..: DB s vozidly ICE získaly povolení k užívání Eurotunelu :..

ICE Lok-Führer, Feldkirch, foto: Josef Petrák Berlín — Dvacet let od zahájení komerčního provozu Eurotunelu pod kanálem La Manche mezi Velkou Británií a Francií se konečně otevírá možnost jeho komerčního využití v osobní dopravě i pro další dopravce. Po tříletém úsilí a zkoumání bezpečnostních aspektů bylo povolení uděleno DB se vozidly ICE od společnosti Siemens. Informaci podala společnost provozující Eurotunel, zprávu pak přinesly agentury a média dne 14. června 2013. Tunel se má obecně otevřít všem, kdo splní bezpečnostní a další technické parametry. Dosud zde v osobní dopravě jezdily pouze vlaky dopravce Eurostar, dceřiné společnosti SNCF. Potěšení nad rozhodnutím úřadů a doporučením komise vyjádřil i šéf Eurotunnelu Jacques Goudon s tím, že „jde o pokrok pro miliony cestujících“. Oproti současným cca 10 milionům cestujících ročně si od vstupu Deutsche Bahn na trasu pod kanálem slibují nárůst o zhruba 3 až 4 miliony. DB rovněž uvažují o pravidelném provozu mezi Frankfurtem nad Mohanem a Londýnem, avšak pravděpodobně až od roku 2016, po dodávce nových souprav.

V časově shodném okamžiku byla vydána zpráva, že Siemens získal zakázku na dodávku regionálních vlaků do Velké Británie. Jde o 1140 vozidel v hodnotě řádově 1,9 mld. eur. Konkurenční Bombardier reagoval sdělením, že tímto rozhodnutím je v jeho továrnách ohroženo na 1400 pracovních míst.

Zdroje: AFP, DPA, n-tv, t-online.de, ZDF Teletext


stoupa Poslat mail autorovi | 15.6.2013 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Německo Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.06.2013 (8:12)  
kobros, tarten: Zelená agitka to je, ale když je řeč o AGV, to bylo tehdy prezentováno prostřednictvím ještě zelenější agitky. Celé se to točilo kolem toho, o kolik méně gramů CO2 vyprodukuje přeprava jednoho cestujícího v AGV ve srovnání s autobusem apod.
Registered user tarten 
17.06.2013 (18:07)  
kobros:
V zájmu zachování psychického zdraví jsem louskal jen co jsem potřeboval. :-D

A nedivil bych se, kdyby AGV vyšlo jako úspornější (zelenější) agitka-neagitka.
Registered user kobros 
17.06.2013 (18:03)  
tarten, OT: teda ta strategicka koncepce DB je docela hruza.
Zelena agitka jako vysita.
Registered user tarten 
17.06.2013 (17:31)  
ythomas_ct: Psali snad právě něco o letech 2015-2016

Ovšem tady se už píše o plném nasazení do Francie a Belgie nejdříve koncem roku 2016 s tím, že nějaké plány na prodlužování do Londýna má smysl realizovat až pak: http://www1.deutschebahn.com/file/3280422/data/2012_gb_dbkonzern.pdf

To naprosto souhlasí se Stoupovým odkazem, že pro Londýn žádný časový plán nemají.
Registered user Raquac 
17.06.2013 (12:03)  
in-gold-holder: To ale plati i pro konkurenci, Eurostar.
17.06.2013 (11:58)  
Po Francouzích nicméně hází svoje klacky pod kola DB i Britové - nechtějí připustit další vstupní místa do země, jelikož jsou mimo Schengen. Přestup v Bruselu rozhodně nepotěší... http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/igc-grants-deutsche-bahn-access-to-channel-tunnel.html
Registered user rpet  mail  
17.06.2013 (8:03)  
@ Michal Jaroš:

To je celkem dobrá zpráva. Myslím, že EUROSTARu konkuŕence jedině prospěje a povede to ke snížení ceny dnes velmi drahých jízdenek,

podotkl cesky cestujici, ktery je neuveritelne vysokymi cenami na zeleznici vychovavan jiz od narozeni.
16.06.2013 (10:05)  
Aha, takže ten tunel je na tom ekonomicky dost mizerně, lístky na vlak jsou drahé, ale navzdory tomu tam jezdí jen SNCF... Opravdu francouzká logika par excellence...
Correspondent or Member of ŽelPage Zlámalík  mail  
16.06.2013 (1:11)  
Ohroženo 1400 míst... aneb proč se snažit být lepší, raději budu řvát (viz případ metra v Montrealu, viz http://www.k-report.net/clanky/metro-de-montreal/)
Ovšem Siemensu gratulujeme, i nové Eurostary budou od něj a tak se v tunelu chystá dost zásadní střídání stráží.
15.06.2013 (21:03)  
Ad pavoyoshi:

...Velaro D... Mely byt dodány jiz v roce 2011, z jejich skutecným zprovoznením se pocitá v roce 2014.

Kdesi jsem četl, že po nějakých závažnějších problémech s řídicím softwarem, které se při zkouškách nových velar vyskytly, se začátek provozu těchto jednotek do zahraničí asi o něco protáhne. Psali snad právě něco o letech 2015-2016 a dokonce i šéf DB se za to na Siemens tak trochu zlobí... :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko