Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.
Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.
Zdroj: České dráhy

spalda: s regionálním nasazením samozřejmě souhlasím, protože jak Os ve složení Loko+Bds+B tak 810+(několik)010 jsou dost křečový varianty (z pohledu cestujícího, předpokládám že dráhy vyjde ten šukafon levnějc).
A modernizované Bdt se syslem bych si uměl představit např. kolem Brna jako náhradu souprav Bdmtee nebo řady 560, kdy v obou případech se jedná o vozidla totálně katastrofická.
Neni to tak davno, co spojili dva zlute (tusim petivozove) vlaky do jednoho kvuli klekle masine :-)
dva miliony se nekomu zdaj malo?
Malo ne, ale adekvatni ano. Pokud se u B za mega precalouni sedacky a nastrikaj steny barvou na puvodni umakart (+ u poslednich kusu se resi i okna), pricemz zustava casto zachovan nade dvermi prepinac "tma/piskani", prijde mi, ze na tech emzetach je prace mnohem vic a hlavne, naroky jsou takove, aby to vse fungovalo (to znamena treba nedrncelo) i pri rychlostech 160/200 km/h. A pokud se nekam musi zpetne dosadit cela jednotka vakuovyho hajzliku, spolkne uz jen tohle nemalou cast investice do celeho vagonu.
Jestli to je nebo neni hodne ci malo je ale potreba posuzovat az podle konkretniho rozsahu praci, ktery nezname. Proto jsem se na rozpis praci vcera ptal. Zatim neuspesne, predpokladam tedy, ze tyto udaje k dispozici nejsou.
neviděl jsem loko, ale stejná souprava vagónů jela 10.4. (ve středu) před devátou směrem na HL.N.
taky by mě zajímalo co se dělo
K cene: pokud se nepletu, tak dehumusace jednoho B stala cca milion. Co je tady v ty rekonstrukci navic, ze dva miliony se nekomu zdaj malo?
OT: Dnes rano jsem videl na smichovskem zeleznicnim moste soupravu RJ - 163, zlutej hektor, cervenej hektor, zlutej vagon a asi 7 vagonu ex SBB (takze mimochodem asi nejdelsi souprava v historii RJ). Ze by taky vezli vagony na nejakou rekonstrukci?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
