastně jde jen o narovnání podmínek.
registrovaný uživatel BigDye 
16.08.2013 (9:39)  
Inkartu buď zrušit, nebo rozdávat zdarma, pokud chce dopravce elektronické odbavení. V dnešní době nedává smysl platit na roky dopředu za neurčitou výhodu, která se x-krát změní.
16.08.2013 (9:33)  
Naprosto logický důsledek konkurence na nejlukrativnější štrece :) kdy se jednotliví dopravci přetahují o každého jedoucího. A výsledek je jaký je.
registrovaný uživatel paolo 
16.08.2013 (9:23)  
Ohryzek&Nechic: ta karta platí 3 roky, pak ji lze jednoduše neobnovit. Takže strategie kašlání na in-kartisty je dvousečná zbraň. Já tu kartu měl také, hlavně pro služební jízdy z východu Moravy do Prahy, ale sešlo se několik události, které mě donutily změnit způsob přepravy. Nyní jezdím autem do Olomouce a dále Leo Expressem do Prahy.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
16.08.2013 (9:13)  
Ohryzek: Přesně tak, věrný zákazník je plevel a nemá cenu se snažit mu dávat výhody, když už je přisátý... :-/
16.08.2013 (8:57)  
nebude brát ohled na vlastnictví věrnostního produktu In-karta

Za všechny držitele In-karty děkuji. Ještě, že to u nás nejezdí a jako věrný zákazník můžu v klidu sponzorovat akční ceny na Praha - Ostrava.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko