..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
13.12.2014 (12:33)  
RABDe 500: co je MuNu?
13.12.2014 (11:03)  
To je zvláštní. Když se tu kdysi řešilo (ne)zastavování v MuNu, byl z toho největší flame v historii tohoto webu. Když se teď začalo zastavovat (jednou za hodinu) rychlíky - a to ani ne EC - na zastávce, která obslouží několik vysokých škol a území, kde žije/pracuje/studuje x-krát víc lidí než v MuNu, tak je to problém.
registrovaný uživatel Honza  mail  
13.12.2014 (0:19)  
IC540: tak kdyby to nestavělo v Kralupech, nemuselo by to stavět v Podbabě už vůbec :-)

Tak uvidíme, jestliže to bude opravdu tak využívané, tak OK, ostatně ta rekonstrukce (novostavba) zastávky stála nemalé peníze, tak čím víc se využije, tím lépa.
registrovaný uživatel IC540  mail  
12.12.2014 (23:07)  
Honza: Jâ sice nejsem z Prahy, ale uzel i Prahu samotnou znám velmi dobře. Nechtěl jsem při pročítání ani reagovat no nedá mi to už teď...
Rovněž zastávám názor, že zastavit v Podbabě je ok, zvláště když se tam prodloužily tramvaje a jsou další možnosti...
Jiní tady Vám popsali i trpělivě a obšírně toho dost tak se nebudu opakovat a situace s počty cestujících nám dá časem věřím za pravdu...
Když to tak trochu přeženu, tak v nestavět v Kralupech by bylo lepší, než nestavět v Podbabě...
Ale to je nesrovnatelné...
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (22:33)  
Co se mě týče, je mi to celkem jedno, jestli Bubeneč nebo Podbaba, primárně do této oblasti nejezdím a když už jo, dostanu se nějak z obou. Když jsem šel do toho supermarketu, co je tam, hodila se mi spíš Podbaba a ještě nebyla, když jsem šel na "výlet" do Stromovky z Výstaviště a zpátky vlakem, hodila by se mi spíš Bubeneč, a to už nebyla. Když jsem jednou potřeboval na Dejvickou, je mi celkem jedno jestli na Zelenou nebo Podbabu.
Kdysi jsem šel z nádraží Dejvice do Bubenče na vlak, tak tam je jednoznačně lepší Bubeneč.
Záleží prostě kdo, kde, co potřebuje. Někomu se to zhoršilo, někomu zlepšilo.
12.12.2014 (19:59)  
K petici za zachování: Bubenče, lidé co nesedí na netu,ale vlaku používají, hlasují jednoznačně v Podbabě je výrazně větší obrat cestujících než byl v Bubenči. A z poslechu v ranní S41 si to velmi pochvalují jak se zkrátila práce do zaměstnání a že už nemusí jezdit MHD.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (19:15)  
Tady je ta diskuze k petici:
http://www.petice24.com/forum/90070/start/0
registrovaný uživatel Kakov 
12.12.2014 (17:52)  
Martin Špád: znám člověka, co z UnL do Brna jezdil zásadně R přes Vysočinu, protože staví v Kr. Poli (u nádraží bydlel i pracoval a nebyl zaměstnancem dráhy) nebo člověka, co svého času z Brna do Prahy jezdil stejnými R, protože stavěli ve Vršovicích.... takže bych to neviděl tak černě, pokud se zastávkové/Chebské R zkvalitní co se vozidel týče
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (17:13)  
Jiri Vosecek: Točit to zpátky, by bylo blbé no.
Napůl, člověk pak musí furt myslet, kde to platí a kde ne.
Ale třeba na Kolín to neplatí v žádným, tak buďme rádi aspoň za to, co máme.
12.12.2014 (17:09)  
Honza: Máš na mysli stočit metro do Podbaby a pak obloukem o poloměru 300 metrů zase vykroužit směr Motol? A nebo jen prostě udělat odbočku - zcela paralelní trasu s tramvají, která je segregovaná ve většině trasy a tedy celkem rychlá?

Jasně že by to bylo fajn mít napojenou vlakovou zastávku na metro, ale něco takového by udělali možná tak v Dubaji.

A neintegrace neděčínských R mě taky docela překvapuje, ale to je možná práce mého oblíbeného oddělení u ČD - uděláme něco napůl, abychom zmátli co nejvíc lidí.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko