Plzeň — Na počátku všeho stál zajímavý nápad Josefa Kulaviaka, strojvedoucího Českých drah z depa kolejových vozidel Plzeň, a Michala Pelíška, strojvedoucího nákladního dopravce ČD Cargo. Po usilovné práci byl nakonec 1. dubna 2012 spuštěn web nově vzniklého projektu Plzeňští strojvůdci, který postupem času doznal větších či menších změn po obsahové i grafické stránce. Dnes stránky skrývají unikátní funkční popisy jednotlivých řad hnacích vozidel, řešení jejich provozních poruch a další návody či pomůcky, které lze uplatnit mimo jiné také v zaměstnání. Díky přístupu přes mobilní telefon totiž stránky pomohly hned v několika případech odvrátit neschopnost vozidla na trati.
Unikátní fotogalerie či články z provozu
Kromě nejrůznějších popisů a schémat lze na stránkách najít například různé pomůcky pro strojvedoucí, články z provozu i historie a v neposlední řadě také aktuální dislokace hnacích vozidel ČD a ČD Cargo dle jednotlivých provozních dep. Projekt Plzeňských strojvůdců však není zdaleka určen pouze provozním zaměstnancům. Takříkajíc na své si přijdou i ostatní návštěvníci, a to především díky obsáhlé a neustále se rozvíjející fotogalerii. Jednotlivé snímky jsou rozděleny až na jednotlivá hnací vozidla, což přináší zajímavý pohled na „životní pouť“ konkrétní lokomotivy. O to cennější jsou pak historické fotografie, zachycující vozidla v neopakovatelné podobě. Na stránkách jsou k dispozici také všechny díly pořadu Pozor vlak.
V nedávné době bylo spuštěno nové diskuzní fórum, kladoucí si za cíl prioritně udržet kvalitu obsahu a jeho odbornou úroveň. „Přejeme si, aby se forum brzy rozběhlo a bylo plnohodnotným doplňkem našeho webu. Hlavním cílem je i nadále rozvíjet technické záležitosti, jako jsou popisy a návody pro kolegy strojvedoucí. Rádi bychom pomáhali také začínajícím kolegům – strojvedoucím v přípravě. To ale neznamená, že se budeme soustředit jen na tuto odbornou oblast, chceme, aby si každý na webu našel to své, a proto budeme pracovat mimo jiné na naší unikátní galerii, která zachycuje životy hnacích vozidel u nás a na Slovensku,“ shrnují své představy plzeňští strojvůdci Josef Kulaviak a Michal Pelíšek.
Zdroj: Plzeňští strojvůdci
1 2 | Zpráv na stránku: |
Řekl bych, že SŽDC i ČD ji mají, jen ji zřejmě neumí pořádně využívat. Jak říkáte, je blbé, že si tohle musejí provozní zaměstnanci sami "spíchnout na koleně" a pak to věšet třeba na janusz.pl*. To proto, že Janusz Swierkowski* není zaměstnanec ČD ani SŽDC a tak ho za to nejde vyhodit.
*) Jména jsou smyšlená a nelze je spojovat s žijícími lidmi.
Inu to bysme to nesmeli porad dokola hazet ve volbach blbcum a hovadum a tim neprimo rozhodovat o tom, ze bude vedeni CD vypadat tak jak vypada...
vedení se mění moc často. vedení je řekl bych neodborné. proč vedení není kariérní růst ve firmě? tudíž člověk který železnicí prošel a rozumí dané problematice. proč je to člověk z venku který neví která bije? to pouze firmu potápí, čehož jsme svědky. Pokud jde státu o to zničit/zrušit svůj vlastní podnik proč ho teda aspoň neprodá ať z toho má nějaké penízky do své hoooodně prázdné kasičky.
Všechny stránky tohoto typu, kam muže nahlédnout i šotouš, bych vyvažoval zlatem ... :-D
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.