Praha / Krnov — Dalších téměř šest desítek osobních vozů Českých drah projde omlazovací kúrou. Konkrétně půjde o 32 vozů řady Bmz, které České dráhy odkoupily od Rakouských spolkových drah (ÖBB), a o 26 vozů řady Bdt279. Zakázku na opravy vozů Bmz získala firma JANOZA CZ, která nabídla cenu 68,1 milionu korun oproti původně očekávaným 80 milionům. Vozy Bmz, v České republice nyní označované řadou Bmee, dostanou nový lak exteriéru v korporátním provedení, přetěsněna či vyměněna budou všechna okna, v interiéru dojde k opravě všech povrchů – od nových podlah přes čalounění sedaček až po obložení interiéru. U vozů, kde byly v Rakousku odstraněny buňky WC, budou tyto zpětně dosazeny, výměnou projdou také centrální zdroje energie a u vozů s klimatizací dojde k výměně jejich náplní za odpovídající současným normám. Všech 32 vozů má být hotovo do 9 měsíců, tedy přibližně do konce tohoto roku.
Druhou zakázkou je modernizace 26 vozů řady Bdt279, kterou vyhrála společnost Krnovské opravny a strojírny. Nyní ještě běží potřebné lhůty požadované legislativou před uzavřením kontraktu. Jejich uplynutí se předpokládá koncem měsíce, kdy bude také zveřejněna vítězná cena a další podrobnosti. Stejně jako u vozů Bmz dojde ke kompletní obnově exteriéru a interiéru, na vozy budou dosazeny automatické předsuvné dveře místo dosavadních zalamovacích a v interiéru pak, kromě nových podlah, oken či obložení stěn, budou dosazena také nová samostatná sedadla. Vozy by měly disponovat například zásuvkami 230 V a audiovizuálním informačním systémem. Maximální rychlost vozu bude zvýšena ze 120 km/h na 140 km/h. Odhadovaná cena zakázky je 182 milionů korun a vozy by měly být zmodernizovány do 15 měsíců od podpisu smlouvy.
Zdroj: České dráhy

PS: na to japonské přísloví se hezky hodí říct "a právě proto jsou japonci někde jinde" :-)
Krasna ukazka deformovane uvahy diky dotacim. Firma uvazuje stylem "co zakaznici chteji", bohuzel pro CD neni zakaznikem cestujici - takze narozdil od situace, ze by se vyrabely (nebo delaly reko) vagony tak, aby to vyhovovalo cestujicim, skace se podle toho, jak si piska nekdo, kdo velmi pravdepodobne tim vlakem nikdy nepojede a ze sveho to pritom neplati.
To jsem jediny, komu by prislo normalni reko vagonu delat tak, aby se uzivily i bez dotaci? Tedy tak, aby to bylo pro lidi natolik atraktivni, ze do toho vlezou i v pripade, ze za ne vic nez pulku jizdneho nebude doplacet nekdo jinej?
No, někteří lidé opravdu nemají klimačku rádi a těch pár týdnů, co je opravdu potřeba, už nějak přežijí raději bez ní, než ji mít puštěnou půl roku víceméně zbytečně. Pro ty by mělo smysl mít v expresu vždycky vagóny bez ní. Kupéčko s vypínatelnou klimačkou je pro ně jakoby možné, ale jen polovičaté řešení. No ale to ani ono zřejmě není model, kam ČD míří.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
