..: Na co se můžeme letos těšit na veletrhu Czech Raildays? :..

Zahájení Czech Raildays 2013, foto: Matouš DanielkaOstrava — Jak už je každoroční tradicí, i letos se v závěru června v Ostravě uskuteční mezinárodní dopravní veletrh Czech Raildays. Letos se bude tato převážně drážně zaměřená akce konat od úterý 16. do čtvrtka 18. června, a to v podobném formátu, jako v minulých letech. Představí se zde například motorová lokomotiva 794.001 od CZ LOKO, dva různé exempláře rodiny lokomotiv Vectron či motorová jednotka Coradia Lint 41 od společnosti Alstom, která bude od prosince pravidelně jezdit na trase mezi Chebem a Marktredwitzem. Kromě toho se můžeme těšit na několik vozidel provozovaných v současné době u Českých drah nebo ZSSK, ta však už pro odbornou veřejnost nejsou žádnou převratnou novinkou.

Z kategorie osobních vozů provozovaných v České republice vystavovatelé do Ostravy přivezou řady Bmz229, Bbdgmee236, ABpee347 nebo WRmee816. Poslední jmenovaný typ byl na tomto veletrhu představen již před třemi lety. Ze Slovenska pak přijede zástupce nejnovější série vozů Bdmpeer, vyrobený v roce 2015. Kromě ryze železničních exponátů se na Czech Raildays ukáže také prototyp tramvaje EVO1, která se představila teprve před několika dny v Praze. Toto vozidlo vzniklo v uplynulých měsících za účasti firem Pragoimex, Krnovské opravny a strojírny a VKV Praha. Po veletrhu se tato tramvaj vrátí opět na pražské koleje, kde bude najíždět další zkušební kilometry potřebné k definitivnímu schválení. Naopak se na veletrhu neobjeví očekávaná jednotka InterPanter pro meziregionální spoje, která se v tu dobu bude podrobovat zkouškám a nemůže být na veletrh uvolněna. Perličkou celé výstavy pak bude nedávno opravený stroj T 499.0, takzvaný Kyklop.

Motorová jednotka Coradia Lint, foto: AlstomMotorová jednotka Coradia Lint, foto: AlstomLokomotiva 794.001, foto: CZ LOKORekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaT 499.0, foto: Pavel HorinekTramvaj EVO1, foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy, a.s.

Vstupné pro návštěvníky činí i nadále přívětivých 70 korun pro dospělé, respektive 30 korun pro děti, studenty a důchodce. Pro dopravu na veletrh může být výhodné využít vlak, České dráhy pro návštěvníky připravily nabídku VLAK+ s 50% slevou na obyčejnou zpáteční jízdenku. Dopravu mezi hlavním nádražím a výstavními prostory zajistí ve spolupráci s firmou SKD elektrobus. Další informace mohou zájemci najít přímo na stránkách veletrhu.

Zdroje: Czech Raildays, České dráhy, Alstom, CZ Loko, Dopravní podnik hlavního města Prahy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.6.2015 (11:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
16.06.2015 (19:25)  
takový dotaz bude tam polský ptakopysk nebo Frecciarossa 1000 ?
14.06.2015 (13:15)  
Pantáta: do Ostravy váží cestu ... Siemens s Vectronem DE, Bombardier s Traxxem, Vrútky s 861, že dorazí z Holandska návěs s dvoucestnými vozidly firmy Rail Produsts UK

To v článku citelně chybí. Tedy pokud to není schováno ve větě: "Kromě toho se můžeme těšit na několik vozidel provozovaných v současné době u Českých drah nebo ZSSK". To by byl trhák roku. :D
registrovaný užívateľ JOHNZ 
13.06.2015 (23:09)  
Jabloň: Ka neviem, čo vidíte za tou "provinční nicotou". CZRD vznikli ako doplnok k MSV a tá, podľa Vás "provinční nicota" je naopak zameranie a to gro veľtrhu. Proste je to prísne regionálne stretnutie odbornej, poučenej aj laickej verejnosti, doplnené výstavou. Je to vidieť už len na mieste, kde sa to koná. Nikto podľa mňa nechce hrať svetovú ligu a konkurovať napr. Innotransu. A presadzujte sa na veľtrhu v krajine, kde 99% zakázok realitzujú 3 firmy 100% v rukách štáu, pričom v jednom obore max. 2. Na to sú efektívnejšie samostatné prezentácie.
13.06.2015 (16:09)  
CzRd pokračují v úpadku do provinční nicoty... Ono už to, že do Oatravy váží cestu Alstom s Lintem, Siemens s Vectronem DE, Bombardier s Traxxem, Vrútky s 861, že dorazí z Holandska návěs s dvoucestnými vozidly firmy Rail Produsts UK, ..., to je docela zázrak. Ale je fakt, že kdyby tam třeba ještě kvetla jabloň, bylo by to hezčí. Trošku mi to připadá, jako když se po prohraném hokeji nebo fotbale staneme národem trenérů. Ještě bych prosil ozřejmit pojem provinční nicota, protože znám provincie, které si nezadají s rájem na zemi...
13.06.2015 (13:43)  
"Na co se můžeme letos těšit na veletrhu Czech Raildays?"
Na nic. Výstavka vozidel z běžného provozu, recykláty a rekonstrukce rekonstrukcí, ještěže se tu už posedmé neobjevuje 380. CzRd pokračují v úpadku do provinční nicoty... no jo, je to těžké, když se na českých železnicích prakticky nic neděje.
12.06.2015 (10:12)  
Jsem zvědav na Coradia Lint 41. Je to přeci jen trochu jiná filosofie, ale nevím o kolik se reálně liší. Asi půlhodina by mohla stačit.
registrovaný užívateľ Ross  mail  
12.06.2015 (9:46)  
Dnes jsem jel kolem a zatím tam byl nový Ostravský trolejbus 26Tr (přišel do Ovy teprve před měsícem) a staré, zelenobélé Béčko nebo Btéčko.
11.06.2015 (22:27)  
InterPanter by to hodně zatraktivnil, no, stejně jako například některý z těch rekonstruovaných vozů pro linku do Berlína. Takhle toho tam minimálně pro mne asi opravdu není nic extra nového - co se týče vozů WRmee, Bbdgmee, ABpee a Bmz, ty jezdí už hezkou dobu v běžném provozu, Bdmpeer také není žádná převratná novinka.
11.06.2015 (18:24)  
Zajímavé exponáty, škoda že tam nemůže být InterPanter.
registrovaný užívateľ PepaN 
11.06.2015 (16:38)  
Takže vlastně nic...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko