..: Koncern Deutsche Bahn definitivně koupil Veolii Transport :..

Desná 914.501, Velké Losiny, foto: Louis Armstrong Berlín — Avizovaný záměr Deutsche Bahn AG vyšel a 15. května převzal německý koncern skupinu Veolia Transdev Central Europe zajišťující dopravu v šesti evropských zemích - Chorvatsku, Polsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku a také v České republice. Nově získaný dopravce přešel pod křídla dceřiné společnosti DB Arriva, zajišťující regionální dopravu za hranicemi Německa, která už vznikla v roce 2010 odkoupením britské soukromé skupiny Arriva. V České republice převzala více než 2.600 zaměstnanců a zhruba 1.600 autobusů z regionálních společností Veolia Transport Morava, Východní Čechy, Praha a Teplice. DB Arriva se tak nově stává i provozovatelem drážní dopravy na Železnici Desná, kterou vlastní Svazek obcí údolí Desné. Dopravce nyní mění všechna loga na svých autobusech a všude, kde se loga Veolie dosud vyskytují. Železnice Desná si však zachová svůj původní název, protože Arriva je zde jen provozovatelem drážní dopravy.

Největší část společnosti získal koncern DB právě v České republice, dále pak v Polsku - 1.800 zaměstnanců, 840 autobusů. Se zhruba stejným podílem na Slovensku, v Srbsku a Slovinsku - dohromady 1.680 zaměstnanců a 840 autobusů a DB nově dobyly také trh v Chorvatsku s 260 zaměstnanci a 120 autobusy. V Česku již dříve získala Arriva dopravce TRANSCENTRUM bus, BOSÁK BUS a OSNADO, kteří dohromady zaměstnávají 300 lidí a provozují 250 autobusů. DB Arriva už působí celkem v patnácti státech a je aktuálně největším provozovatelem osobní dopravy ve východní Evropě. Deutsche Bahn ve své rozpínavosti zatím nehodlají polevovat.

Arriva Česká republika se tak stane i partnerem Českých drah, protože Veolia Transport nedávno získala pokračovací čtyřletý kontrakt na linku ČD Bus Hranice na Moravě - Frýdek-Místek.

Zdroj: Deutsche Bahn, Arriva


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 16.5.2013 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PN  mail  
18.05.2013 (19:54)  
Pánové takto, i na západě provozují ty nejvýznamější trasy státní dopravci a rozumí se to jaksi samo sebou, že například vysokorychlostní tratě ve Francii, Itálii nebo Německu jsou v režii státních dopravců. A i v té Británii, kde státní železnice zrušili a dopravu tam provozují jen soukromníci, to stát reguluje alespoň formou výběrových řízení a udělování koncesí pro provozování dopravy na určité trati. Bohužel u nás se to pojalo tradiční klausovskou cestou divoké neregulované privatizace a tak si teď ti tři králové na trase z Ostravy do Prahy mohou dělat v podstatě co se jim zlíbí. A to je špatně. Já jsem pro liberalizaci železničního trhu, ale s jasnými pravidly, která bohužel nikdo nenastavil nebo nechce nastavit. A to už by pomalu bylo bohužel lepší zachovat status quo monopolu ČD, jakkoliv smutné to je.
registrovaný uživatel joki  mail  
18.05.2013 (13:32)  
Jiří Kocurek
Pardom já teda nemám stavební ale železniční... ale v dnešní době jako kdybych neměl. Ekonomické vzdělání taky nemám ale asi tomu přestávám rozumět, 1+1 už nejsou 2 ale je to těch pomyslných 11. Pro rovnici máme každý z nás jiný výsledek.
Nevadí vysvětlovat to opravdu asi nemá cenu, ti co téhle šaškárně tleskaj, se ozvou opravdu jako první....
18.05.2013 (11:08)  
Ad bartik09:
Na presidenta nesahejte! Ten v pořádku. Je trvale řádně promazaný a nevrže jako české vlaky a tramvaje.
registrovaný uživatel janick 
18.05.2013 (10:13)  
bartik09: To bych ani mít rozhodně nemusel, jestli ale vy jo, tak prosím. Ale hlavně se tam míň krade a švindluje a víc dodržují předpisy a víc konstruktivně spolupracuje. Možná by to jako začátek pro zlepšení zde stačilo...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.05.2013 (21:40)  
Bartík09:

:-) Mně by postačila ta nekonstituční monarchie...

Busman:

Z toho nemám obavu. Když bude nerudný, přijde tam jiný, který nerudný nebude ....
registrovaný uživatel Busman 
17.05.2013 (19:58)  
I když to bude německé, řidič bude stále nerudný Čech...
17.05.2013 (19:18)  
Jan Volf: Tak to abysme obnovili zas protektorat ne? V Nemecku maj totiz lepsi skoro vsechno. Zeleznici, silnice, prezidenta, fotbal, hory...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.05.2013 (17:34)  
Lesíček + Jan Wolf

Zajímavé postřehy - za K.u.K. Rakouska byly dráhy soukromé i státní,, privatizovalo se a pak i zestátňovalo. Výlučnost drah pominula poté, co zmizel jejich význam pro vojenské konání, bez rozdílu národa, rasy a přesvědčení.
Péče o (magistrální) koleje a "pravidla hry" - to nechť je role státní. Kdo po kolejích jezdí - nejraději ten nejlepší ... :-) (a ne státní)
17.05.2013 (17:10)  
Jan Volf: Přesně takhle jsem to myslel :)
registrovaný uživatel janick 
17.05.2013 (16:38)  
Pikehead: tradicí státních železnic se rozumí to, že od počátku vývoje železnic si stát uvědomoval, jaký je to nástroj pro ovládání dění a hlavně bezpečnosti proti vnějším vlivům, tak železnici záhy zestátnil. Samozřejmně ekonomické problémy malých drážních společností v tom hrály také roli. Tato Lesíčkem zmíněná tradice vůbec nesouvisí s léty komunismu nebo Jančurou, ale již s Rakouskem-Uherskem a počátkem železnic vůbec...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko