..: Ouigo prodal za měsíc 300 tisíc jízdenek :..

TGV Duplex OUIGO, foto: OUIGO (Facebook) Paříž — Úterý 2. dubna bylo malým mezníkem ve francouzské železniční dopravě – vyjel první vlak společnosti Ouigo – nízkonákladové společnosti provozující dvě linky: Marne-la-Vallée – Marseille and Marne-La-Vallée – Montpellier, na které jsou nasazeny jednotky TGV Duplex. Pro provoz jsou zatím připraveny čtyři soupravy. Před nedávnem již zástupci SNCF ohlásili, že během jednoho měsíce prodali přes 300 tisíc jízdenek. Jen jejich webové stránky navštívilo přes 6 milionů zájemců. Guillaume Pépy, ředitel SNCF, připouští, že jejich projekt vidí jako velmi úspěšný a nevylučuje možnost, že by jeho rozsah mohl být využit také v zahraničí.

Cílem SNCF, pod které Ouigo patří, je přilákat cestující do vlaků z jejich aut. Cenově dostupné jízdenky (začíná se na 10 eurech, v ceně je jedno cestovní zavazadlo omezené velikostí) jsou zaměřeny především na cestující, pro něž je cena rozhodujícím faktorem při cestování. Tito cestující většinou používají své auto pro krátké výlety a v případě, že cena jim již nevyhovuje, se mohou také rozhodnout, že nebudou jezdit vůbec. Provoz nízkonákladových vysokorychlostních vlaků je také zaměřen na ty, kteří cestují do (nebo z) oblasti Île-de-France, obvykle autem, a kteří si nepřejí, aby projížděli přes Paříž. Dále pak na ty, kteří žijí na předměstí kolem velkých měst, jako je Marne-la-Vallée/Chessy a Lyon Saint-Exupéry, které se rozrůstají. Ouigo je velmi přístupné cestovní řešení určené pro mladé lidi, rodiny s dětmi, turisty ve skupinách (od čtyř výše), a cestující s omezenou pohyblivostí.

Zdroje: Railway Bulletin, UIC


Vlad Poslat mail autorovi | 4.6.2013 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Francie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
07.06.2013 (12:01)  
a není tu ten laxní přístup k výběrovkám právě proto, že tu máme ČD se silnou smlouvou od roku 2009? :)
Já to neřek ;-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.06.2013 (13:01)  
Ad Michal Drábek (v 11:15):

Ano. Jen bych neházel vše na Brusel - tuto je ponechán státům určitý prostor. Holt (pocitově) v ČR je to politikaření silnější, než jinde. Můj názor - ČD (tj. "vozba") oddělit od státu, oddělit od přímé vazby na veřejné rozpočty (pouze smluvní), tedy udělat z ní soukromníka.
A nabídka "síťové služby"? Bude-li poptávka, bude i nabídka. A víc bych "do toho" namočil kraje.
registrovaný uživatel SYN 
06.06.2013 (12:33)  
Teď jde o to, vymáchat si čumák v balkanizované nabídce (a přidělování kapacity) a spustit férové výběrovky, na které jsou již soukromníci ochotní reagovat.

Celkem souhlasím, dokud tu žádní soukromníci "nezavazeli", kapacita byla volnější a stejně se nic rozumného nedělo. Teď tu jsou, konečně se něco začalo hýbat, čili z tohoto hlediska jednoznačně přínos. Navíc to umožnilo do budoucích VŘ reálnou(!) konkurenci, nikdo už se nebude moct posmívat ostatním uchazečům (mimo ČD) že ještě nevypravili ani jeden vlak a že neuvěří dokud neuvidí...
Takže i z takovéhoto hlediska pozitivum, teď na to dobře navázat nezpraseným VŘ, a pak zájemcům případně povolit (do openaccesového režimu) jenom OPRAVDU volné sloty (s tím že jich asi nebude nijak zvlášť moc)...
registrovaný uživatel SYN 
06.06.2013 (12:21)  
Nehněvejte se, nesouhlasím. Zvýšení kapacity a oddělení dálkové a předměstské chybí mezi AB a Pardubicemi už dnes, ne-li "předevčírem". Plnohodnotnou 2kolejnou tratí (na 160 - 200 km/h) z AB do oblasti Hradce Králové ziskáme další kapacitní propojení s "Východočeským Landfrídem" a tim i "záložní" trať. Obdobně upgrade Kolín - Havl. Brod (výrazně kratší než novostavba vůkol D1) zajistí další kvalitní (paralelní) propojení AB - Brno.

Nehněvám se, diskutujeme, myslím že k tomu jsou tyto stránky určené :)
To co zmiňujete je pravda, bohužel ne celá... potřeba by bylo dost věcí, ale některé víc než jiné. Pokud myslíte trasu Pha-Kolín-Havl.Brod-Brno jako záložní, tak to sice máte pravdu. ALE, pokud to nemá být mrtvá záloha, tak tama budete chtít něco pravidelného posílat. Těžko to bude něco nonstop Pha-Bo, budete asi chtít nějakou rozumnou obsluhu (menších) sídel po cestě, čili vám z toho vyjdou nejspíš ty stejné rychlíky přes Vysočinu jako doteď, jen holt nebudou výrazně pomalejší než přes MuN, ale jen mírně pomalejší. To ale nic moc neřeší, skoro každý si vybere ty rychlejší... čili pravidelně tam mezi koncovými body asi nebude jezdit (prakticky) nikdo, čili současné trase neulehčíte...
A s tím "výrazně delší" to myslíte jako jak? Benešov-Havl.Brod je rozdíl oproti Kolín-Havl.Brod někde okolo 15% (tomu snad neříkáme výrazně, a korytorizace v oblasti jako Golčův Jeníkov, Světlá nad Sázavou je stejně prakticky novostavba, akorát k tomu ještě za provozu), a jestli počítáte "celou" novostavbu podél D1 tak to zase ne, rychlý výjezd do Benešovat potřebujete stejně (už teď tam rychlíky na Budějice poskakujou za příměstskou málem jako po 171) a jakmile jsme v HB, tak nepředpokládám že ve vaší variantě hodláte po korytu Kolín-HB dále pokračovat neupravenou tratí přes Křižanov a Tišnov, to by asi moc přínos nemělo... (a pokud berete že mělo, tak klidně i nedokončenou "neříkejme-tomu-VRT" můžete v prvním kroku tamtéž z HB napojit) a pokud hodláte modernizovat 250 tak tvrdím že je lepší ji nechat jak je a tu část HB-Bo zase postavit novou podle D1.
06.06.2013 (11:39)  
Michal Drábek: kdyby tu ČD nebyly, máme po síťové nabídce... a není tu ten laxní přístup k výběrovkám právě proto, že tu máme ČD se silnou smlouvou od roku 2009? :)
06.06.2013 (11:15)  
O to silnější by měla být pozice objednatele a Správy cesty.
Souhlasím. Bohužel jak SŽDC, tak MD, jsou zmítané politikařením, žabomyšími boji o moc a různými neprůhlednými smlouvami. Rozumní lidé v těchto organizacích jsou tak překřičeni, anebo zastrašeni.

chybí odstřihnout konečně pupeční vlastnickou šňůru mezi ČD a erárem
To není tak jednoduché - tohle v Bruseli úplně nedomysleli. Ve všech evropských zemích s Open Access zůstává dominantní "národní dopravce", který se samozřejmě všemi prostředky brání konkureci. Na druhé straně, kdyby tu ČD nebyly, máme po síťové nabídce - mimo hlavní tah na Ostravu se soukromníkům na vlastní riziko zatím příliš nechce a výběrovky na objednávky se dosud nepodařilo rozjet.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
06.06.2013 (7:43)  
Pro Michal Drábek:

ad (7:15) - obecně ano, avšak nemyslím, že jde o "balkanizaci", spíše mi na mysl přichází "bruselizace". O to silnější by měla být pozice objednatele a Správy cesty.

ad (7:19) - zcela souhlasím

ad (7:27) - ano. K tomu ještě (v dobrém) chybí odstřihnout konečně pupeční vlastnickou šňůru mezi ČD a erárem. Riziko: a neručí náhodou erár za některé úvěra ČD?
06.06.2013 (7:32)  
Zaplati soucasne poplatky za pouziti DC jeji udrzbu pripadne pridani ctvrte koleje? Kdyz uz tam je ten komercni provoz na riziko dopravce... (bez ironie)

Pochybuji.
Dnešní poplatek pokrývá mezní náklady, nikoliv celou údržbu a obnovu.
Hlavní trať se "vyplatí" (když ne ekonomicky, tak aspoň společensky), když po ní jezdí víc párů vlaků za hodinu. Pokud budeme přidávat koleje podle tohoto klíče a nebudeme uměle navyšovat počty vlaků hodinovým taktem osobáků přes řídké osídlení, může být železnice udržitelná.
06.06.2013 (7:27)  
Josef Petrák: Ad 4 koleje: Zaplati soucasne poplatky za pouziti DC jeji udrzbu pripadne pridani ctvrte koleje? Kdyz uz tam je ten komercni provoz na riziko dopravce... (bez ironie)
06.06.2013 (7:27)  
Josef Petrák:

ale viděli jsme nějakou propagaci "vlak každou hodinu" v Olomouci? V Praze? Na IDOSu?

Neviděli.
A to je podle mého názoru NEJVĚTŠÍ CHYBA MINISTERSTVA DOPRAVY, že o svém propracovaném systému cudně mlčí. A pak se nemůže divit, že přijde někdo "rozpočtově odpovědný" a vytvoří další díry v taktu, případně seškrtá večerní spoje atd.

Jinak samozřejmě vítám vstup soukromníků v tom smyslu, že
1) ukázali lidem, že železnice může být moderní a přívětivá
2) hodili rukavici ČD, a jejich management přestal pouze navyšovat cenu za vlkm, ale začal se snažit

Teď jde o to, vymáchat si čumák v balkanizované nabídce (a přidělování kapacity) a spustit férové výběrovky, na které jsou již soukromníci ochotní reagovat.
Držím palce MD, ať dotáhne přímé zadání Regiojetu na trati Ostrava - Krnov - Olomouc, navzdory pochopitelným snahám ČD si situaci "ošéfovat" zákulisními metodami. Abych byl nestranný, připomínám zde i mnohdy absurdní "hrozby žalobou" ze strany soukromníků - obojí je stejně nevkusné a ubohé, pokud neexistuje zjevná diskriminace.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko