..: Estonsko bude mít nové lokomotivy :..

TE33A, foto: LKZ Tallin — Estonian Rail Services (E.R.S.) obnovuje svůj vozový park a doplní ho o 15 nových diesel-elektrických lokomotiv Evolution TE33AC od kazašské společnosti Lokomotiv Kurastyru Zauyty (LKZ). Jednání se vedou od roku 2010, v prosinci 2011 byl na dobu pěti měsíců výrobním závodem zapůjčen stroj č. 80 k provozním testům. Smlouva o dodávce byla uzavřena letos v květnu. Lokomotivy budou dodány v průběhu let 2013 až 2014.

E.R.S. je největší estonský soukromý železniční dopravce. Byl založen v roce 2003. Je 100% dceřinou společností Vopak E.O.S. – největšího a jediného provozovatele terminálu ropných produktů v oblasti Baltského moře. Vopak EOS je společným podnikem nizozemské společnosti Royal Vopak a Global Ports Investments se sídlem na Kypru.

Vývoj nové lokomotivy prošel několika fázemi. Kazašská společnost testovala a certifikovala své lokomotivy v Rusku. První fáze testů probíhala od roku 2011. Po ní došlo k některým změnám v konstrukci stroje. Upravovaly se věci vyplývajíc z potřeb elektromagnetické kompatibility. Další požadavky se týkaly snížení teploty výfukových plynů a snížení povrchové teploty nádrže nafty. Řešila se chybějící zpětná vazba při poruše silových obvodů. Došlo i k ergonomickým úpravám na stanovišti strojvedoucího. Všechny připomínky certifikačního úřadu byly odstraněny a v březnu 2013 absolvovala lokomotiva provozní zkoušky, kdy na úseku Pavlodar – Ayagoz – Semipalatinsk najezdila 5000 kilometrů. V současné době probíhá v Rusku druhá fáze certifaikačního řízení, která by měla být ukončena ve třetím čtvrtletí letošního roku.

TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ TE33A, foto: LKZ

Technické údaje lokomotivy TE33A:

  • výkon motoru: 3356 kW / 4564 PS
  • přenos výkonu AC/AC s s axiální regulací trakce
  • dvanáctiválcový čtyřtaktní motor GEVO
  • šest trakčních asynchronních motorů vyvíjí tažnou sílu 534 kN při rozjezdu, v nepřetržitém režimu pak 427 kN
  • maximální rychlost: 120 km / h
  • nápravový tlak: 23 t ± 3 %
  • měrná efektivní spotřeba paliva: 192 g ⋅ kW−1 ⋅ h−1
  • spotřeba paliva na volnoběh: 8,80 kg / h
  • rozchod: 1520 mm
  • bezpečnostní systém: CLUB-U
Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ Pohled do výrobní haly LKZ, foto: LKZ

Výrobce lokomotiv – Lokomotiv Kurastyru Zauyty – je dceřiná společnost národního podniku Kazakhstan Temir Zholy (Kazachstánské dráhy). Matka LKZ uzavřela v roce 2006 s americkou společností GE Transportation Systems smlouvu na výrobu 310 lokomotiv Evolution, označených jako TE33A. První desítka byla smontována v v pensylvánském závodě GE v Erie, zbývající pak v kazašské Astaně.

Zdroje: Baltic Transport Journal, LKZ, Vopak E.O.S.


Vlad Poslat mail autorovi | 15.7.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Svět Evropa


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.07.2013 (9:09)  
A oni ty lokomotivy opravdu umí, nebo to jen dělají nehorázně lacino? BTW, portrét Vůdce je opravdu dojemný...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko