Studénka — Zatímco některé cestující čeká od začátku července omezení rychlíkových spojů, obyvatelé Studénky a sídel na odbočných tratích (do Bílovce nebo Příbora, Kopřivnice a Veřovic) budou mít možnost využít na svých cestách služeb dalšího dopravce. Společnost LEO Express, která již v nedávné době prodloužila některé své vlaky až do Karviné, totiž začne s většinou svých vlaků ve Studénce zastavovat. Právě tato stanice je zatím doménou pouze Českých drah, které zde nenabízejí příliš kvalitní spoje. Černozlatý dopravce začne ve Studénce zastavovat všemi spoji cestou do Ostravy, v opačném směru pak zastaví s ohledem na jízdní řád pouze čtyři vlaky. Jízdní doba se jim díky tomu nepatrně prodlouží, a to o dvě minuty.
S novinkami v zastavování přichází i konkurenční RegioJet. Ten od změny jízdního řádu 9. června obnovuje u všech spojů jedoucích z Ostravska do Prahy zastávku v Zábřehu na Moravě. Cestou do Ostravy z časových důvodů zastaví v Zábřehu tři podvečerní spoje. V letošním grafikonu v této stanici doposud zastavovaly pouze dva spoje RegioJetu v okrajových časech, na rozdíl od loňska, kdy zde cestující mohli využívat všech žlutých vlaků.
Oba soukromníci, jezdící na trase z Prahy do Ostravy, zaznamenali také změny v managementu. U LEO Expressu již dříve skončil na pozici PR manažera Petr Kopáček, kterého po krátkém přechodném období nahradila Andrea Hofmanová. Možná o něco zajímavější je rošáda na podobné pozici u žlutého dopravce RegioJet a jeho mateřské firmy Student Agency. Z firmy totiž odchází jedna z jejích dosavadních klíčových postav – ředitel komunikace Aleš Ondrůj. Ten odchází za vlastním podnikáním směrem do Polska a místo něj nastoupí do společnosti Radima Jančury bývalý mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Na závěr doplňme, že stranou nezůstávají ani České dráhy. Ty v tomto týdnu nabízejí cestujícím ve vlacích SC Pendolino i na některých nádražích vouchery na nákup místenky do vlaků SuperCity. Pokud nabíráte nejvíc voucherů a přitom je nevyužijete pro nákup místenky do pendolina, můžete u LEO Express vyhrát celoroční cestování zdarama.
Zdroje: Student Agency, České dráhy, LEO Express, Česká televize
Pokrčil jsem rameny a řekl jsem "však je to dopravce, tak nejspíš ano".
Jak to dopadlo nevím.
Také možnost, nebo se lidé dopraví sami a auto nechají ve Studénce u nádraží. Momentálně se k prvnímu přímému expresu do Prahy (Ostravan) stejně jinak nikdo nedostane, protože k němu nejsou vedeny žádné přípoje, jak ve směru z Veřovic, tak z Bílovce.
Dovolím si tvrdit, že každý cestující z této oblasti vřele uvítá zvýšení počtu spojů nad aktuální zoufalou ČD nabídku 2 vlaků ráno a pak celý den nula. Plánovači asi plánovali, že lidé budou ukojeni a jindy směr Praha jezdit ani nemusí.
Možnost kupovat si jízdenky na 2 dopravce a přestupovat v Hranicích není zrovna vábná, po finančních propočetech vychází hůř než si kupovat celodenní síťovku a použít jen tu.
Uvidíme jak dlouho tahle iniciativa LE vydrží.
Cestujuci, ktori idu RegioJetom si predsa mozu v Prerove nastupit do zlteho autobusu, ktory ich do Olomouce dopravi...
Cestoval som takymto sposobom (na jednu jizdenku od SA) rano z Prahy, aj vecer do Prahy a v oboch pripadoch bol na prestup cca 10 minut cas.
Pavel Halla ze SŽDC má bohužel smůlu, že má podobné jméno.
Ted treba hledam spojeni Olomouc-Kolin. Kombinace SC a "neceho" mi prijde absurdni.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.