..: Web plzeňských strojvůdců pomáhá již třetím rokem :..

Lokomotiva řady 242 v Plzni hl.n., foto: Jiří Škalda Plzeň — Na počátku všeho stál zajímavý nápad Josefa Kulaviaka, strojvedoucího Českých drah z depa kolejových vozidel Plzeň, a Michala Pelíška, strojvedoucího nákladního dopravce ČD Cargo. Po usilovné práci byl nakonec 1. dubna 2012 spuštěn web nově vzniklého projektu Plzeňští strojvůdci, který postupem času doznal větších či menších změn po obsahové i grafické stránce. Dnes stránky skrývají unikátní funkční popisy jednotlivých řad hnacích vozidel, řešení jejich provozních poruch a další návody či pomůcky, které lze uplatnit mimo jiné také v zaměstnání. Díky přístupu přes mobilní telefon totiž stránky pomohly hned v několika případech odvrátit neschopnost vozidla na trati.

Unikátní fotogalerie či články z provozu

Lokomotivy řady 242 v Plzni, foto: Josef Kulaviak - www.strojvedouciplzen.cz Kromě nejrůznějších popisů a schémat lze na stránkách najít například různé pomůcky pro strojvedoucí, články z provozu i historie a v neposlední řadě také aktuální dislokace hnacích vozidel ČD a ČD Cargo dle jednotlivých provozních dep. Projekt Plzeňských strojvůdců však není zdaleka určen pouze provozním zaměstnancům. Takříkajíc na své si přijdou i ostatní návštěvníci, a to především díky obsáhlé a neustále se rozvíjející fotogalerii. Jednotlivé snímky jsou rozděleny až na jednotlivá hnací vozidla, což přináší zajímavý pohled na „životní pouť“ konkrétní lokomotivy. O to cennější jsou pak historické fotografie, zachycující vozidla v neopakovatelné podobě. Na stránkách jsou k dispozici také všechny díly pořadu Pozor vlak.

V nedávné době bylo spuštěno nové diskuzní fórum, kladoucí si za cíl prioritně udržet kvalitu obsahu a jeho odbornou úroveň. „Přejeme si, aby se forum brzy rozběhlo a bylo plnohodnotným doplňkem našeho webu. Hlavním cílem je i nadále rozvíjet technické záležitosti, jako jsou popisy a návody pro kolegy strojvedoucí. Rádi bychom pomáhali také začínajícím kolegům – strojvedoucím v přípravě. To ale neznamená, že se budeme soustředit jen na tuto odbornou oblast, chceme, aby si každý na webu našel to své, a proto budeme pracovat mimo jiné na naší unikátní galerii, která zachycuje životy hnacích vozidel u nás a na Slovensku,“ shrnují své představy plzeňští strojvůdci Josef Kulaviak a Michal Pelíšek.

Zdroj: Plzeňští strojvůdci


Dominik Jaroš | 16.8.2014 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Virtuální svět

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
23.08.2014 (12:53)  
bartik09: Zastávám názor, že odbornost vedoucích pracovníků firmy by žádná politická strana řešit neměla. Na legislativní úrovni ano, ale rozhodně ne na personální úrovni. Je věcí firmy aby si toto zajistila sama a politik by do toho vůbec neměl kecat.
23.08.2014 (12:33)  
JK ml.: Se znalostní databází máte pravdu, až to duní jako hrom. Je to běžné také u strojařských firem, rejdařských firem, v gumárenství ...

Řekl bych, že SŽDC i ČD ji mají, jen ji zřejmě neumí pořádně využívat. Jak říkáte, je blbé, že si tohle musejí provozní zaměstnanci sami "spíchnout na koleně" a pak to věšet třeba na janusz.pl*. To proto, že Janusz Swierkowski* není zaměstnanec ČD ani SŽDC a tak ho za to nejde vyhodit.

*) Jména jsou smyšlená a nelze je spojovat s žijícími lidmi.
22.08.2014 (10:57)  
Martin Michl: vedení se mění moc často. vedení je řekl bych neodborné. proč vedení není kariérní růst ve firmě?
Inu to bysme to nesmeli porad dokola hazet ve volbach blbcum a hovadum a tim neprimo rozhodovat o tom, ze bude vedeni CD vypadat tak jak vypada...
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
21.08.2014 (17:48)  
ti nahoře jsou tam jen kvůli korýtku a ohledně vedení firmy nemají potuchy. už dlouho dopředu se vědělo že budou chybět mladí strojvedoucí pokud se něco nezmění a vědělo se to také od spodu. a co udělalo vedení pro to aby nedostatek strojvedoucích nenastal? nic. až posledních 5 let se dějí nábory a kurzy na strojvedoucí... a nyní? spousta nových strojvedoucích ... stále mnoho strojvedoucích důchodců ... a v Ostravě prý chybí 60 strojvedoucích v Praze taktéž
vedení se mění moc často. vedení je řekl bych neodborné. proč vedení není kariérní růst ve firmě? tudíž člověk který železnicí prošel a rozumí dané problematice. proč je to člověk z venku který neví která bije? to pouze firmu potápí, čehož jsme svědky. Pokud jde státu o to zničit/zrušit svůj vlastní podnik proč ho teda aspoň neprodá ať z toho má nějaké penízky do své hoooodně prázdné kasičky.
Registrierter Benutzer JK ml. 
20.08.2014 (14:33)  
Jmenuje se to znalostní databáze..."Pro firmu je důležitá, aby se nestalo, že při odchodu zkušených pracovníků odejdou i jejich znalosti......" ten citát je ze skript softwarové inženýrství nemá s dráhou cokoliv společného :-) :-) Nechápu skutečně nechápu, že aktivita nejde v tomto shora, ale čirou svépomocí sdola....Vždyť je to nejvlastnější zájem nadřízených...
Registrierter Benutzer Matty91  mail  
19.08.2014 (14:10)  
Další net stránky mají z PJ Praha strojvedoucí ČD Cargo ;-)
Všechny stránky tohoto typu, kam muže nahlédnout i šotouš, bych vyvažoval zlatem ... :-D
Registrierter Benutzer kevin 
18.08.2014 (17:34)  
Jistě chvályhodné.Když jsem již dříve hledal nějaké návody či postupy,tak cosi obdobného mají strojvůdci Mostečtí.
Registrierter Benutzer kilian  mail  
18.08.2014 (9:36)  
Snaha chlapců zez Plzně chvályhodná,ještě by ale mohli zlikvidovat toho blba s čepicí,který coby dříve nepříliš schopný strojvůdce nyní jako pracovník "ústředí" národního nákl.dopravce dělá největší problém s chybějícím šroubovákem na loko v inventáři.
18.08.2014 (5:37)  
Je to klidně možné, ale zaměstnavatel poskytuje zaměstnancům (nejen jim) dost docela nadstandardních výhod, právě včetně výrazně zvýhodněných tarifů i pro soukromé použití (a služební telefon na vlaku má snad už každý). Snad někdo doplní, jak se to má s daty, minimálně ve službě u vlakových čet nějakou formou fungujou.
Registrierter Benutzer SYN 
17.08.2014 (17:33)  
Leinad: nejen to, navíc jsem přesvědčen že mobily a datové tarify byly osobním majetkem strojvedoucích, nikoliv poskytnuté zaměstnavatelem...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko