Athény/Moskva — Řecko, aby naplnilo své závazky vůči věřitelům – Mezinárodnímu měnovému fondu, Evropské centrální bance i Evropské unii – postupně zahajuje privatizaci mnohých státních firem. Přesto, že se předpokládalo, že se na privatizaci budou zejména podílet společnosti z Evropské unie, zdá se, že investice do Řecka přitečou z úplně jiných stran. Mezi privatizovanými podniky jsou řecké státní dráhy OSE, ale i společnost ROSCO, která zajišťuje údržbu kolejových vozidel a železničního zařízení. Dalším neméně zajímavým podnikem je pro některé investory přístav v Soluni.
OSE je nezávislá společnost řeckého státu, která je provozována pod záštitou Ministerstva dopravy a spojů. Byla založena v prosinci 2005 za účelem poskytování železniční osobní a nákladní dopravy. V prosinci 2008 OSE převedla celé své akciové portfolio (OSE Group SA, EDISY SA, ERGOSE SA, GAIAOSE SA a TRAINOSE SA) státu, který se stal jediným akcionářem. Tím byla zahájena restrukturalizace společnosti. (I když podle některých expertů jen tím, že se přesunuli „přebyteční“ zaměstnanci do jiných státních společností.) Ke konci roku 2011 byl dluh OSE přes 10 miliard euro. Akcie byly převedeny na státní privatizační agenturu HRADF a v červnu se rozběhly první kroky směřující k privatizaci. Ta by měla být uzavřena v závěru roku 2013 nebo na počátku roku 2014.
Přístav v Soluni patří mezi hlavní řecké přístavy. V loňském roce jím prošlo přes 4,4 milionu tun nákladu a vykázal čistý zisk přes 5 milionů eur.
Podle řeckých zdrojů projevili zájem o privatizaci Francouzi (Réseau Ferré de France) a Číňané. Očekávají se také nabídky z některých arabských států. Podle informací agentury RIA Novosti se o privatizaci všech tří společností bude ucházet i ruský státní železniční dopravce RŽD. Vladimír Jakunin, generální ředitel RŽD, již o těchto plánech jednal i s ruským prezidentem Vladimírem Putinem. Předběžné ceny za aktiva jednotlivých společností jsou odhadnuta na 30 milionů eur za TRAINOSE, 10 milionů eur za ROSCO a 100 milionů eur za soluňský přístav. RŽD by rády expandovaly do Evropy a předpokládají, že na takovouto strategickou investici by mohl uvolnit zdroje stát ze svého rozpočtu. V opačném případě by musely RŽD hledat strategického partnera v zahraničí. „RŽD má jedinečnou příležitost spojit železnici a přístavní projekty v Řecku se svými projekty na rozvoj infrastruktury v Srbsku, které jsou v plném proudu. Bude také příležitost využít potenciálu získaných logistickou společnosti GEFCO ke zvýšení přepravních výkonů v příslušném dopravním koridoru,“ řekl Vladimir Jakunin.
Zdroje: ATHENS24, Before It´s News, Greek Reporter, Railway Bulletin [1], [2], rt.com, The Raw Story, Wikimedia Commons
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.planes.cz/cs/novinky/aeroflot-se-stal-oficialnim-dopravcem-fotbaloveho-tymu-manchester-united-8468/
Nějak si sice nedovedu představit, jak ne-unijní dopravce (jehož přepravní práva jsou založena jen na dvoustranných mezivládních dohodách) bude po Unii vozit anglické fobalisty, ale asi to mají zvládnuté.
Takže pdf-kový sken článku ze sobotního (06.07.2013) Der Standard je tady:
http://postimg.org/image/k3yk5utap/
fotka (sken) se dá přeci nahrát někam na veřejnou službu a sem se jen vloží odkaz, např. http://postimage.org/
Jedná se o stavba širokých kolejí až do Vídně. Škoda, že se sem nedají vkládat fotky/skeny, v sobotu o tom byl článek a rozbor v rakouských "papírových" novinách Der Standard (na webu mají sice řadu článků se slovem "Bahn", ale tenhle zrovna nikoliv).
"Vídeňské" ukončení ovšem není úplně jasné, protože do "Grossraum Wien" patří i Bratislava, kam chtěl širokorozchodnou dotáhnout před mnoha lety i Vlado.
Podle rakouského článku se ale stejně zatím jedná o "technickou a marketingovou před-studii", která by měla být hotova do léta 2014, to celé za € 20 milionů.
Kamna? Naprostá zbytečnost. Kdo bude tak individualisticky drzý, že mu bude zima, ať si vezme шубу.
Ale ten samovar a кипяток от влакушки bude samozřejmost. :-D
Jen ale aby to nebyla дежурная, to by to s obsazeností bylo hned na pováženou. :-DD
tradičně silně levicovým odborům se to arci nelíbí
To pro tradičně levicové Řeky musí být dost tvrdý sešup z levicově-dotačního nebe rovnou do čínské reality sotva se vymaňující z čehosi jako evropské 19. století. Kdyby to nebyli Řekové, úplně bych je litoval. No, ale možná Řekové Číňanům na druhou stranu ukážou, co je to efektivní a plamenná (doslova) vzpoura pod vedením profesionálních(!) revolucionářů.
Ještě bude sranda. Nějakou dobu ještě nebudu litovat přímáků do Řecka.
:-D
No, spíš bych čekal, že se někde po cestě bude měnit rozchod podvozků, ale čerti vědi, třeba Rusové opravdu chtějí dotáhnout aspoň jedinou* trať širokého rozchodu do Vídně...?
____________________________________
*"dočasně" jedinou
:-) Celé Rakousko a zejména Maďarsko se třese štěstím a natěšeně očekává "carský manifest" o širokém rozchodu! :-(, :-)
Rusko chce prodloužit Transsibiřskou magistrálu až do Vídně
Nevíte, jak si chce poradit s rozchodem?
http://ekonomika.idnes.cz/rusko-planuje-prodlouzeni-transsibirske-magistraly-az-do-vidne-pxe-/eko-doprava.aspx?c=A130705_172606_eko-doprava_brd
Jo, to se to podniká, s legislativní podporou v zádech...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.