..: Železniční neštěstí ve Francii :..

Bretigny-sur-Orge — Sedmivozový vlak jedoucí z Paříže do 350 km vzdáleného města Limoges vykolejil na nádraží ve městě Bretigny-sur-Orge, které se nachází asi 40 km od začátku trasy vlaku. Vlak do stanice přijel, zatím z neznámého důvodu, vysokou rychlostí. Vlak se podle prvotních informací z neznámého důvodu rozpojil, čtyři ze sedmi vozů skončily bokem na nástupišti.

První zprávy zatím hovoří o osmi obětech tohoto vlakového neštěstí. Mnoho cestujících je ještě stále ve vlaku a tak přesné informace o počtu mrtvých zatím nejsou, bohužel, konečné. Počet zraněných zatím není možno ani odhadnout. Doprava je v místě zastavena.

Aktualizace 22:30

Vlak SNCF Intercité Téoz 3657 z pařížského nádraží Austerlitz do města Limoges v 17:15 vjížděl do nádraží podle svědků vysokou rychlostí. Na začátku nástupiště došlo k roztržení vlaku. Přední část vlaku, lokomotiva a tři vozy, pokračovala dál, zbylé čtyři vozy vlaku pak skončily na nástupišti, které vážně poškodily.

Podle nově zveřejněných informací je potvrzeno nejméně šest mrtvých a desítky zraněných. Těžce zraněných osob je minimálně 22, v ohrožení života je 9 cestujících.

Fotografie z místa nehody lze najít na webu francouzského internetového deníku Le Parisien.

Další podrobnosti zjišťujeme a budeme nadále informovat.

Zdroj: iDNES.cz


Honnzok Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 12.7.2013 (19:32)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from Francie


Registered user M 
15.07.2013 (23:34)  
Na to jsem chtel poukazat. Je-li vyjadreni postavene "vlak jel vysokou rychlosti", tak to skryte naznacuje, ze jel rychleji, nez mel a prave ta rychlost hrala rovnez roli
Registered user Rail-2005  mail  
15.07.2013 (13:53)  
Já jsem měl shodou okolností tu čest projet po této trati jiným vlakem Corail 4 hodiny před neštěstím... Osudný vlak v žádném případě nejel rychleji než je povoleno, spíše naopak - měl v místě rychlost 137 km/h a povoleno je 150.

Víme, co vykolejení způsobilo, ale proč se tak stalo, to nikoliv. Více na: http://www.lefigaro.fr/actualite-france/2013/07/14/01016-20130714ARTFIG00149-une-piece-d-acier-fichee-dans-l-aiguillage-a-bien-fait-derailler-le-paris-limoges-3657.php

Pro ostatní, co nehovoří francouzsky, zcela graficky srozumitelné.
Registered user M 
13.07.2013 (22:50)  
Hodne jsem cetl i slysel, ze vlak do stanice prijel velmi vysokou rychlosti. Co jsem z toho pochopil, tak ze tim chteli rict, ze jel (vyrazne) rychleji, nez by mel? Ostatne je to i v clanku.
Toto je pravda nebo ne?
13.07.2013 (11:58)  
Předně, ten vlak tam zastavovat neměl.
NY Times uvádějí vyjádření francouzského ministra dopravy: "Technická závada, nikoliv lidská chyba, je pravděpodobnou příčinou vykolejení a vyšetřovatelé zjištují možné problémy na výhybkách a případné další příčiny.
http://www.nytimes.com/2013/07/14/world/europe/train-derailment-paris-france.html?_r=0
12.07.2013 (21:39)  
Je to spekulace, ale napadlo mě to samé. Prostě tři vozy projely ok a pod čtvrtým se přehodila veksle. Každopádně to je hodně velký malér, sleduju ten Le Parisien, plus tam jsou odkazy na živé vysílání z místa a je tam 150 hasičů, 50 vozů, mraky sanitek, plus nějaké ty krizové organizace a na místě je už i prezident Holland.
Registered user Marťa 
12.07.2013 (21:20)  
Podle leteckého snímku to vypadá, jako by poslední dva nebo tři vozy jely po jiné koleji, z druhé strany nástupiště. Uvidíme co bylo příčinou, ale takhle to působí dojmem, jako by na se zhlaví pod soupravou přestavila výhybka.
Registered user Davson  mail  
12.07.2013 (20:05)  
Poslední dobou samá neštěstí, vlakové i letecké. Tato nehoda mi připomněla nehodu v Paříži z roku 1988, byl o tom i dokument na Discovery. Také vysoká rychlost, ale příčiny budou zřejmě rozdílné.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi
12.07.2013 (20:05)  
http://www.leparisien.fr/faits-divers/en-images-un-train-deraille-a-bretigny-sur-orge-12-07-2013-2977781.php
Fotky, některé velmi zajímavé (hned tam první). V Parisienu naráží na nějaké výlukové práce, které se tam provádí. Jinak se jednalo o SNCF Téoz 3657. Podle fotek, moc ošklivé, moc.
Tohle je taky zajímavý: http://www.leparisien.fr/faits-divers/deraillement-de-bretigny-sur-orge-la-piste-d-un-probleme-d-aiguillage-12-07-2013-2977813.php

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko