Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.
Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.
Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.
Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva
Lesíček: Tradicí myslíte dobu od zestátnění soukromých drah po příchod Jančury, nebo kam na tyhle moudra chodíte?
Promiňte, mám jenom stavební průmyslovku, tak nějak nechápu.
1) Cestující zaplatí 300 Kč za lístek. Daňový poplatník 0 Kč.
2) daňový poplatník zaplatí navíc 140 kč/km a bude to pro něj výhodnější, než první varianta?
Nebo snad ČD musí křížově financovat Pendolíno z lokálek?
Mimochodem neumožnit konkurenci vstup na trh ZÁKONEM aby MONOPOL nepřišel o zisky Vám přijde normální? Mě to připada protiústavní a přijde mi to jako chování MAFIE.
MaF: Myslíte, že Češi hospodařit neumí? Politici jsou bohužel statisticky nevýznamou podmnožinou Čechů, ale rozhodují o 50 % HDP. O 50 % HDP si Češi rozhodují sami a jak je vidět, dokážou utáhnout tu první skupinu a na ně napojené dojičky. Zatím.
a nakonec to stejne skonci v rukach statu - ovsem ciziho
No, ale když už, tak alespoň státu, který umí přecejenom trochu líp hospodařit a vůbec řídit běh věcí, ne? ;-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.