..: SŽDC zahajuje prodej některých regionálních tratí :..

Kozí dráha, foto: Michal Jaroš Praha — Správa železniční dopravní cesty startuje složitý proces, na jehož konci by měl být prodej málo využívaných železničních tratí. Prodeji dalo zelenou rozhodnutí vlády z loňského března, které jasně stanovilo kritéria a postup takového prodeje. V první vlně se změna vlastníka dráhy týká přibližně sedmi až devíti tratí, jejich seznam ale zatím není oficiální. Jedná se například o tratě z Chrudimi do Heřmanova Městce, z Dolního Bousova do Kopidlna či o krátké lokálky do Polné nebo Mochova. Na seznamu se ale objevuje například také památkově chráněná trať do Jemnice nebo trať 113, známá pod názvem Švestková dráha, kde probíhá již několik let pravidelný sezónní provoz. O dalších dvou tratích se jedná v oblasti jižní Moravy.

A v jakém stádiu tedy je prodej nyní? Jak nám potvrdil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš, v současné době probíhá jednání s dotčenými kraji. S těmi se řeší, zdali nebudou mít ani nadále zájem o provozování dopravy v režimu dopravní obslužnosti. Následovat bude nabídka tratě za tržní cenu pro kraje nebo obce a jejich svazky. Jak však nedávno uvedl ředitel SŽDC Jiří Kolář, krajům ani obcím se do koupi tratí za milionové částky příliš nechce. Pokud tak nebude o koupi zájem, dojde k vyhlášení výběrových řízení, kde si bude moci dráhu koupit libovolný zájemce podle nabídnuté sumy peněz. Teprve následně bude dráha nabídnuta k případnému bezplatnému převodu na místní samosprávy. Nový vlastník bude mít nárok na příspěvky ze Státního fondu dopravní infrastruktury za předpokladu, že bude provozovat minimálně dva páry vlaků denně nebo adekvátní počet ročně. Otazníkem zatím zůstává také to, v jakém stavu bude SŽDC prodávat či převádět tratě, které jsou v současné době poškozené a doprava na nich není možná, což se týká čím dál více tratí v České republice.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes 7. května 2013


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2013 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
21.05.2013 (8:38)  
Pro Josef Nos>

Jihlavský "Bosch Diesel"? Ano, avšak je na jiné trati, ne do té o Polné. A posoudit potenciál a způsob návozu směnového personálu z Polné - to je místní záležitost, která by také lokálně měla být posouzena a financována. Včetně priorit koleje/silnice.
21.05.2013 (7:21)  
Jenže to je bohužel přístup ČD, to není zas až tak o finanční náročnosti vlaku. Ano, vlak je a vždy bude násobně dražší než autobus, ale občas se mi zdá, že ceny od ČD jsou takové, že nechtějí, aby si ty vlaky někdo objednával (teď konkrétně mluvím o zvláštních vlacích na objednávku, kde s tím mám osobní zkušenost).
21.05.2013 (7:19)  
U Jihlavy? a co potenciál zastávky Bosch Diesel?
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
21.05.2013 (6:23)  
Ťululu: Před časem jsem z povzdálí sledoval kolegy, kteří připravovali mimořádnou jízdu. Najeli cca 80 km, měli k dispozici 810 + Btax a faktura od dopravce (ČD) se pohybovala v řádu desítek tisíc korun. Jen jsem suše polkl.
Kapacita soupravy byla 55 (810) a 62 míst (Btax). Tohle bych pohodlně odvezl dvěma luxusními autobusy. A za tu cenu, co se zaplatila železničnímu dopravci, bych mohl účastníky autobusového zájezdu navíc ještě opulentně pohostit.
21.05.2013 (6:10)  
Někde jsem četl, že vlak je levnější na provozní náklady než autobus, ale nevýhoda je, že mají dražší poplatky za dopravní cestu, nevíte jaká je na tom pravda? A dále mne napadá kolik stojí údržba lokální tratě? SŽDC si bere nemalé peníze a docela by mne zajímalo, jestli přesně za ty peníze dělají údržbu a platí za provoz, nebo to stojí mnohokrát levněji a zbytek peněz co vyberou na lokálce dají do jiných tratí na provoz a údržbu.
21.05.2013 (6:05)  
M: chápu to dobře, že podle vás chtějí cestovat do Vídně pouze obyvatelé žijící po trati Brno-Břeclav? Jde o to, že můžou jezdit Rakušáci i k nám, ne jenom my k nim.
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
21.05.2013 (5:21)  
Honzo, kdybyste byl pracovníkem na odboru dopravy kraje, který má omezené finanční prostředky na dotace dopravní obslužnosti, co byste objednal? Pokud by byl autobus levnější a kapacitně dostačoval, objednal byste přesto vlak?
registrovaný užívateľ Honza  mail  
21.05.2013 (2:06)  
V případě úspěšného převodu na jinýho vlastníka, který z toho neudělá cyklostezku, či mu to neposlouží jako zdroj druhotných surovin, je na takové trati možné objednat pravidelnou dopravu krajem (jako dosud), nebo mají tak už navždy smůlu?
registrovaný užívateľ M 
20.05.2013 (23:41)  
A co Stritez?!? Dalsich 500 obyvatel! A to uz by smysl mit mohlo.
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
20.05.2013 (23:27)  
Pro Jiří Hurt:

Polná/cca 5.000 obyvatel - (Dobronín/ cca 1.900 obyvatel) - Jihlava/lehce přes 50.000 obyvatel. Vidíte, a z těchto čísel já "velký potenciál" nevidím. A posoudit, jak a na jakých parametrech zajistit ZDO - v tomto případě je lepší ponechat na lokálním vyjednávání obce (obcí) s "fondodržitelem" krajem, než to zatahovat do jinde vzpomínaných "kolektivních peněz", zabumlovat to do kolektivní (nez)odpovědnosti.

PS: Polná - Štoky (Dobronín) - kdysi tam postačoval "Komárek", že.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko