..: Fotografie roku 2012 - nominace :..

Fotosoutěž Beroun — Stejně jako v minulých letech i v tomto roce pořádá portál ŽelPage soutěž o fotografii roku. Fotografové budou tradičně soutěžit v hlasování uživatelů ŽePage i o Cenu odborné poroty. Novinkou letošního ročníku je zjednodušení a zpřehlednění soutěžních kategorií hlasování uživatelů. Do soutěže je možno nominovat všechny snímky, které byly na ŽelPage zveřejněny v roce 2012. Své fotografie můžete nominovat až do půlnoci 14. května 2013.

Hlasování uživatelů ŽelPage

Současný (nejen) železniční svět se zmenšuje. Lokomotivy jednoho typu jsou běžně dodávány do řady zemí. Vozidla našich i cizích dopravců jsou k vidění na území mnoha států. Rakouské lokomotivy zdomácněly v Praze, brzy snad budeme moci fotografovat vlaky Českých drah na rakouském Semmeringu. Ztrácí tedy již smysl rozlišovat na vozidla tuzemská a zahraniční. Proto v letošním ročníku je pro zařazení do kategorie důležitá trakce. Například do kategorie elektrických lokomotiv je možno zařadit fotografii banána na Štrbě, německou řadu 185 ve Švýcarsku, stejně jako historický snímek gorily v Doulních Loučkách. Opouštíme tedy kategorie zahraničních vozidel, historických vozidel, nostalgických vozidel, stejně jako noční fotografie.

Naopak zůstávají kategorie Modelová železnice a Tvůrčí fotografie. Do druhé jmenované kategorie je možno nominovat všechny fotografie, u kterých je hlavní důraz dán na estetickou hodnotu. Tyto snímky mohou být ze všech kategorií galerie ŽelPage. Definitivní zařazení snímku do této kategorie podléhá schálení organizátorů soutěže.

Do každé kategorie může každý fotograf nově nominovat až dvě fotografie.

Kategorie letošní fotosoutěže jsou:

  • Elektrické lokomotivy
  • Elektrické jednotky a vozy
  • Motorové lokomotivy
  • Motorové jednotky a vozy
  • Parní lokomotivy a vozy
  • Pracovní mechanismy
  • Modelová železnice
  • Tvůrčí fotografie

Pokud se v některé kategorii sejde 5 a méně snímků, nebudou v této kategorii uživatelé hlasovat. Tyto snímky se ale účastní hlasování o Cenu odborné poroty.

Cena odborné poroty

Odborná porota hlasuje letos ve složení: Frank Bachmann, Alžběta Jungrová, Jan Langer, Pavel Scheufler a Jindřich Štreit.

Porotci vybírají ze všech fotografií bez rozlišení kategorií. Každý porotce má přidělen počet bodů, který je roven počtu nominovaných fotografií, a který může zcela dle svého uvážení rozdělit mezi snímky. Porotci se s námi rovněž slovně podělí o postřehy k vybraným fotografiím.

Časový harmonogram soutěže

  • Uzávěrka nominací: 14. května 2013 24.00.
  • Uzávěrka hlasování uživatelů ŽelPage: 30. května 2013 24.00.
  • Následně budou vyhlášeny výsledky hlasování uživatelů ŽelPage.
  • Výsledky hlasování poroty budou vyhlášeny na přelomu června a července.

Nominovat fotografie je možno ze stránky s jejím detailním popisem.

Těšíme se na Vaše nominace.


Martin Válek , Tomáš Kubovec Poslat mail autorovi , topič Poslat mail autorovi | 28.4.2013 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
30.04.2013 (13:24)  
100 lidí, 100 chutí. Nějak si nedovedu představit, kde se měla probírat úprava kategorií soutěže. Jako jednotlivci psát garantům soutěže? Například u odběru kalendářů ŽP 2013 proběhla statistika - bylo by dobré, kdyby se dalo někde doklikat k výsledkům ankety, když už proběhla. Zajímal by mne výsledek.

Kategorie fotky roku beru jako hotovou věc od správců. Můj názor je podobný JTB: řidičáky a jednotky sloučit s lokomotivami v elektrické i motorové trakci, zahraniční kategorii alespoň jednu společnou pro motory a elektriky, chybí mi nostalgie, noční fotky, pracovní mechanismy bych oželel. Každá změna vyvolává respekt, odpor, tak uvidíme, jak se změna projeví, osvědčí/neosvědčí, :-).
30.04.2013 (12:36)  
Topič: už jseš zase konfrontační...:) Klídek. Mně je upřímně už dávno celkem jedno, jak dopadnou ty moje fotky, jenom mi to rozdělení kategorií přijde nepovedený. Tečka. Nalož s tím, jak uznáš za vhodný - jenom počítám s tím, že jako obvykle se zabejčíš a budeš bazírovat na tomhle. Bohužel.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
30.04.2013 (11:26)  
JTB: A nenapadlo tě, že bych třeba já mohl taky pyskovat kvůli změně kategorií, když zveřejňuji nejčastěji páry a je celkem dopředu jasný, že když už není kategorie historických fotek, tak současné snímky budou v nevýhodě oproti těm starším?

To s tou typologií fotičů snad nemyslíš vážně. Ráno jsi chtěl modelářskou kategorii zrušit, teď ji zase navrhuješ jako 4. typologickou. S tebou to není jednoduchý.

...podle mého tyhle kategorie anketu změní v hlasování, jestli je hezčí domácí, nebo zahraniční,...

V zatím nominovaných fotkách ty zahraniční tvoří zcela jasnou menšinu.

Kromě šotoklubu jsem uváděl i druhou možnost.
30.04.2013 (10:51)  
Martine, v pohodě. Hodně chválím, že máte Franka Bachmanna a mrzí mě, že jsem loni nic nějak výjimečného nezveřejňoval. Uvidíme, jak to dopadne, podle mého tyhle kategorie anketu změní v hlasování, jestli je hezčí domácí, nebo zahraniční, ale myslím, že výsledky to poněkud znehodnotí. Já osobně bych preferoval kategorie, které budou respektovat určitou typologii fotičů. Jednu kategorii pro dízlofily, druhou pro dráťáky, třetí (a čtvrtou) pro dovolenkáře jako jsi Ty, čtvrtou pro modeláře.

Topič: já ovšem nejsem v šotoklubu. Právě proto, že tady se jeden čas nenosila ani kontruktivní kritika.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
30.04.2013 (10:43)  
JTB: Když snahu o vysvětlení proč tyhle kategorie a že to nemusí být konečná verze pro příští roky s připojením citátu z Cimrmana bereš jako konfrontaci, tak ti to rozmlouvat nebudu.

Jinak jsi měl téměř rok na to, abys případné návrhy na úpravy soutěže nadnesl ať už v Šotoklubu či přímo pořadatelům. Ex post se o tom můžeme bavit, ale doufám, že nepředpokládáš, že to ausgerechnet právě teď budeme měnit.

Jinak mi některé tvoje výroky přijdou jako vlamování se do otevřených dveří, Třeba tento:
Při focení přece nejde ani tak o to, jestli fotím mašinu nebo motorák, ty základní rozdíly jsou přece jinde. V tom kde a jak fotím, to ovlivňuje fotku mnohem víc...


Dám příklad. Loni jsi mohl nominovat po jedné fotce do českých a slovenských elektrických lokomotiv, el. jednotek a vozů, motorových lokomotiv a motorových jednotek a vozů. Tyto čtyři kategorie pak byly pro zahraničí sloučeny v jedné, s názvem Zahraniční současná vozidla. Mohl jsi tedy nominovat celkem 5 fotek. Letos máš možnost nominovat 8 fotek a je na tobě jaké vybereš. Můžeš dát do každé kategorie jednu tuzemskou a jednu zahraniční nebo dvě tuzemské nebo dvě zahraniční. Já bych řekl, že je větší možnost volby fotek i pro "mazáky".

Když už brojíš proti modelové železnici, tak by ses měl podívat do výsledků loňské soutěýe a zjistil bys, že byla pro nedostatečný počet snímků zrušena. Může se tak stát i letos. Důvodem pro ponechání v soutěži bylo motivace pro další autory. Ono je těch autorů víc než jen ti, co mají fotky v galerii, ale jejich fotky co chodí správcům galerie na stůl nejsou bohužel dostatečně kvalitní pro zveřejnění a tak jich je v galerii a tím pádem i v soutěži méně než ostatních.
30.04.2013 (10:01)  
Já nic konfrontačně neberu. Jen se snažím vysvětlit, jak to vzniklo.

Rád bych měl jednoduché dělení. Tedy buď lokalitu nebo trakci. Ne oboje současně.

Lokalitu bych raději, proč mi to ale nepřišlo vhodné, jsem již zmínil. Tak vyhrála trakce.
dopisovatel nebo člen ŽP BBvK  mail  
30.04.2013 (9:53)  
Za a) žádnou konfrontaci nevidím, ale chápu, na někoho působí konfrontačně už i nick topič ;-)
Za b) já jako histerický fotograf, tedy zejména, jsem taky zvědav jak se publikum popere s tím, že nominuji svoje fotky a jak to dopadne.
Jsem určitě pro a jak píše Tom, příští rok se může vše opět změnit. To až to vyhodnotí analyzační tým :-D
30.04.2013 (9:07)  
Topič, Martin Válek: toho jsem se přesně bál, že to budete brát tak konfrontačně. Hernajs, já si vážím toho, že tuhle akci děláte, ale ty kategorie jsou podle mě fakt krokem zpátky.

Základní rozpor je v tom, jestli rozlišovat vozidla, nebo lokalitu. A podle mého je fakt větší rozdíl mezi fotkou z Česka a zahraničí, než mezi lokomotivou a jednotkou. Tam je největší dělící čára mezi fotiči: domácí vs. zahraniční, dieselofilové vs. zbytek. Kategorie by to podle mě měly respektovat. Jinak můj návrh počítá s úplně stejným počtem kategorií - elektrické a motorové jednotky jsou naopak podle mě dost zbytné a trochu duplicitní.

Takže, co je taurus v Bezpráví.. Domácí elektrická. Co je stroj Rail Traction Company/Lokomotion v St. Jodok? Cizina. Jednoduchý, ne?
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
30.04.2013 (8:30)  
Ti co brblají proti zrušení kategorie zahraničních vozidel by si měli uvědomit, že třeba rakouský taurus vyfocený na Wilsoňáku je v galerii zařazen v sekci Rakousko. Německá 52 na výletě do Liberce, vyfocená na Novině patří do kategorie Německo. Ovšem dala by se, dle minulého členění soutěže, zařadit také do nostalgie. Oproti tomu pára nebo diesel či elektrika vyfocená na Telgártu, Štrbě či Krpelanoch je v galerii vedena jako tuzemská. Cílem změny kategorií bylo tyto nelogičnosti odstranit a zjednodušit zařazení fotek do soutěžních sekcí.
Noční fotografie mohou autoři nominovat do kategorií příslušných vozidel nebo do sekce tvůrčí fotografie.
Jak píše Martin, uvidíme co změna přinese.
Nikdo ze tří pořadatelů nemá patent na rozum a pro příští rok se mohou některé kategorie vypustit, jiné přidat.
A když už tady byla řeč o Cimrmanovi, tak bych připomněl jeden jeho výrok: "Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat ..."
30.04.2013 (7:01)  
Vážněji:
Dle mého názoru bylo potřeba redukovat již přebujelý systém kategorií, kdy bylo často možno jednu fotku zařadit do několika kategorií. Dvě velmi podobné fotky se tedy snadno mohly být zařazeny v různých kategoriích, dle toho, jaký atribut autorům připadal důležitější.
Otázka tedy byla, jak to přerozdělit tak, aby to bylo jasné a přehledné. Rozdělení geografické (Česko, Slovensko, Německo, Rakousko, Maďarsko, Polsko, Švýcarsko, …) by se mi líbilo nejvíc, ale narazí to okamžitě na problém výrazné nevyváženosti zastoupení jednotlivých zemí (regionů) jak v počtu fotek, tak autorů v dotyčných regionech fotících.
To, co navrhuješ Ty, je bohužel zase kočkopes, který se sice tváří, že podle trakcí nedělí, ale to dělaní tam propašované zase je…
Navíc stále narážíme na problém, co je taurus v Bezpráví. Domácí nebo cizina? Co je stroj Rail Traction Company/Lokomotion v St. Jodok? Rakousko, Itálie, Německo?

Dělení podle trakcí by mělo přinést relativně vyvážené kategorie. A především je jasné (nebo alespoň výrazně jasnější), co kam patří.

A to nejdůležitější na závěr: proti těm, co hodnotí podle toho, jaká lokomotiva je na fotce stejně není obrany. Jen v jednom případě vyhraje průměrná fotka brejlovce proti skvělé fotce řady 218 a v druhém případě průměrná fotka brejlovce proti skvělé fotce řady 742...

Já sám jsem zvědavý, jak vyspělé publikum na ŽP máme:-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko