Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.
Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.
Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.
Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva
Pardom já teda nemám stavební ale železniční... ale v dnešní době jako kdybych neměl. Ekonomické vzdělání taky nemám ale asi tomu přestávám rozumět, 1+1 už nejsou 2 ale je to těch pomyslných 11. Pro rovnici máme každý z nás jiný výsledek.
Nevadí vysvětlovat to opravdu asi nemá cenu, ti co téhle šaškárně tleskaj, se ozvou opravdu jako první....
Na presidenta nesahejte! Ten v pořádku. Je trvale řádně promazaný a nevrže jako české vlaky a tramvaje.
:-) Mně by postačila ta nekonstituční monarchie...
Busman:
Z toho nemám obavu. Když bude nerudný, přijde tam jiný, který nerudný nebude ....
Zajímavé postřehy - za K.u.K. Rakouska byly dráhy soukromé i státní,, privatizovalo se a pak i zestátňovalo. Výlučnost drah pominula poté, co zmizel jejich význam pro vojenské konání, bez rozdílu národa, rasy a přesvědčení.
Péče o (magistrální) koleje a "pravidla hry" - to nechť je role státní. Kdo po kolejích jezdí - nejraději ten nejlepší ... :-) (a ne státní)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.