..: Ministr dopravy Zdeněk Žák byl uveden do úřadu :..

Zdeněk Žák a Zbyněk Stanuja, Ministerstvo dopravy, foto: Josef Petrák Praha — Předseda vlády Jiří Rusnok ve čtvrtek 10. července uvedl do úřadu nového ministra dopravy Zdeňka Žáka. Na postu střídá Zbyňka Stanjuru z vlády Petra Nečase. Jeho odchodem zřejmě padá i původní záměr sloučit resort dopravy s Ministerstvem průmyslu a obchodu, který prosazoval končící ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba. Na krátkém čtvrtečním briefingu ministr Žák naznačil, že chce především mobilisovat aktivitu v resortu a udržet nebo získat potřebné odborníky. Cílem je také zdravá soutěž o státní zakázky ve stavebnictví či mezi dopravci. Zaměřit se chce, stejně jako nedávno odvolaný náměstek generálního ředitele SŽDC Petr Šlegr, na přípravu čerpání fondů Operačního programu doprava v dalším období. "Pokud chceme něco změnit, tak společným jmenovatelem těch změn bude normálnost a civilizovanost," komentoval filosofii svého nadcházejícího působení. Zdeněk Žák na ministerstvu v roce 2009 působil jako náměstek ministra Petra Bendla (ODS). Dříve působil jako generální inspektor Českých drah a byl také prvním generálním inspektorem Drážní inspekce. Od roku 2009 působí jako soukromý konzultant v dopravě a bylo ho slyšet i jako kritika nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort (railjet) Českými drahami.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 12.7.2013 (6:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


Registered user tarten 
15.07.2013 (20:33)  
JP:
Jo. Jeden děsivý, protože objemný a téměř roční(!) spor před ÚOHS právě skončil, resp. skončila jeho fáze, kdy se nesmí začít stavět.
http://ekonomika.idnes.cz/spor-o-miliardovy-zeleznicni-tunel-konci-f1l-/eko-doprava.aspx?c=A130715_170840_eko-doprava_suj
12.07.2013 (22:58)  
Martin Utajený: ...a dodal, že zdravá soutěž je nenabízet podnákladové ceny a donekonečna se pak hádat na ÚOHS, kdo je větší lump, jen to všechno zdržuje a komplikuje.
Registered user ikkyu 
12.07.2013 (19:31)  
Vlad: no mě to přijde v pořádku. Dělení zakázek se totiž v praxi používá hlavně k tomu, aby se nemuselo soutěžit a zakázka se dala tomu, kdo dá největší všimné. Bohužel.
Editor or ŽelPage Administrator Vlad  mail  
12.07.2013 (18:31)  
(OT) Martin Utajený: Způsob realizace stavby, resp. její části, jak popisujete, narazí na jeden zásadní problém - naše a evropská legislativa. Tam najdete pojem "dělení zakázky". Pokud byste tedy zakázku (stavba cesty/železnice) rozdělil, tak byste měl všechny dílčí části soutěžit stejným (stejně složitým) způsobem, jako kdybyste zakázku nedělil. Tedy i každého řidiče s tatrou.

Před časem byl na jednom úřadě slezského města šikovný investičák. Proč by zadával rekonstrukci objektu nějaké velké firmě, když si to všechno umí zkoordinovat sám? A tak si poptával a objednával jednotlivé profese (se znalostí místních firem, jejich cen i kvality práce). Firmy si pohlídal, aby dělaly kvalitně, v celkovém součtu byl výrazně níž, než byl projektantem kalkulovaný rozpočet. Akorát se při tom nadřel při koordinaci. Myslíte, že byl pochválen? Následná kontrola konstatovala, že došlo k "dělení zakázky", jednotlivé dílčí části byly zadávány "z volné ruky" bez soutěže, čímž byl porušen zákon o veřejných zakázkách. Takže to, co obec díky šikovnému investičákovi ušetřila ve svém rozpočtu na stavbě, odvedla do státního rozpočtu jako pokutu. Soutěžní právo není nastaveno pro ty malé...
12.07.2013 (17:20)  
Nepřipadá vám to jako prázdná slova? Úplné mlácení prázdné slámy ...

Proč místo zbytečné věty:
Cílem je také zdravá soutěž o státní zakázky ve stavebnictví či mezi dopravci.

není věta:
Cílem ministerstva dopravy je končně dodělat všechny důležité nedostavěné resty, dát práci firmám a tím lidem, snížit nezaměstnanost.

Přece ty peníze co stojí nezamětnaný zedník (díky propadu stavebních zakázek v řádu desítek procent) + podpora ESF EU může vzniknout PŘIDANÁ HODNOTA - ve formě snížení nezaměstnanosti a dokončení stavebních projektů , které mohou bránit jezdit 160km/h.

Pokud stát jen očekává že bude všude jen kasírovat a nikom nebude investovat, tak to je cesta do pekel zadluženosti, chudoby a neštěstí.

Kdy už si stát uvědomí, že najmout si řidiče s tatrou 815 na stavbu, která bude jako subka jezdit a vozit hlínu vyjde na desetiny ceny, než si to najmout od velké firmy ... přece to, že najmu 100 bagrů a 300 tater, pošlu tam geodety a inženýry, mohu si připravit pláň na které stejně hovno záleží, geotextilii umí každý položit i po deseti pivech a nasypat kamení jpřece taky a vše nad toto, může teda dělat odborná a drahá firma.
12.07.2013 (15:43)  
"Společným jmenovatelem těch změn bude normálnost a civilizovanost" Osobně si počkám zda tato slova naplní. Předpoklady pro to má, protože není zavázán žádnému kmotrovi. Jedině snad panu božskému t.č. na Hradě, který chce naplnit vizi svých feudálních předchůdců o tahání lodiček přes kopce. Bude to šachová partie hodná sledování.

Co se týče Railjetů - proč ne. Není to žádný zázrak, ale proč to má tahat/tlačit starý kepl, který nesplňuje TSI? Nebo těch pár keplů, které dnes jezdí do Prahy budou na Věčné časy půjčovány i pro Railjety? Nebo je to úplně jinak - neví to někdo, prosím?

Pokud bych měl použít hlášku pana ministra o normálnosti a civizovanosti, tak už bych od Siemense koupil jednotky ICx7, které jsou investičně a provozně velmi efektivní a prakticky šité na míru našim koridorovým tratím s kousky nových VRTek. Navíc s klidem, že budou vpuštěny i do hlavního města německé Říše.
Registered user tarten 
12.07.2013 (12:28)  
Co se týče railjetů - škoda těch pár dní, o které se to zdrželo kvůli povodním. Zdá se, že se teď bohužel nafouknou minimálně do další vlády, pokud vůbec k tomu dojde.
Registered user tarten 
12.07.2013 (12:24)  
JH: jestli mu sněmovna nevystaví stopku dříve, než začne pracovat.

To přece z principu není možné, sněmovna žádné stopky nevystavuje. Uveden do úřadu už (prezidentem) byl. Sněmovna může nanejvýš dát důvěru jiné jmenované vládě, pokud vůbec taková letos ještě bude.

(A nebo dát důvěru téhle, ale to vlastně na věci mění pro blízkou dobu poměrně málo - jen to, že se vláda bude subjektivně cítit silnější v kramflecích, protože před sebou bude mít víc měsíců.)
12.07.2013 (9:21)  
Otázkou je, jestli mu sněmovna nevystaví stopku dříve, než začne pracovat.
Co jsem se díval na různé rozhovory, tak z něj mám spíše strach co napáchá
12.07.2013 (8:53)  
Bc. Zdeněk Žák je sběratelem funkcí. Je také vyznavačen Dalibora Zeleného, který spolu s odborovým (zkrachovalým) odborářem Duškem zazdil transformaci Českých drah na dlouhou dobu.
No ale nyní dosáhl, sice jen na chvíli, nejvyšší mety. Hlavně aby za tu dobu nenapáchal více škod, než užitku.

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko