..: Nové jednotky pro Southern Railway :..

Electrostar, zdroj: Wikipedia Derby — Společnost Bombardier Transportation získala zakázku na dodávku 116 elektrických jednotek Electrostar pro britského dopravce Southern Railway. Jednotky jsou určeny pro provoz na 225 km dlouhé trati Thameslink. Později budou jednotky nasazovány i na dalších tratích, na kterých Southern Railway provozuje osobní dopravu. Součástí objednávky je i dodávka náhradních dílů, aby byl zajištěn bezproblémový provoz jednotek v prvním období jejich nasazení. Kontrakt má hodnotu 180 milionů liber, tedy asi 206 milionů eur. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 140 jednotek, která může navýšit celkový objem zakázky až na 385 milionů liber (441 milionů eur). Zakázka bude realizována v závodě v anglickém Derby, který tak byl zachráněn před zavřením; to mu hrozilo poté, co Siemens vyhrál výběrové řízení na dodávku 1140 vozidel. Dodávky nových Electrostarů se rozběhnou od roku 2015.

Interiér jednotky, zdroj: Wikipedia Jednotky Electrostar, stejně jako jejich předchozí dieselová verze Turbostar, jsou konstruovány jako velmi modulární soupravy. Celkem již bylo vyrobeno více než 500 Electrostarů v různých konfiguracích (tří-, čtyř- a pětivozové jednotky). Skříň vozidla je hliníková, svařená z protlačovaných profilů. Konstrukce čel je ocelová, vnější povrch je vyroben ze skelných laminátů. Kompletní čela jsou k hrubé stavbě přišroubována. Čelo přitom může existovat ve dvou variantách – buď klasické "plné", nebo průchozí. Při konstrukci byl kladen velký důraz na rychlou montáž a snadnou údržbu, z tohoto důvodu je drtivá většina komponentů pod podlahou a na střeše upevněna pomocí šroubů do C-drážek, které jsou součástí protlačovaných profilů hrubé stavby. Toto řešení, spolu s umístěním trakční výzbroje do kontejnerů, značně zkracuje čas, potřebný pro údržbu vozidel.

Zdroj: Bombardier, Wikipedia, Global Rail News, The Guardian  


Jiří Bajer | 13.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Spojené království


registrovaný uživatel a.brg 
29.10.2014 (20:58)  
Za chvíli budeme na klasické soupravy už jen vzpomínat...
13.08.2013 (15:31)  
Já bych řekl, že spíš než o odpornost jde o nezvyk. Z britských jednotek s průchozími čely se mi tato líbí asi nejvíc, alespoň je tam znát určitá snaha o jakýsi moderní design, ne jen obyčejná krabice s gumovou manžetou na konci.
registrovaný uživatel Sim 
13.08.2013 (15:08)  
Zdeněk Štěpánek > odpornost je pojem znacne subjektivni, nekomu se to muze klidne libit - nicmene faktem je, pruchozi celo jde udelat i eleganteji.
13.08.2013 (14:07)  
Zdeněk Štěpánek: jinde mají odporný exteriér, my zase interiér.
13.08.2013 (12:34)  
Proč musej bejt všechny anglický vlaky tak odporný...
13.08.2013 (7:52)  
Ta uvedena cena je ale bez zapocitani uplatku, ne? Dyt to stoji zhruba jen 2x tolik co regiosuk...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko