Ostrava — Jak už je každoroční tradicí, i letos se v závěru června v Ostravě uskuteční mezinárodní dopravní veletrh Czech Raildays. Letos se bude tato převážně drážně zaměřená akce konat od úterý 16. do čtvrtka 18. června, a to v podobném formátu, jako v minulých letech. Představí se zde například motorová lokomotiva 794.001 od CZ LOKO, dva různé exempláře rodiny lokomotiv Vectron či motorová jednotka Coradia Lint 41 od společnosti Alstom, která bude od prosince pravidelně jezdit na trase mezi Chebem a Marktredwitzem. Kromě toho se můžeme těšit na několik vozidel provozovaných v současné době u Českých drah nebo ZSSK, ta však už pro odbornou veřejnost nejsou žádnou převratnou novinkou.
Z kategorie osobních vozů provozovaných v České republice vystavovatelé do Ostravy přivezou řady Bmz229, Bbdgmee236, ABpee347 nebo WRmee816. Poslední jmenovaný typ byl na tomto veletrhu představen již před třemi lety. Ze Slovenska pak přijede zástupce nejnovější série vozů Bdmpeer, vyrobený v roce 2015. Kromě ryze železničních exponátů se na Czech Raildays ukáže také prototyp tramvaje EVO1, která se představila teprve před několika dny v Praze. Toto vozidlo vzniklo v uplynulých měsících za účasti firem Pragoimex, Krnovské opravny a strojírny a VKV Praha. Po veletrhu se tato tramvaj vrátí opět na pražské koleje, kde bude najíždět další zkušební kilometry potřebné k definitivnímu schválení. Naopak se na veletrhu neobjeví očekávaná jednotka InterPanter pro meziregionální spoje, která se v tu dobu bude podrobovat zkouškám a nemůže být na veletrh uvolněna. Perličkou celé výstavy pak bude nedávno opravený stroj T 499.0, takzvaný Kyklop.
Vstupné pro návštěvníky činí i nadále přívětivých 70 korun pro dospělé, respektive 30 korun pro děti, studenty a důchodce. Pro dopravu na veletrh může být výhodné využít vlak, České dráhy pro návštěvníky připravily nabídku VLAK+ s 50% slevou na obyčejnou zpáteční jízdenku. Dopravu mezi hlavním nádražím a výstavními prostory zajistí ve spolupráci s firmou SKD elektrobus. Další informace mohou zájemci najít přímo na stránkách veletrhu.
Zdroje: Czech Raildays, České dráhy, Alstom, CZ Loko, Dopravní podnik hlavního města Prahy


1 2 | Zpráv na stránku: |
To v článku citelně chybí. Tedy pokud to není schováno ve větě: "Kromě toho se můžeme těšit na několik vozidel provozovaných v současné době u Českých drah nebo ZSSK". To by byl trhák roku. :D
Na nic. Výstavka vozidel z běžného provozu, recykláty a rekonstrukce rekonstrukcí, ještěže se tu už posedmé neobjevuje 380. CzRd pokračují v úpadku do provinční nicoty... no jo, je to těžké, když se na českých železnicích prakticky nic neděje.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
