..: Koncern Deutsche Bahn definitivně koupil Veolii Transport :..

Desná 914.501, Velké Losiny, foto: Louis Armstrong Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.

Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.

Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.

Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 16.5.2013 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel janick 
17.05.2013 (16:33)  
Konečně dobrá zpráva. Dle mého názoru totiž podle toho, jak se oba dopravci (Veolia a Arriva) předvedli do teď v ČR, tak Arriva funguje daleko lépe než Veolia. A kdo ví, na jak dlouho to bude... Nejdřív Connex, pak Veolia, teď Arriva, třeba to za 3 roky bude zas někdo jiný... Ale jedno se musí nechat. Pokud to bude německé, tak to bude zcela jistě fungovat daleko lépe, než když to bude patřit pod jiný stát nebo soukromníka, a to včetně našeho. Pro někoho to bude možná názor nezkousnutelný, ale systém dopravy v Německu je toho myslím dostatečným příkladem a přesvědčením.
17.05.2013 (16:18)  
Sim: anebo ČSA, nebo Kavalier...

Lesíček: Tradicí myslíte dobu od zestátnění soukromých drah po příchod Jančury, nebo kam na tyhle moudra chodíte?
registrovaný uživatel Sim 
17.05.2013 (15:41)  
Jiří Kocurek > no jo no, ale kdyz jsme tak sikovni, ze dokazeme zariznout i slepici, co snasi zlate vejce (viz Sazka), tak co cekat na draze?
17.05.2013 (11:58)  
U té železnice je to už taková tradice, že stát má monopol a mě to tak přijde v pořádku. Stejně jako v oblasti energetiky.
17.05.2013 (10:34)  
joki:
Promiňte, mám jenom stavební průmyslovku, tak nějak nechápu.
1) Cestující zaplatí 300 Kč za lístek. Daňový poplatník 0 Kč.
2) daňový poplatník zaplatí navíc 140 kč/km a bude to pro něj výhodnější, než první varianta?

Nebo snad ČD musí křížově financovat Pendolíno z lokálek?

Mimochodem neumožnit konkurenci vstup na trh ZÁKONEM aby MONOPOL nepřišel o zisky Vám přijde normální? Mě to připada protiústavní a přijde mi to jako chování MAFIE.

MaF: Myslíte, že Češi hospodařit neumí? Politici jsou bohužel statisticky nevýznamou podmnožinou Čechů, ale rozhodují o 50 % HDP. O 50 % HDP si Češi rozhodují sami a jak je vidět, dokážou utáhnout tu první skupinu a na ně napojené dojičky. Zatím.
registrovaný uživatel MaF 
17.05.2013 (8:52)  
bartik09
a nakonec to stejne skonci v rukach statu - ovsem ciziho
No, ale když už, tak alespoň státu, který umí přecejenom trochu líp hospodařit a vůbec řídit běh věcí, ne? ;-)
registrovaný uživatel joki  mail  
17.05.2013 (2:08)  
bartik09 Přesně tak souhlasím s váma. Ve finále na tramvajové lince Praha-Ostrava a zpět v taktu i 10min. 4-6 vozové soupravy regio pak 5ti článková tramvaj a 6-8 vozové soupravy cd a k tomu cd pinďa. Vše je sice trochu jiná vrstva, ano je to v podstatě konkurence, ale ve finále obsazenost kolem 100-200 lidí na soupravu. Jsem svědkem občas Olomouc-Hranice absolvuji reg. nebo cd. Takže náklady při počtu cestujících, verzus cena za kterou jsou schopni všichni 3 dopravci jezdit je ubijející a nevydělává nikdo. Leo to položí to je skoro jistý proto hledá nové púsobiště. No a výsledek, Regio má autobusy a cestovky, cd to samo že dotuje s dotací od státu s jiných tratí, no a do státu ty peníze někdo musí nasypat, no a to je nikdo jinej než daňový poplatníci no a samozřejmě i takový troubové co tomu tleskaj. Stačil by spoj co 1h. z Prahy na Ov. Třeba v lichou rychlejší vrstva pendo, v sudou vymatací IC či Ex. Ne nejsem zastánce velkých gigantú a molochú ale tady by měl stát si hlídat celkem jistý ryto. Samozřejmě taky záleží kdo je v čele vedení toho velkého státního molochu. Jestli má k dané věci vztah a obklopí se opravdovými odborníky na dopravu. Dle mého názoru má čd ještě určité rezervy kde ušetřit. Ale kde není dobrá vůle tak jsou pak jen razantní škrty http://ekonomika.idnes.cz/stat-zrusi-od-cervence-desitky-rychliku-fdr-/eko-doprava.aspx?c=A130515_133654_eko-doprava_suj
16.05.2013 (23:23)  
ČD by taky mohly za 20 let prosperovat jako DB, musíme si uvědomit, že přece jenom ty západní státy maj pořád hodně velkej náskok a my se tu ještě pořád pereme s věcma, který maj už v Německu dávno vyřešený. Kdo ví, třeba budou ČD jednou skupovat dopravce ve východní Evropě.
16.05.2013 (23:06)  
Lesíček: Ten paradox, ktery vyvstal, podle me spociva v tom, ze nejdriv pod heslem: "Stat je spatny hospodar, dejte to soukromnikovi." vsechno zprivatizujem a nakonec to stejne skonci v rukach statu - ovsem ciziho. Ale hlavne ze "obycejny clovek" tleska, jak to tomu "soukromnikovi" krasne slape...
16.05.2013 (22:46)  
Já si myslím, že pro nás Čechy se vůbec nic nemění. Veolia stejně nebyla česká firma, takže na nás to žádnej dopad mít nebude. DB je dobrej vlastník. RJ se podle mne v dlouhodobém horizontu usadí na regionálních tratích jako třeba na Slovensku a Leo podle mě v dlouhodobém horizontu propadne na smětiště dějin. Můj názor. Ten mladej nesympatickej podnikatel dopravě a železnici moc nerozumí a v Česku není prostor pro tři dopravce na hlavních tratích. Regionální a méně významené tratě by se měly vysoutěžit a významné tratě a dálková spojení nechat ČD.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko