..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
17.08.2013 (20:41)  
Michal Drábek: Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Ale samozřejmě, že existuje způsob, jak kapacitu jednotek navýšit - připojit k nim další vozy.

Ale jestli mám platit za vratnou soupravu, kterou následně znehodnotím, pak to může být důvodem ke zvážení této investice.
17.08.2013 (19:28)  
Švýcaři "přídavný modul" používají v dálkové dopravě zcela běžně, aby ve špičkách cestující nestáli a v sedle nejezdily zbytečně dlouhé soupravy.
Stojí to jedno stanoviště strojvedoucího navíc a nějaký ten posun během úvrati vlaku (přidávání či odebrání modulu).
Mimochodem, za pár let se bude jezdit Bern - Winterthur bez úvrati v Curychu, ale já Švýcarům věřím, že si ty moduly nějak vyřeší. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

Na závěr pár vygůglených obrázků
http://www.flickr.com/photos/40826712@N00/7211351412/
http://www.flickr.com/photos/40826712@N00/7211867716/
http://www.google.cz/imgres?client=firefox-a&hs=lml&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=892&tbm=isch&tbnid=1VRCSsmeI6J8IM:&imgrefurl=http://besonderheiten.jimdo.com/sartseite/22-01-09-ersatzzug-ic-561/&docid=A3c6Gjp6HRYfAM&imgurl=http://u.jimdo.com/www7/o/s390dbb5e20cdd130/img/i562c47d0b6ef1006/1279248098/std/image.jpg&w=539&h=409&ei=O7IPUsuLO8vCswbnm4Ag&zoom=1&ved=1t:3588,r:11,s:0,i:115&iact=rc&page=1&tbnh=182&tbnw=258&start=0&ndsp=21&tx=165&ty=66

http://www.google.cz/imgres?client=firefox-a&hs=lml&sa=X&rls=org.mozilla:cs:official&biw=1280&bih=892&tbm=isch&tbnid=n65lepMbWpUyWM:&imgrefurl=http://www.bahnbilder.de/name/zeitachse/jahr/2007/monat/juli/seite/6.html&docid=1E3OVIR-kPUPkM&imgurl=http://www.bahnbilder.de/bilder/ee-33-117521.jpg&w=800&h=533&ei=O7IPUsuLO8vCswbnm4Ag&zoom=1&ved=1t:3588,r:10,s:0,i:112&iact=rc&page=1&tbnh=182&tbnw=275&start=0&ndsp=21&tx=207&ty=46
http://www.flickr.com/photos/40826712@N00/7178136378/in/photostream/
17.08.2013 (14:49)  
Ono nejde o to, že by za RJ posilové vozy připojit nešly, ale že tím pak naprosto zničíme podstatu vratné soupravy, kterou jsme si za nemalé peníze koupili.

Sice nákup Railjetů spíše podporuji (neboť lepší nějaká modernizace než žádná), ale právě nemožnost odpojit vozy na méně vytížených spojích, a nevhodnost připojování dalších vozů na těch obsazených mi dělá starosti.

I když ty vozy oddělené od zbytku soupravy mašinou mají něco do sebe - v RJ můžou sedět "slušní" cestující, a vzadu "na hanbě" hlasitá mládež a choleričtí penzisté. A šotouši ve voze s otvíracími okny :D
registrovaný uživatel arj 
17.08.2013 (7:16)  
Taky bych se přikláněl k důvodu, že je to pozůstatek dob, kdy B.S. byla pohraniční stanice.

Ovšem pochybuju, že by po ně bylo přijatelné, aby Deutsche polizei jezdili do ČR - pochybnosti jsou zbytečné. V dobách, kdy tam byla hranice skutečně byla (ať ČSSR/DDR nebo ČR/BRD), tak jak naši, tak němečtí celníci (a mám pocit, že) i pohraničníci kontrolovali v celém úseku DC-DRE.
registrovaný uživatel Kakov 
17.08.2013 (6:26)  
bartik09, stoupa: osobně jsem jel jednou do Dresden a zpět, němci kontrolovali při obou cestách celý vlak, pochybuju, že by po ně bylo přijatelné, aby Deutsche polizei jezdili do ČR byť to samozřejmě lze.......
17.08.2013 (0:21)  
Na konec railjetu posilové vozy v klidu přidat lze :)

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb479.jpg
16.08.2013 (23:44)  
bukes: Spíš po odjezdu z Drážďan už do posilových vozů cestující nedostaneš. Leda by si přeskočili. :)
registrovaný uživatel bukes 
16.08.2013 (23:04)  
Stoupa: Souhlasím, plus to, že by nebyla posila průchozí do soupravy, vyžadovalo by to personál na připojení, odstranění výhody řídícího vozu...
Nicméně spíš jsem myslel, jestli je v tom nějaké zásadní omezení. Zákaz od výrobce, od správce trati nebo co já vím...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.08.2013 (22:19)  
Pro bukes:

Za předpokladu, že by jel RailJet (Viaggio), tak kočár připojený z jakékoliv strany by vypadal docela blbě, si myslím.
registrovaný uživatel bukes 
16.08.2013 (21:27)  
@Stoupa: Proč nelze přidat posilu na Dre-Bln?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko