..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   
18.12.2014 (9:43)  
Jasně že Vyšehrad, píšu IPP a myslím Vyšehrad :-)
Registered user Honza  mail  
17.12.2014 (23:28)  
Jiri Vosecek: Nejrychlejší varianta je z Holešovic na Vyšehrad a pak ze Svatoplukovy tramvají.
Opačně ale nee :-)

Přes Podbabu to jde dokonce několika variantami.
5 nebo 8 na Hradčanskou a pak 18. Lze tak rovnocenně dojet jak na Horskou tak Konviktskou, nebo 5 na Nám. Republiky a pak 24 na Albertov.
Když nebudu pospíchat, tak nejdelší varianta tramvají je nejlepší :-)
17.12.2014 (17:27)  
Honza:
Dojíždět na Albertov přes Podbabu? Tak jako jde to, když někoho baví jezdit přes půl Prahy tramvají.

Kdybych bydlel v Kralupech, tak realizuju docela pěknou variantu přestupu na metro na Holešovicích či hlaváku, metrem na IPP a pak pěšky hezkou procházkou dolů do Nuslí.
17.12.2014 (16:34)  
Honza: Souhlasím, že ani tak nejde o pohodlí (i to WC bych jim odpustil) - ale jde o kapacitu. Občas se hodí i 1. třída, když je (zásadně nezdvojený) ešus nabitý až po střechu. Kdyby jezdily zdvojené žáby, osobně bych neprotestoval.
Registered user Honza  mail  
17.12.2014 (16:30)  
Martin Špád:
Na 091 to ještě taky jde.
On není moc velký rozdíl v nepohodlí když je čtyřka zaplněná jak u ešusu, tak u žáby.
Žába kromě toho hezky hučí a na rozdíl od ešusu topí, ne mrazí.
17.12.2014 (16:27)  
Honza: Pravda, hezčí přestup by byl přímo na smyčku, jenže tam tramvaj zastávku nemá a tady je společná i pro busy, takže na metru jste o něco dřív než z Bubenče na Hradčanské. Mě moc nezaujaly ani ty podivné serpentiny, ale nějak to ještě jde.

ad žabotlamy - beru je na ML, tam je to luxusní svezení. Ale na 091 vážně už ne - ve 2011 se mluvilo o tom, že do 1-2 let skončí, a realitu vidíte sám.
Registered user Honza  mail  
17.12.2014 (16:13)  
Martin Špád: samozřejmě nástup, upsal jsem se.
Dnes jsem si Podbabu vyzkoušel i já. A přestup na tramvaj je ukázkový příklad, jak by to nemělo vypadat. 2 minuty trčím na červenou před 1. třetinou přechodu, 3 minuty před druhou a ve finále mi tramvaj ujede, nebo přejdu na červenou.
Tak jsem přešel (spíš přeběhl a málem nedoběhl tramvaj) na červenou a v zadním voze pětky jsem byl sám. Taková je tam "frekvence".
Vím že to není určené pro dojíždění například na Albertov, ale cestovní doba i s přestupem srovnatelná jako z Holešovic nebo hlavního.
Pro mě je to přínos, že mám další alternativu šotojízdy tramvají, ale ten přestup z vlaku, to je teda síla.

Martin Špád: no, škoda že ty žabotlamy nejezdí častěji, že? :-)
17.12.2014 (14:33)  
Vida, kluci z Ropidu ani nebudou muset dělat na Podbabě přepravní průzkum, bude stačit se mrknout do diskuze :-)
17.12.2014 (9:23)  
Honza: Fakt výstup 15 ks večer ve směru ven z Prahy??
17.12.2014 (9:17)  
Z elefantu dnes 8:06 výstup 30 ks. O jednotky více, než bývalo v Bubenči, kde byla nejvyšší školní frekvence - tj. o 1/2 hod. dříve. Především ale na 091 konečně, po 10 měsících, zase jezdíme jako lidi. Což je pro mě osobně největší pozitivum nového GVD, jakkoli článek o 091/ML mlčí. Už jenom ty žabotlamy na 091... :-)
  1 2 3 4 5 6 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko